Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Diskriminering ved boligutleie

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-11, 19:13   #61
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diskriminering ved boligutleie

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men selv om kommunen betaler så er jo mange leieboere fortsatt ikke velkommen, og det er ikke fordi de ikke betaler (for kommunen må jo være meget trygge mtp betaling) .

Kommunen/nav stiller oftest (aldri?) med deposium, men med såkalt betalingsgaranti. For oss var ikke det bra nok, i tilfelle større ødeleggelser. Hjelper da ikke at husleien kommer som planlagt.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.3761810

Gammel 19-06-11, 19:52   #62
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det vil jo virkelig hjelpe de svakere gruppene på boligmarkedet om utleiere ikke lenger fikk velge sine utleiere.

Da ville tilbudet krympe dramatisk, da mange ville velge å ikke leie ut, prisene ville stige masse, og alle ville ta de 6 månedene depositum loven åpner for som for mange er veldig vanskelig.i

:sjempesmart:

Du vil alltid ha utvalgskriter. Når jeg velger hvem jeg leier ut til så ringer jeg ikke alle som annonserer, men kun de magefølelsen min er positive til, så går jeg på mer objektive kriterier. Har vært med på feil leieboer flere ganger, og 2 av dem var ekstremt hyggelige.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:01   #63
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ble litt nysgjerrig nå - gikk det like greit når han skulle leie alene, uten norsk kone?

Vi flyttet i mai i fjor, og han bodde der vi bodde sammen(studentleilighet) til august, og fram til nå har han bodd litt her og der og hos venner, så nei det har jo ikke vært like enkelt.
Men nå har han endelig fått seg en plass og bo

Gammel 19-06-11, 20:34   #64
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Økonomi, eller betalingsevne må vel være et av hovedkriteriene man vektlegger når man leier ut? Er du ikke enig?
Men selv om kommunen betaler så er jo mange leieboere fortsatt ikke velkommen, og det er ikke fordi de ikke betaler (for kommunen må jo være meget trygge mtp betaling) men fordi de ofte er en type mennekser som folk aller helst ikke vil ha nær seg, særlig ikke i sin egen bolig. For de aller aller fleste har masse fordommer mot folk som mottar sosialhjelp og får bolig betale av kommunen. Og fordi både samfunnet, og folk som privatpersoner diskriminerer mot disse folkene så blir situasjonen aldri bedre. Og det er trist.

Økonomi og betalingsevne er helt klart noe av det viktigste. Vi har hatt folk i hus som manglet denne evnen, og det ble en langdryg og hard kamp, for å si det sånn.

At kommunen står for betalingen, er slettes ikke noen garanti for at pengene kommer til rett tid og uten problemer. Vi har hørt om flere som har hatt store problemer med dette, og de sier de aldri mer skal leie ut med kommunen som betaler. Og ved betalingsproblemer der, så stiller man svakt for å bli kvitt leieboeren, slik at man kan få inn noen som faktisk betaler for seg.

Utleie er butikk og for mange en økonomisk nødvendighet for å sitte med boligen, og da er leietakers betalingsevne av stor betydning.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:41   #65
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror man må skille på hva som er privat og hva som er offentlig. Jeg synes at jeg må ha lov til å avvise en leieboer fordi jeg rett og slett ikke liker vedkommende (kan jo berolige eventuelle sarte sjeler med at det ikke har skjedd til nå). Vi leier ut og sorterer aktivt, vi ønsker å leie ut til studenter, og helst andreårsstudenter. Thats it. (Men vi skriver det ikke i annonsen, da. )

Sist redigert av him : 19-06-11 kl 20:41. Årsak: typo
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:44   #66
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg synes at det blir litt for mye diskriminerinsprat; om noe som ikke nødvendigvis er det.
Synes det er mange gode innlegg her.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:50   #67
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe er jo anvendt statistikk også på et vis... eller erfaring rundt hva som er vanlig i ulike grupper av befolkningen. Klart man tar det med i betraktningen når man skal ha noen boende i samme hus som seg selv. Leier man ut til studenter, er sannsynligheten stor for at de bare blir 1-2 år og at de har fester. Det trenger ikke være sånn, men det er ofte det. Leier man ut til første generasjons invandrere fra endel afrikanske land, er sannsynligheten større for mat som lukter fremmed enn for norske leieboere. For de fleste betyr dette ingenting, for noen gjør det kanskje det. Første generasjons innvandrere fra fattige land som er ganske nyankomne, trenger ofte opplæring i hvordan man bor i et hus. Husdyr sliter ofte mer på inventaret enn mennesker, selv om heller ikke dette alltid stemmer. Mange barn lager ofte lyd.

