Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 13:49   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Lavere terskel for å melde fra vil vel naturligvis medføre at flere syke opplever at det stilles spørsmål? Eller misforstår jeg deg nå?

Det spiller jo ingen rolle, all den tid at de ikke gjør noe galt? Om naboen ringer NAV og rapporterer inn at jeg trener en time hver dag, mens jeg angivelig er heltidssykemeldt, så er det jo ikke verre enn at NAV sjekker med legen min og at hun bekrefter at dette er i tråd med min rehabilitering.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det jeg synes er snålt er at man faktisk går rundt å lurer på om naboen er reelt sykemeldt eller ikke.
Det er kjerringfakter i min bok.
Jeg har såpass tillit til legestanden som sykemelder at jeg tror at de gjør faglige vurderinger som er riktige når de sykemelder en pasient.

Jeg har selv blitt utsatt for slik mistenkeliggjøring av kjerringkollegaer og snusenaboer. Frisk som en fisk var jeg, men å utføre jobben min kunne kostet meg livet. Det var faktisk en så stor krise for meg å få denne beskjeden at jeg var mentalt lammet i ukesvis, og da få den påkjenningen det var å bli mistenkeliggjort av disse kjerringene gjorde belastningen mye større.

I mitt hode er det en mye større belastning at naboer eller kollegaer "snakker om" meg og "tenker sitt" enn at de tar en telefon til NAV. Igjen: gitt at jeg ikke gjør noe som ikke tåler nærmere undersøkelser.

Og det er vel ganske grundig vist at det snyltes MYE på sykemeldinger og trygd i det norske systemet, så at man kan lure på slikt, synes jeg ikke er noe rart i det hele tatt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:52   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forsåvidt enig i at om man mistenker noe kriminelt så bør man lufte dette for rette instanser.
Uten å mumle i skjegget og diskutere det med mange utenforstående.
(Litt annet på nett da, her er det jo greit å diskutere generelle saker.)

Gammel 07-03-12, 13:53   #3
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man man melde fra enten skriftlig eller muntlig, til både lokalkontor, forvaltningsenhet eller publikumsmottak.

Det er lokalkontoret som godkjenner sykemeldinger sendt inn fra legen så et brev dit vil vel være riktig instans. Det krever jo at man da vet hvilket område vedkommende hører til da. Hvis ikke kan forvaltningsenheten i fylket finne ut kontortilhørighet så lenge de har fullt navn (og helst adresse og siden det kan være flere med samme navn)

Sist redigert av Éowyn : 07-03-12 kl 14:00.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:58   #4
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg finner det merkelig at så mange her mener det er greit å gå mistenke og baksnakke naboene sine. Det er ingen andre en snekkeren, legen og arbeidsgiveren hans som har noe med hvorfor han er sykemeldt og hva slags arbeidsoppgaver han kan mestre på fritida.

Det er fryktelig slitsomt for sykemeldte å oppleve denne mistenkeliggjøringa og det vet jeg fordi jeg har vært der sjøl og er der til dels sjøl nå.

Når det gjelder å få bukt med trygdesvindel så mener jeg at dette gjøres bedre med andre virkemidler enn naboer bak gardinene. Det er en grunn til at dette med sykemeldinger følges opp på en annen måte nå enn før. Dessuten har arbeidsplassene også et ansvar for et godt arbeidsmiljø slik at arbeiderne trives og ikke sykemelder seg uten grunn. En ting er sikkert, mistenkeliggjøring og baksnakking gjør ikke akkurat underverker for arbeidsmiljøet og -moralen.

Gammel 07-03-12, 14:05   #5
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg finner det merkelig at så mange her mener det er greit å gå mistenke og baksnakke naboene sine. Det er ingen andre en snekkeren, legen og arbeidsgiveren hans som har noe med hvorfor han er sykemeldt og hva slags arbeidsoppgaver han kan mestre på fritida.

