Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-07, 10:10   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette er jeg så enig i, derfor er det nesten synd at han får spalteplass, for antakeligvis flyr denne tullingen rundt og er litt stolt over at han har fått uttale seg til pressen osv.

Ja, han føler seg nok flott og viktig!

Det ligger nok noen sånne under noen steiner her og der. Og noen av dem klarer å organisere seg i slike partier som Demokratene. Da jeg sto på stand før Stortingsvalget kom en Demokratdame stormende bort for å krangle med meg, og hun var så nusselig atte.

Demokratdame: Jaså, du vil drepe barn, du?
Mim: ???
Demokratdame: Ja, det står i programmet ditt at dy vil myrrrrrde små barn!
Mim: Programmet mitt???
Demokratdame: Ja, SV sitt, da. Men du er en slik som vil drepe barn?
Mim: Ah...Du mener abortloven? Ja, den er vi for å bevare slik den er.
Demokratdame: (hyler) Du er en barnemorder!!!

Gammel 01-03-07, 23:10   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Demokratdame: (hyler) Du er en barnemorder!!!

Mim, da... Jeg som alltid har sett deg som en forkjemper for barns rettigheter - og så går du avsted og myyyyrder!

Gammel 01-03-07, 13:48   #3
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mim, omtrent riktig framstilling, men det som ikke kommer fram i media, så godt, er at moskeen (eller, ja, foreningen bak moskeen, Bergen Islamske Forening) kjøpte ett hus, for oppsparte/innsamlede midler, som de ikke kan pusse opp... Fordi ETTER at de kjøpte det, kom det noen og sa at huset faktisk er verneverdig.

Da sa AP med Anne Grete Strøm Eriksen i spissen, at de skulle fikse opp i dette. Valgflesk under valgkampen, da Eriksen og fylkeslederen i AP stilte opp i moskeen, som en vennetjeneste til Abdelmajid, som uttalte seg litt klumpete i avisen her om dagen. Han dro inn to kvinner, fra ett politisk parti, inn i moskeen for å oppfordre folk til å stemme AP. Det var ikke noen kampanje for å få innvandrere til å stemme på ett generelt grunnlag, men valgkampanje fra AP. Noe jeg synes er helt feil, og vil ha meg frabedt i "min" moske.

Det andre som ikke kommer fram, er at folkene i styret i moskeen, ikke kan samarbeide, og at ingen gjør noe av det de sier. I to år har de visst om at de må ut den 31.3.07 og i tre år har de hatt det andre lokalet...

(jeg vet en del mer om dette, som ikke kommer fram i media, fordi det er mitt trossamfunn det er snakk om, altså, jeg tar ikke dette fra hodet)

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 14:05   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Det andre som ikke kommer fram, er at folkene i styret i moskeen, ikke kan samarbeide, og at ingen gjør noe av det de sier. I to år har de visst om at de må ut den 31.3.07 og i tre år har de hatt det andre lokalet...

(jeg vet en del mer om dette, som ikke kommer fram i media, fordi det er mitt trossamfunn det er snakk om, altså, jeg tar ikke dette fra hodet)

ja, dette har jeg hørt også.

En oppfordring til minoritetene omå bruke stemmeretten sin er på sin plass (og veldig bra for de røde), men skal ikke skje i et trossamfunn. Det ville liksom ikke vært på sin plass å be alle i et parti melde seg inn i en menighet heller. Kortblanding, kalles vel det.

Gammel 01-03-07, 14:09   #5
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det finnes andre steder, bla skulle det, noen få dager etterpå, arrangeres ett valgmøte i regi av Innvandrerrådet og Multinasjonalt Kvinnefellesskap, da kunne heller moskeen oppfordret mennesker til å gå dit, eller latt oss henge opp reklameplakater for valgmøtet som skulle handle om innvandring, istedetfor å ta det etter fredagsbønnen.

Gammel 01-03-07, 16:53   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

ja, dette har jeg hørt også.

En oppfordring til minoritetene omå bruke stemmeretten sin er på sin plass (og veldig bra for de røde), men skal ikke skje i et trossamfunn. Det ville liksom ikke vært på sin plass å be alle i et parti melde seg inn i en menighet heller. Kortblanding, kalles vel det.

he,he,he. Ja helt klart kortblanding!

Jeg så forresten at Demokratenes webside er sponset av en tv-stasjon...og ikke hvilken som helst heller:

www.visjonnorge.com

Det er jo bare komisk.

Gammel 01-03-07, 23:31   #7
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Jeg fikk slengt til meg av en iransk eller kurdisk dame på bussen, at de skulle hengt opp griselabber på bussen, så sånne svin som meg ikke kom inn...

Sikkert kona til han som slo ned mannen min på bussen.

Gammel 02-03-07, 00:12   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff Nabbe - slikt er stygt! Jeg får vondt av å høre om slike (u)mennesker!