Det er en hel haug sånne små og store faktorer som spiller en rolle når man skal leie ut, og selv om de ikke går på hudfarge eller religion direkte, vil noen medføre en skepsis til folk som ikke har bodd lenge i et vestlig land. For noen. Jeg tror det er helt nødvendig at man får velge helt fritt blant potensielle leietakere når man leier ut privat eiendom. Men må velge noen man liker, ellers vil alternativtet for mange være å ikke leie ut i det hele tatt. Når det gjelder større komplekser og offentlig utleie, må det imidlertid være annerledes.

Gammel 19-06-11, 21:29   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det må være lov til å skille på objektive kriterier som at man vil ha noen som med stor sannsynlighet er gode betalere, noen som fester og bråker lite og noen som sliter lite på boligen. Det er derimot IKKE greit å anta at alle alenemødre er dårlige betalere, at all ungdom fester mye eller at alle mennnesker med annen hudfarge lager mat som setter lukt i veggene. (ærlig talt, Spetakkelrandi! Og hvorfor i alle dag skulle man ha noe mot at en leietager var "aktive utøvere av islam?!" Er det at de er avholds som plager deg, at de ikke spiser svin eller at de ber til faste tider?)

I praksis blir det helt umulig å kunne avgjøre om noen har hatt "riktig" grunn til å avvise 49 av 50 interessenter til en bolig. Som oftest er det vel magefølelsen som har fått avgjøre. Og hos noen er magefølelse styrt av erfaringer og sunn fornuft, av andre av rablende loco fordommer.

Gammel 19-06-11, 21:46   #69
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg synes diskriminering blir eit feil ord her.Vi har ulike interesser og er i ulike faser i livet, og det viktigste er tross alt å finne en leieboer man trives med.Man får noen tett inn på det daglige livet sitt og da er det ikke riktig at andre skal legge føringer på hvem man velger.Diskriminering blir så negativt og man har nødvendigvis ikke noe i mot de ulike grupperinger fordi om man på nåværende tidspunkt ikke ønsker studendenter i kjelleren.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For meg er det en selvfølge å "diskriminere" når jeg skal velge én blant veldig mange interesserte, og da diskriminerer jeg til fordel for leietakere som jeg tror vil bo lenge, betale leien punktlig, oppføre seg ordentlig og ta vare på boligen. Jeg er ikke en offentlig instans, og ingen har krav på å kunne leie hos meg. Jeg bestemmer, og slik skal det også jammen være. Alternativet er å la leieenheten stå tom.

Aldeles enig. Når man eier et hus og alle bekymringene rundt det er det jo ingen andre som kan avgjøre hvem som skal bo der. Jeg er veldig kresen på hvem som skal få bo i kjelleren her, og er så heldig at det er mangel på utleiehybler her omkring.

Jeg synes ikke det er diskriminering når jeg velger akkurat den jeg vil. F.eks. vil jeg gjerne ha studenter, fordi det øker sjansen for at de blir boende en stund (nærhet til universitet), jeg vil ikke ha dyr eller folk som røyker, jeg vil ikke ha barn (fordi jeg mener at husrommet ikke er egnet for barn, liten kjellerleilighet), jeg vil helst ha én person (fordi det er trangt for to). Når jeg velger å leie ut er det faktisk på mine premisser, så lenge jeg holder meg innenfor loven. Og for å si det enkelt velger jeg det som gir meg minst jobb, slik at jeg skal holde på med å lete etter leietagere flere ganger i året.

Om den som flytter inn er kristen, jøde, homofil eller hva, nei, det er meg knekkende likegyldig.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:04   #70
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Min mann som har ett utenlandsk navn var på bolig jakt i begynnelsen av 2000-tallet. Han ringte og ringte annonse etter annonse men veldig få ville i det hele tatt ha han på visning siden han snakket engelsk. Vi prøvde ofte at jeg ringte opp samme vedkommende som han hadde rigt en time tidligere han fikk avslag om at det alerede var utleid jeg var velkommen. Er ikke dette diskriminering? Han var alene meget rolig mann som hadde en jobb som innebar veldig mye reising og veldig lite hjemme tid. Han hadde referanser og var sikker betaler med god jobb. Men ha fikk jo aldri forklart seg og mange bare la på røret når de hørte hva han ville.