Det er fryktelig slitsomt for sykemeldte å oppleve denne mistenkeliggjøringa og det vet jeg fordi jeg har vært der sjøl og er der til dels sjøl nå.

Når det gjelder å få bukt med trygdesvindel så mener jeg at dette gjøres bedre med andre virkemidler enn naboer bak gardinene. Det er en grunn til at dette med sykemeldinger følges opp på en annen måte nå enn før. Dessuten har arbeidsplassene også et ansvar for et godt arbeidsmiljø slik at arbeiderne trives og ikke sykemelder seg uten grunn. En ting er sikkert, mistenkeliggjøring og baksnakking gjør ikke akkurat underverker for arbeidsmiljøet og -moralen.

Amen!

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:12   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg er der også selv , utrolig hvor mye man kan slarve om bak ryggen til folk.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 20:21   #7
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er ingen her som synes det er greit å baksnakke naboene sine. Hvor har du det fra? Det er ikke GREIT. Det er ugreit å gå med en uggen følelse hvor man mistenker noe. Da synes jeg det generelt sett er mye mer redelig å si i fra enten til den det gjelder, til rette myndighet eller kanske til begge deler (avhengig av situasjon) enn å slarve om det til hele nabolaget. De fleste velger det siste. Det gjelder mistanker om trygdesvindel, skattesvindel og omsorgssvikt.

Jeg ville synes det var veldig mye verre om naboene mistenkte noe og slarvet til hverandre enn om de ringte og tipset NAV om husmalingen min og ellers holdt kjeft.

Altså når Hi skriver at hun reagerer på sin nabo som snekrer i sykemeldingsperioden uten å vite noe om hvorfor han er sykemeldt og i samme slengen nevner at det er andre som reagerer på det samme, så er det ganske nært baksnakking hvis du spør meg. De har jo snakket om dette bak hans rygg.

De stikker rett og slett nesa si i noe de ikke har noe med. Mange her foreslår at man kan spørre vedkommende om hvorfor han er sykemeldt, men det er da vitterlig ingenting noen andre enn hans lege og arbeidsgiver har noe med. Er det virkelig mange her som mener at det er den sykemeldtes oppgave eller plikt å forsvare seg ovenfor nysgjerrige naboer?

Jeg er enig i at trygdesvindel er et problem som samfunnet må til livs, men at det skal innebære at nabokjerringa skal sitte bak gardina og diskutere med vennene sine hvilke aktiviteter herr Jensen driver med når han er sykemeldt kjøper jeg ikke. Det fører ikke til noe godt for hverken den sykemeldte eller arbeidsplassen. Da er det viktigere at vi stoler på hverandre og bryr oss om hverandre og lar tvilen komme folk til gode. Det er rett og slett ikke vår oppgave å være gatas politi eller å vurdere naboens arbeidsevne.

Gammel 07-03-12, 14:06   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener ikke at det er greit å baksnakke naboen sin, men siden jeg vet at trygdesvindel/svart arbeid osv. er et gigantisk problem i Norge, synes jeg at jeg begår en større feil (mot mine og dine barn og andre som virkelig trenger pengene) om jeg lar være å rapportere noe som faktisk godt kan være svindel enn om jeg ikke gjør det. Enkel matematikk. Hvis det gjør meg til en kjerring, so be it. Det er for øvrig meget mulig det ikke er lov å gi sykemelding pga mobbing på arbeidsplassen, men det skjer jo like fullt dagsstøtt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:08   #9
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=rine;3189289]Jeg mener ikke at det er greit å baksnakke naboen sin, men siden jeg vet at trygdesvindel/svart arbeid osv. er et gigantisk problem i Norge, synes jeg at jeg begår en større feil (mot mine og dine barn og andre som virkelig trenger pengene) om jeg lar være å rapportere noe som faktisk godt kan være svindel enn om jeg ikke gjør det. Enkel matematikk. Hvis det gjør meg til en kjerring, so be it. Det er for øvrig meget mulig det ikke er lov å gi sykemelding pga mobbing på arbeidsplassen, men det skjer jo like fullt dagsstøtt.[/quote]
Jeg går ut fra at mobbing på arbeidsplassen i mange tilfeller kan utløse helseplager, som igjen gir en legal sykemeldingskode.