Gammel 02-03-07, 00:21   #9
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Uff Nabbe - slikt er stygt! Jeg får vondt av å høre om slike (u)mennesker!

På en måte, de har hatt det jævlig i sine hjemland, det er jo en ting. Men hvorfor skal de gjøre det samme, på en måte, når de kommer hit da? Det er det jeg ikke skjønner...

Gammel 02-03-07, 17:39   #10
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Jeg kjenner faktisk ingen som stemmer Frp. De fleste i min omgangskrets stemmer (etter rekkefølge) Ap, SV, RV, H, NKP, SP.

Gammel 03-03-07, 12:40   #11
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Ja, vi muslimer er jo så farlige...

Gammel 03-03-07, 17:51   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjempeskumle.

Nå skal det sies at det er ikke så rart at de gamle tantene (og flere også, for den del), blir litt engstelige av å se reportasje etter reportasje med RASENDE UNGE MENN som ville og gærne kaster rundt på mer eller mindre tildekkede lik i en begravelsesprosesjon, andre RASENDE UNGE MENN som skriker DØØØØØD over Salman Rushdie eller andre skribenter, atter andre RASENDE UNGE MENN som brenner norske flagg og stormer ambassader. Det er ikke vanskelig å bli sittende med et inntrykk av at muslimer (mennene) er voldsomt SINTE av seg, liksom. Nyanser er vanskelig å formidle. Frykt er enkelt.

For min del blir jeg mer skremt av et stillferdig og dannet intervju med en visstnok toneangivende og ung imam som mener at man absolutt bør begynne med hijab når jentene er små, for når de blir tenåringer så er de altfor viljesterke til at man får påvirket dem til det.

(Men ikke mer skremt av leserinnleggene til medlemmer av Kristent Samlingsparti eller hva de heter, som jeg leser i lokalavisen hjemmefra. DET er skummelt det! )

Gammel 03-03-07, 19:07   #13
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke på generellt grunnlag, men ja, det finnes farlige muslimer. Også.

Gammel 03-03-07, 20:22   #14
Pippilotta
Passiv

Standard

En del muslimer tror jeg er riv ruskende gale i hodet. Det tror jeg om en del nordmenn og. Og kristne.

Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:29   #15
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

En del muslimer tror jeg er riv ruskende gale i hodet. .

Hva har du gjort som gir dem grunn til å tro noe sånt?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 00:39   #16
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hva har du gjort som gir dem grunn til å tro noe sånt?

Hengt opp syltelabber?

Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 01:22   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

En del muslimer tror jeg er riv ruskende gale i hodet. Det tror jeg om en del nordmenn og. Og kristne.

Og kinesere. Jeg er sikker på at det finnes flere ruskende gale kinesere enn noe annet folkeslag. (Rent statistisk, selvsagt. )

Gammel 04-03-07, 04:05   #18
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og kinesere. Jeg er sikker på at det finnes flere ruskende gale kinesere enn noe annet folkeslag. (Rent statistisk, selvsagt. )

Det tror faktisk jeg også! Steike så mange gærnegærne kinesere det finnes Her på øya er det tusenvis av dem så man treffer ganske mange i det daglige. Også så sinte de blir når de blir sinte! Og gjerne i full offentlighet! Her om dagen ble kinseser-sjefen på neglesalongen jeg går til sur på en av sine kineser-ansatte og det gikk så neglfiler og aceton fløy veggimellom gitt...Jeg bare la bena i kryss, smilte og lot meg underholde jeg 20 sekunder senere var det hele over og det ble stille som i graven bortsett fra en annen ansatt som satt i et annet hjørne av lokalet og fniste høylytt sånn som bare kinesere kan.
Herlig!

Gammel 03-03-07, 21:36   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, ikke på generellt grunnlag, men ja, det finnes farlige muslimer. Også.

Ja - det finnes farlige muslimer også - på samme linje som det finnes farlige kristne, jøder, ateister...

Fanatikere er potensielt farlige - uansett hvilken retning fanatismen går under.

Hva som er så trist, er hva Polyanna nevner - hovedbildet vi får av muslimer gjennom nyheter er sinte unge menn som roper om død og fordervelse.
Jeg savner ofte et mer nyansert nyhetsbilde - som forteller oss hvorfor disse menneskene er så sinte...

Jeg tror at hvis mennesker hadde gått litt mer inn for å forstå hverandres tanker, kulturer og religioner - så hadde man kanskje kunnet samarbeidet om felles mål i en fredlig sameksistens...

Akk ja - jeg er naiv... jeg vet...

Gammel 03-03-07, 22:36   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

De aller fleste av oss, ja, sikkert opp mot 99,99% av alle de 1 milliard muslimer som finnes i verden, brenner hverken flagg eller kirker, eller skriker Død over Rushdie...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.