|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Helt enig. Synes det er helt tragisk at man skal bli møtt på denne måten når man deler vonde erfaringer.
![]() |
![]() |
#3 |
Med & uten trylleformel.
|
Signerer dette.
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Det er jo ikke alltid slik at vaksiner blir anbefalt fordi sykdommen er så grusom, men ofte av samfunnsøkonomiske grunner også. De landene du nevner har vel ikke akkurat verdens beste ordninger for å være hjemme med sykt barn, det kan jo fort løpe på 10 dager ved vannkopper. I tillegg er USA generelt triggerhappy på alt som kan forhindre kommende søksmål, noe jeg lett kan se for meg at skjer hvis et barn som ikke tåler vaksine eller sykdommen blir smittet av et annet uvaksinert barn.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Hva mener du nå? At USA skal opplyse om at de vaksinerer av samfunnsøkonomiske årsaker? For det første så vet jeg ikke om det er grunnlaget, det er bare en teori. For det andre er det godt mulig at de gjør det. Så vidt jeg har forstått er samfunnsøkonomi veldig ofte en (av flere) faktor når det kommer til vaksiner, også i Norge.
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
Jeg husker jeg fantaserte om samfunnsøkonomi da mine hadde vannkopper, og jeg lurte på dette med vaksine.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Jeg er heller ikke spesielt konspirasjonsteoretisk anlagt, men jeg innser at det kan være flere årsaker som spiller inn på valget om hvorfor man anbefaler en vaksine. Det ene utelukker ikke det andre. En faktor kan være hovedårsak, mens andre kan være støttefaktorer.
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
Hvordan gjør man dette? Må man først ta blodprøve av barnet for å sjekke om h*n har antistoffer og deretter kjøpe vaksinen på en vaksineklinikk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Sviiisj!!
|
Ja, det har jeg også lurt på. Jeg prøvde å finne noe info om det på nett, og det jeg fant antydet at vaksinen ikke er så effektiv, og er mer kortvarig.
![]() |
#10 |
frakoblet
|
Jeg har lurt på det samme. Og mer i det siste siden ingen av jentene har hatt sykdommen, og de faktisk begynner å bli ganske store. :nervøs:
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
Dette blir jo litt annen vurdering, for helsemyndighetene ser på om det lønner seg for befolkningen under ett å massevaksinere, man står jo selvfølgelig fritt til å vaksinere selv utenom.
![]() |
#12 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg kommer forresten til å vaksinere mine barn mot vannkopper om de ikke har fått det i 7-8 års alder.
![]() |
#14 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Litt på siden, men i USA får ikke barn uten vannkoppvaksine begynne i bhg eller skole. Eldstemann fikk med nød og neppe begynne i bhg til tross for at hun var uvaksinert, fordi hun hadde så tydelige arr etter gjennomgått vannkoppinfeksjon. Legen som godkjente henne syns det var fryktelig at vi som foreldre ikke hadde vaksinert henne som bitteliten, da hadde hun jo sluppet sykdommen. Litt kulturforskjell ja.
![]() |
#15 |
Tidsklemma
|
Blir det ikke anbefalt for de som bor i de mest utsatte strøkene? Agder og Telemark tror jeg jeg leste en plass.
![]() |
Emneord |
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|