|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg har en sønn som blir
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg elsker god mat, og god mat er en veldig viktig del av livet mitt. Jeg er også svært opptatt av måltidet og det sosiale rundt måltidet. Stemningen rundt måltidet og estetikken i bordekkingen er også viktig for meg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Eg er enig med dei som meiner her at eit måltid er langt mykje meir enn berre mat i magen. Det er noko med det å sitte saman og dele eit måltid - det er noko her som er viktig og fundamentalt. Det er inkluderande. Det er derfor gjester, enten dei er kjent eller ikkje, blir bydd på mat, uansett kva kulturbakgrunn ein har, og uansett om det er nåtid eller vikingtid. Det er derfor matallergiar i stor grad er eit sosialt problem, fordi ein kan ikkje dele maten med dei andre. Ein føler seg utanfor med matpakken sin. Å ete saman er noko som er universelt i mennesker. Nesten vil eg tru - kan jo hende det finst kulturar der folk berre sit i kvar sin krok og et - men det er nesten så ein kan tvile på at det finst. Mat blir jo også brukt i ritual over heile verda. Å dele mat er ei viktig "greie" for alle menneske. Sist redigert av Syrin : 25-09-10 kl 10:44. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg er midt mellom. Jeg er streng på at maten skal være sunn. Det er faktisk overordnet viktig for meg. Det skal den alltid være. |
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?
Det blir jeg også en smule overrasket over. Mannen min, som jo går på LCHF-kost, har alltid med seg salater eller middagsrester på jobben. Kollegene sitter og sikler og sier de skulle ønske de kunne ha med sånt selv. Hva er problemet med å faktisk ta med sånt selv da?
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Også skal jeg bli med Tjorven og mannen ut og spise en gang jeg har vunnet i Lotto. |
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Når jeg svir av masse penger på restaurant i Oslo, tenker jeg at jeg sparer penger. For det føles som om jeg er på storbyferie i et annet land. Det er bare å trekke fra New York-billettene, et voilà!
|
|
|
#9 |
|
Sliter med tastaturet
Jeg tror aldri jeg har reist på storbyferie for å spise. (Jeg kan faktisk ikke huske ett eneste måltid jeg spiste i NY. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Jeg drar alltid på storbyferie for å spise, og veldig mange av de livligste reiseminnene mine er restaurantopplevelser. Sushi i Sausalito! Übergourmetmat i Chicago! Pekingand i Beijing! Kaiseki i Tokyo!
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sliter med tastaturet
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Mens jeg er mer som Toffskij og husker faktisk de fleste større måltidene mine, datoen og alt.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Du er bare så lur, altså. Det skal jeg også bruke som unnskyldning neste gang.
|
|
|
|
#15 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Ha ha ha Toffskij |
|
|
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Noe jeg husker fra jeg var liten var når man kom hjem og merket duften av nybakt brød eller boller utenfor døren! Man klarte nesten ikke å komme raskt nok innenfor døren...og så fikk man et kaldt glass melk med mykt, varmt, nybakt brød av mamma. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Selv om jeg ikke er så opptatt av mat sjøl, så synes jeg det er kjempeartig å lese for eksempel kamerat Toffskijs beskrivelser i restauranttråden. Men interessen er mest teoretisk.
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Mannen og jeg hadde planer om å reise til New York i høst, men jeg valgte å utsette det til jeg kan spise litt mer normalt etter operasjonen. Jeg elsker maten i USA og vil nyte den til det fulle når jeg først er der.
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Det gjør vondt langt inne i sjelen å tenke på at vi kun spiste to ekte japanske måltider i Tokyo. Men sekstenåringen ble dårlig og var sjaber hele tiden, og orket bare "kjedelig" mat fra kaffebarer og sånt. Men vi har sagt at vi skal tilbake om fem år, og DA skal vi spise ånkli mat.
|
![]() |
|
|