Men til dere som er så skeptiske til betalings evne har dere vurdert utleie megler? For en relativ lav summ for man pengene på konto til rett til hele tiden siden megler firmaet betaler de har strikte rettningslinjer med veldig utfyllende kontrakter. For oss hadde ikke noe annet vert aktuellt for vi hadde ikke hatt muligehetn og energioen til å følge opp en leietaker.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:06   #71
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er derimot IKKE greit å anta at alle alenemødre er dårlige betalere,

Det trenger jo ikke være en antagelse om at alle alenemødre er dårlige betalere. Det er vel en viss sansynlighet der som med andre leieboere. Problemet er bare at med barn så er leieboervernet enda sterkere og der det ellers tar måneder å bli kvitt en som ikke betaler, kan det med en alenemor ta år.

Det kan lett bli dyrt. Besekyttelsen kan hjelpe enkelte i en vanskelig situasjon, men det gjør det vanskeligere for alenemødre på husjakt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:12   #72
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Kommunen/nav stiller oftest (aldri?) med deposium, men med såkalt betalingsgaranti. For oss var ikke det bra nok, i tilfelle større ødeleggelser. Hjelper da ikke at husleien kommer som planlagt.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.3761810

Det er nesten korrekt. NAV kan stille med depositum på konto til utleier, men det er ekstremt sjelden de gjør det. Jeg bistår en person med å skaffe seg bolig med NAV-garantier nå, vedkommende har slitt såpass at NAV nå gir han penger slik at han slipper å fortelle at depositumet kommer derfra.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:12   #73
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Min mann som har ett utenlandsk navn var på bolig jakt i begynnelsen av 2000-tallet. Han ringte og ringte annonse etter annonse men veldig få ville i det hele tatt ha han på visning siden han snakket engelsk. Vi prøvde ofte at jeg ringte opp samme vedkommende som han hadde rigt en time tidligere han fikk avslag om at det alerede var utleid jeg var velkommen. Er ikke dette diskriminering? Han var alene meget rolig mann som hadde en jobb som innebar veldig mye reising og veldig lite hjemme tid. Han hadde referanser og var sikker betaler med god jobb. Men ha fikk jo aldri forklart seg og mange bare la på røret når de hørte hva han ville.

Jo, når det blir ser, og som setter seg opp på lista som interesserte i å leie.

Det jeg misliker sterkt er at det virker som at noen mener at om vi ikke leier ut til den ene mørkhudede eller den ene som står i en eller annen livskrise, så diskriminerer vi, mens ingen sier noe om alle andre som vi også må avvise. At Kari Normann med flust av penger og alt på stell ikke får leie, det er helt greit liksom.

Som sagt så er det mange om beinet, og det er bare en som kan få leie en leilighet, så de aller aller fleste blir jo avvist. Sånn er det bare.

Gammel 19-06-11, 22:49   #74
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Det burde ikke gå på farge og utseende selvfølgelig,(det finnes da adopterte her i landet som) men skjønner godt om man ikke vil leie ut til noen som f.eks aktivt praktiserer islam, eller lager veldig mye utenlandsk mat som setter lukt i både egen bolig og naboen sin.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er derimot IKKE greit å anta at alle alenemødre er dårlige betalere, at all ungdom fester mye eller at alle mennnesker med annen hudfarge lager mat som setter lukt i veggene. (ærlig talt, Spetakkelrandi! Og hvorfor i alle dag skulle man ha noe mot at en leietager var "aktive utøvere av islam?!" Er det at de er avholds som plager deg, at de ikke spiser svin eller at de ber til faste tider?.

Jeg tror jeg tolker Spetakkelrandi annerledes enn deg. Jeg skjønner ikke helt dåningen din. Hun skriver ikke at alle med en annen hudfarge lager mat som setter lukt i veggene. Hun skriver at hun forstår godt at noen ikke vil leie ut til folk som lager mat som setter lukt i veggene.

