Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke plagg og kombinasjoner er "kjerring"?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-07, 12:18   #61
TBM
Passiv

Standard

Sv: Hvilke plagg og kombinasjoner er "kjerring"?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er jo lov å tenke på helsa og være praktisk. For all del! Men det ser ikke særlig fresht ut. Å sykle med paraply derimot, det er jo steinkult. Da er man eksentrisk, og det er så hipt man får det.

Sikkert kult helt til man går på trynet?

Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 12:25   #62
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Sikkert kult helt til man går på trynet?

Næsj, med plaster på nesa ser man bare ut som om man virkelig lever.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 12:30   #63
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Og må vel legge til at jeg støtt er å observere med rørleggersprekk, skitne bukser, utvaskede gensere etc. Jeg vet bedre, men jeg er en smule lat. Jeg har mine meninger om klær og stil selv om jeg er et dass til tider.)

Jepp! Legg til treningsklær så har du meg. Skapet fullt av lekre klær som jeg "sparer" til en bedre hverdag.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 12:32   #64
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

veske med gull-lenke.

HVA! Disser du Chanel-vesken min??!! Den er jo überkul!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 13:25   #65
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nå må nok jeg be om livvakt etter det innlegget her, men skit au. Jeg synes fjellklær i byen er en smule kjerring. Dette er dette med "praktisk" som ikke alltid er så heldig. Fotsid kåpe er heller ikke særlig hot. Og det aller, aller verste: Livkort jakke som er rett, altså uten innsving. Om dere skjønner hva jeg mener da. Med glidelås. Typisk kjøpt hos Vivikes. Skrekkelig. Og sees overalt.

Ja, sånn über-sporty-i-byen er noe jeg virkelig legger merke til hver gang jeg er i Norge. Allværsjakker med finvesker til er også utrolig misforstått og stygt.

Jeans-kåper er utrolig stygt. Likeledes sorte sko med 5 cm med kloss-hæl i gummi og og avrundet firkantet tå. Nylonstrømper med med fotsømmer i sandaler er også harry, for ikke å snakke om sokker i sandaler eller flip-flops.

Hudfargede matte nylonstrømper med litt for langt skjørt og feil sko....urrgh...

rette, korte skinnjakker uten innsving... med tilhørende bukse med legg....

dyreprint på ALT er harry-harry...

Huff, jeg klarer ikke å stoppe kjenner jeg, men det skal sies at selv om jeg synes kjerring-stil er stygt, så er det et par andre "stilarter" som er like ille, uten å nevne mer.

Gammel 25-03-07, 13:29   #66
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Men sånn liten tversovermagen-på skrå-veske er kjerring synes jeg.

for å ikke å snakke om mage-taske :skrekkoggru:

Gammel 25-03-07, 13:31   #67
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, sånn über-sporty-i-byen er noe jeg virkelig legger merke til hver gang jeg er i Norge. Allværsjakker med finvesker til er også utrolig misforstått og stygt.

Jeans-kåper er utrolig stygt. Likeledes sorte sko med 5 cm med kloss-hæl i gummi og og avrundet firkantet tå. Nylonstrømper med med fotsømmer i sandaler er også harry, for ikke å snakke om sokker i sandaler eller flip-flops.

Hudfargede matte nylonstrømper med litt for langt skjørt og feil sko....urrgh...

rette, korte skinnjakker uten innsving... med tilhørende bukse med legg....

Huff, jeg klarer ikke å stoppe kjenner jeg, men det skal sies at selv om jeg synes kjerring-stil er stygt, så er det et par andre "stilarter" som er like ille, uten å nevne mer.

Vi er HELT på bølgelengde skjønner jeg.

Noe som også er ganske interessant er gjenlevninger fra tidlig 90-tall.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 13:32   #68
Elin

Elin sin avatar

Standard

Jaaa! Hvordan kan man ta på seg noe slikt? Og en ting til, kvinner i shorts er ukult. Slike praktiske dressbukseshorts, gjerne akkompagnert av t-skjorte med krage. Uff.

og med tynt belte i plastikk til....

Gammel 25-03-07, 13:35   #69
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sånne fornuftige, litt kraftige sko av merket Mephisto som var ultrahippe på 90-tallet.

Jeg hadde Mephisto i 1984.... kanskje jeg var innovatør på motefronten

Gammel 25-03-07, 13:35   #70
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

No må vi ikkje blande kjerring og harry her! ekefinger:

Gammel 25-03-07, 13:38   #71
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

No må vi ikkje blande kjerring og harry her! ekefinger:

Kvinner som kler seg kjerring er ofte harry....

Gammel 25-03-07, 13:44   #72
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvinner som kler seg kjerring er ofte harry....

Men mamma er jo ikkje harry. Ho er seksti år og kler seg kjerring, men en kan ikkje "ta" henne for å vere harry.

Unge jenter som kler seg kjerring, er jo berre rett og slett kjerring.

Buffalosko er harry, men ikkje kjerring??

Gammel 25-03-07, 13:44   #73
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Klær får Vivekes på jenter mellom 20 og 40 kan vel med en sekkebenevnelse kallast kjerring.

Gammel 25-03-07, 13:55   #74
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Men mamma er jo ikkje harry. Ho er seksti år og kler seg kjerring, men en kan ikkje "ta" henne for å vere harry.

Unge jenter som kler seg kjerring, er jo berre rett og slett kjerring.

Buffalosko er harry, men ikkje kjerring??

Hmm...jeg tror vi har forskjellig oppfatning av hva kjerring-klær er. Min mor er også 60, men kler seg ikke kjerring. Hun kler seg mer voksent enn meg, mer elegant, mer klassisk, men absolutt ikke kjerring....

Gammel 25-03-07, 14:05   #75
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Det første jeg tenker på er faktisk et merkverdig fenomen jeg ofte ser i Oslo Vest. Treningsklær eventuelt kosedress med PELS utenpå. Kunne ikke prøvd å finne en litt mer passende ytterjakke altså? På lørdagsshopping i Bærum er det også observert en del av dem. Gjerne med den lekre lille veska på tvers.
Og hvorfor er det alltid de som er litt gode og runde som bruker de små ryggsekkene? De gjør jo en allerede stor rygg gigantisk.
Noe som også er verdt å nevne er mødre på tur, typ hunderfossen eller tusenfryd. Bekledningen består av sandaler (gjerne med sokker i), piratbukser, t-skjorte og berganssekk på ryggen. I tillegg er håret gjerne klippet i en praktisk kort frisyre. *løperågjemmermegførmødrenekommeråtarmeg*

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 14:16   #76
Elin

Elin sin avatar

Standard

...Åh, huff da.....

Gammel 25-03-07, 14:21   #77
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er virkelig grusomt. Og aller verst synes jeg nesten det er på stoffer det dyretrykket opptrer sammen med store, tropiske blomster.

Sist redigert av Bluen : 25-03-07 kl 14:30.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 14:22   #78
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Gensere og skjorter med store broderier, det gir meg litt sånn eldre- og utenfor-følelse.

Dette er Rut Narvestad-stil.

Jeg elsker for övrig blomsterbroderier, så det kan hende jeg beveger meg farlig när kjerringgrensa noen ganger. Men jeg foretrekker litt kroppsnäre plagg, da.

Gammel 25-03-07, 15:00   #79
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Grått kjipt uformelig musetøy - med dongeribukser som er for store i låra og smalner nedover og er akkurat litt for korte.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 15:00   #80
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

En ting til... Jeg spurte mamma i forrige uke om hun hadde noen av mormor sine kjoler.. de er faktisk ganske hotte nå

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.