Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lasagne. Hva gjør jeg feil?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-11, 19:37   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Inspirert av denne tråden ble det lasagne i dag. Jeg hadde ikke pastaplater hjemme, så da ble det hjemmelagde, supertynne. 5 plater, kjøttsaus og ostesaus mellom lagene, samt 20 minutters hvile før servering ga en flott lasagne med passe konsistens. Jeg liker den litt sausete, den må ikke bli slik man kjøper i varmedisken for de synes jeg er både tørre og litt vemmelig konsistens på.
Litt sausete,- og en nybakt foccatia til å skuffe opp sausen med

men, jeg lurer på om det skjedde noe feil, altså, for invitasjonen min kom aldri frem

Gammel 24-02-11, 20:30   #2
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

men, jeg lurer på om det skjedde noe feil, altså, for invitasjonen min kom aldri frem

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:41   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ser ut til at jeg har en litt annen rekkefølge en andre.

Jeg har:
Kjøttsaus
lasagneplater
ostesaus
kjøttsaus
lasagneplater
ostesaus
Kjøttsaus
lasagneplater
ostesaus
revet ost.

Jeg lar den stå i ca 15 minutter. Da blir den ikke så rennende (og litt mindre varm)

Gammel 01-03-11, 21:12   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Min tomatsaus er også kompakt, men jeg vil ha den sånn, jeg da..

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:18   #5
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så det er bechamelsausen som skal være mest flytende? Å legges i lag over platene eller kjøttsausen? Inn med teskjeer, har alltid brukt ferdig posepakke.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.