Angående praktisering av Islam synes jeg Katta sier mye fornuftig.
Hvis jeg skulle snakke for meg selv, så ville ikke jeg har problemer med hverken avholds, eller at de ikke spiser svin, eller ber 5 ganger om dagen, men jeg ville kanskje hatt problemer dersom de f.eks. bare ville snakke med min mann, og ikke meg, fordi jeg er kvinne. (Jeg har opplevd det fra naboer, som jeg antar var utfra tokningen deres av Islam. De hadde hijab på småjenten sin også, som ikke fikk lov å snakke med meg, forøvrig.)
Mulig dette er ekstremt innen Islam, men det hadde vel blitt vel samme med fanatikere uansett religion.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:56   #75
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette er jammen en merkelig tråd.
Jeg mener at dersom man kategorisk sier at "jeg vil ikke ha inn en muslim" så diskriminerer man. Dersom man sier at "vi hadde mange søkere, noen av de muslimske var ikke aktuelle under noen omstendighet" så diskriminerer man ikke nødvendigvis. Da har man vurdert søkerne som individer og valgt noen andre. Det er helt ok - jeg ville heller ikke leid ut til en lite attraktiv leietager hvis jeg fikk velge en superattraktiv isteden. Det som ikke er pent er om man kategorisk nekter å se folk som individer fordi de har en gruppetilhørighet av typen muslim, har bodd på krisesenter, ung mor eller lignende. Man kan fint få en virkelig kjip tosk av en leietaker om man kun velger leietakere som er doktorgradsstudenter med fin familiebakgrunn også.

Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 23:03   #76
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Angående praktisering av Islam synes jeg Katta sier mye fornuftig.
Hvis jeg skulle snakke for meg selv, så ville ikke jeg har problemer med hverken avholds, eller at de ikke spiser svin, eller ber 5 ganger om dagen, men jeg ville kanskje hatt problemer dersom de f.eks. bare ville snakke med min mann, og ikke meg, fordi jeg er kvinne. (Jeg har opplevd det fra naboer, som jeg antar var utfra tokningen deres av Islam. De hadde hijab på småjenten sin også, som ikke fikk lov å snakke med meg, forøvrig.)
Mulig dette er ekstremt innen Islam, men det hadde vel blitt vel samme med fanatikere uansett religion.

Hehe, her er jeg helt enig med deg. Om leieboer er avholds, har restriksjoner på mat etc, det kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Jeg aner ikke hva noen av våre leieboere inntar, eller ikke inntar, av hverken vått eller tørt.

Om leieboer her ikke kunne snakket med meg som kvinne, så ville det bydd på problemer, for leieboer sin del. Mannen min jobber i Nordsjøen, så det er jeg som styrer skuta her hjemme når han er borte. Men for all del...de måtte jo bare vente til han kom hjem. Får bare håpe det ikke hadde vært snakk om vannlekkasjer eller andre alvorlige ting da.

Bekymringen for matlaging deler jeg ikke. Det finnes da mye mat, selv typsik Norsk, som setter lukt.

Gammel 19-06-11, 23:09   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Haha - den verste opplevelsen med matlukt ever hadde jeg da jeg bodde i blokk i Groruddalen. Milde som det luktet - det luktet som om de kokte lik utgått på dato. Jeg skulte stygt på døra til pakistanerne ved siden av meg hele uka og vurderte å lære meg urdu ene og alene for å fortelle dem at nå er det f**nmeg nok.

Så viste det seg hva det var. Det var enkefruen i andre etasje som jobbet seg gjennom en gryte fårikål på sauekjøtt.

Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 23:25   #78
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg skulle ha leid ut leilighet i huset mitt hadde jeg vært utrolig restriktiv på hvem som fikk leie hos meg. Jeg vil ikke ha hvemsomhelst i mitt hus, jeg vil ha noen jeg har kjemi med og som ser ut til å være langsiktige leietakere med stabil betalingsevne og som ikke bråker for mye.
Jeg bryr meg lite om hvor folk kommer fra eller hva de tilber, men jeg er såpass sær at jeg klarer ikke å måtte forholde meg til høy musikk og festing. Det er nok en grunn til at jeg ikke vurderer å leie ut i det hele tatt, jeg hadde nok ikke vært fornøyd omtrent uansett hvem leieboer var.

Gammel 19-06-11, 23:28   #79
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du och jag, Inter. Jeg kunne ikke leid ut rett og slett fordi jeg er villig til å gå svært, svært langt for å slippe ha noen boende tett innpå meg. Jeg liker avstand, å kunne vaske klær når jeg vil uten å noensinne irritere meg over at andre gjør det samme, å kunne slippe å forholde meg til noen hvis jeg ikke vil og å kunne ha haraball eller spille høy musikk uten å tenke over det. Dessuten så liker jeg at ungene mine kan bråke alt de gidder uten at jeg må finne meg i at andres unger bråker av den grunn.

:sær:

Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 23:29   #80
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ah som å lese om meg selv. :medsær:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.