Gammel 07-03-12, 14:09   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det en ny hersketeknikk på FP å kalle de som er uenige i en diskusjon for kjerringer? Har "kjerring" overtatt for flagredame og nek?

Gammel 07-03-12, 14:10   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det en ny hersketeknikk på FP å kalle de som er uenige i en diskusjon for kjerringer? Har "kjerring" overtatt for flagredame og nek?

det er det nye gøy-på-håret.

Gammel 07-03-12, 14:12   #12
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Nei, jeg har alltid brukt kjerring som et begrep på slarvete mennesker, så det er ikke hersketeknikk fra min side.

Gammel 07-03-12, 14:13   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada. Trøst deg med det du.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:15   #14
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Dersom naboen skulle finne på å si rett ut at han/hun har skyldt på vondt i ryggen og sykemeldt seg fra jobben sin en ukes tid, for å ha tid til å male hus og bygge ut verandaen (altså egentlig ingen nevneverdige ryggsmerter, bare behov for noen dager fri) - bør man da melde fra noe sted, eller er også dette noe man skal holde seg for god til å legge seg oppi? :aktuell problemstilling:

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:25   #15
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inni hodet til rine bor det ikke bare en kjerring, men en hel liga av dem. De er alle aktive på Facebook. *konkluderer*

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:57   #16
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Nja, men her er det vel litt skattesnuskeri kanskje ute og går også, spesielt om man selger kaker/brød svart.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 15:00   #17
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av fra: byggebolig.no

Hei.

Bare for å få notert ned hva som er riktig. Snakket med skattekontoret idag.

Profesjonelle som tar seg fri fra jobb for å bygge eget hus må skatte av tiden de bruker. Det samme om de tar seg fri for å hjelpe andre.

Mannen brukte ordet dugnad ganske mye, og dugnad er noe man gjør på fritiden. Dugnad skal ikke beskattes, uansett om man er proff eller ei, og uansett om man er selvstendig næringsdrivende eller ei.

Med andre ord, jeg kan få så mye hjelp av mine tømrervenner jeg vil, så lenge jeg ikke betaler dem noe for det. Gratis pølser og brus regnes ikke som betaling ved dugnad.
Skal jeg betale dem så går det under 4000,- regelen, evt må jeg betale arbeidsgiveravgift og alt annet som følger med.

Om han er sykemeldt og jobber på eget hus så ser det ut til, i følge undersøkelser denne karen har gjort, at med mindre han skatter for det, så gjør han dobbel "urett".

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 15:07   #18
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Artikkel ang svindel av sykepenger: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...0-3467869.html Den er fra april 2011, men ingen grunn til å tro at dette ikke gjelder nå og.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 15:47   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Artikkel ang svindel av sykepenger: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...0-3467869.html Den er fra april 2011, men ingen grunn til å tro at dette ikke gjelder nå og.

Men bør de egentlig skrive en sånn artikkel når de ikke egentlig vet hva som foregår?

Gammel 07-03-12, 16:01   #20
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rapporten som er nevnt i tv2-saken er bestilt av Arbeidsdepartementet. De samme som Sintef varslet om at de ble utsatt for press av:

Sitat:

Arbeidsdepartementet krever blant annet at konklusjonen «det er fortsatt uklart om Norge har svært høyt sykefravær sammenlignet med andre land», endres til «Norge har et høyt sykefravær sammenlignet med andre land». Sintefs rapport tilbakeviser påstånder om at fraværet «eksploderer» og aldri har vært høyere. Dette avsnittet forlanger departementet slettet. I et fire-siders notat med «rettinger» krever de også flere andre endringer.

Med rett til å jukse?

Det gjør noe med tilliten min i alle fall.

Aftenpostens artikkel om saken

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.