Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan denne funke som "Mørk dress"?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-12, 14:20   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan denne funke som "Mørk dress"?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så jeg har nok mine forventninger til en viss stil, jeg også, selv om jeg egentlig ikke liker kleskoder.

Nettopp. Ganske mange har jo visse forventninger. Og i et selskap der man ikke kjenner alle som kommer, vil jo ofte de forventningene kunne være ganske forskjellige, så det kan være greit at vertskapet kommer med en antydning. Jeg kan skjønne det om man får litt hetta av en strengt formelt utseende kleskode, særlig i et selskap som ikke er (ment å være) formelt. Det du gjorde, som var å si hva som ville være for lite pynt, det kan jo være en helt grei måte. Man kan også antyde hva man selv kommer til å ha på seg, eller hva man gjetter de andre skal ha på, f.eks. "jeg kommer til å ha bunad, men det er såklart ikke noe krav" eller "jeg tror de fleste kommer i ganske enkelt skjørt og topp eller sommerkjole eller noe sånt".

Gammel 26-07-12, 14:15   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den der er langt fra mørk dress, og for grell for et bryllup. Syns jeg.
Jeg syns man kan strekke seg litt ekstra for et brudepar denne ene dagen og etterkomme deres ønske for bekledning - også selv om man trives best i joggebukse og hettegenser.

Gammel 26-07-12, 14:20   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns man kan strekke seg litt ekstra for et brudepar denne ene dagen og etterkomme deres ønske for bekledning - også selv om man trives best i joggebukse og hettegenser.

Men den kjolen er da langt fra joggebukse og hettegenser.

Det står jo at «mørk dress» som kode også kan være todelt, feks skjørt og kjole - eller buksedress.
Og da synes jeg ikke det krever noen gallakjole.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:24   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Joda. Har man skapet fullt av antrekk så kan man jo godt ta det som passer best inn. Men om man må kjøpe inn noe så er det jo ganske greit om man kan være såpass liberal at man kan kjøpe noe som kan brukes mer enn en gang også.

Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:25   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å svare p

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:26   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

For å svare p

... så må man først ha sagt o?

Gammel 26-07-12, 14:27   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å svare på spørsmålet: Nei, jeg oppfatter ikke denne kjolen som innenfor kleskoden mørk dress.

Gammel 26-07-12, 14:30   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men den kjolen er da langt fra joggebukse og hettegenser.

Det står jo at «mørk dress» som kode også kan være todelt, feks skjørt og kjole - eller buksedress.
Og da synes jeg ikke det krever noen gallakjole.

Det kreves ikke gallakjole, men det er langt mellom gallakjole og kjolen vi snakker om her. Den er ikke "pen" nok, og den tar for mye oppmerksomhet i en bryllup. Syns jeg.

Gammel 26-07-12, 14:32   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kreves ikke gallakjole, men det er langt mellom gallakjole og kjolen vi snakker om her. Den er ikke "pen" nok, og den tar for mye oppmerksomhet i en bryllup. Syns jeg.

Mulig det altså.
Jeg ser, som flere nevner her, alt fra gallakjole til sommerkjoler (og kjoler som mange kanskje bruker på jobben) i bryllup. Men som flere nevner, folk pynter jo seg. Og så lenge det ikke er dongeri og slask, så synes jeg det skal litt til for at en kjole ikke går, når kravet ikke er «stivere» enn mørk dress.

Gammel 26-07-12, 14:39   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes derimot ikke at det gjør noe at den er fargerik og iøynefallende. Hadde den vært i et mer pyntet stoff enn jersey, hadde den vært helt fin i mine øyne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:27   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

iPhone på stranda ja.

Gammel 26-07-12, 14:29   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjolen er veldig deg, men den er ikke pønta og formell nok til å passe inn i kleskoden "mørk dress". Jeg ville gått for noe sånt:

med en cardigan el. til.
http://www.boden.co.uk/en-GB/Clearan...-Occasion.html

Kleskodene er som bordskikk, hilsing og andre høflighetskrav, en guide til å føle seg trygg og vite hva man skal gjøre. For min del er det skikkelig kjipt (for meg) om jeg kommer overpyntet eller underpyntet, jeg blir utilpass og selvbevisst av det og det legger en demper på festen. Som vertskap selv er jeg ikke så opptatt av det, selv om jeg hadde blitt litt eh..? om noen kom i olabukser eller andre enn meg kom i brudekjole i mitt bryllup.

Gammel 26-07-12, 14:42   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er nok preget av at jeg en gang tok feil valg og gikk i et bryllup i klær som bruden ikke ville ha der. Det ble ikke noen hyggelig kveld. Det fine var at siden jeg allerede var i unåde så reiste jeg hjem lenge før det var greit å reise også. Bryllup og kleskoder er vanskelige greier.

Jeg ville nok ihvertfall ha valgt at en jeg var glad i fikk komme i dongeri heller enn å ikke komme i det hele tatt.

Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:43   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg er nok preget av at jeg en gang tok feil valg og gikk i et bryllup i klær som bruden ikke ville ha der. Det ble ikke noen hyggelig kveld. Det fine var at siden jeg allerede var i unåde så reiste jeg hjem lenge før det var greit å reise også. Bryllup og kleskoder er vanskelige greier.

Jeg ville nok ihvertfall ha valgt at en jeg var glad i fikk komme i dongeri heller enn å ikke komme i det hele tatt.

Hvilke klær kom du i da?

Det skal mye til at jeg reagerer på hva folk har på seg i bryllup. Jeg hadde nok syntes det var litt stusselig om de kom i dongeri og genser, men sånn generelt så synes jeg det fineste er at folk velger å dele dagen med meg.

Gammel 26-07-12, 14:44   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg mener virkelig at det er langt, langt mer uhøflig å være vertinne og la seg merke med at en gjest har bommet på kleskoden, enn det er å være gjest som har bommet på kleskoden. Fiskedask til bruden.

Gammel 26-07-12, 14:45   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Men det er vel ekstremt sjeldent at det eneste alternativet er å komme i dongeri?

Gammel 26-07-12, 14:47   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

OK. Det er mulig jeg ville hatt problemer med å holde masken rett, om noen kom i dongeri i bryllupet mitt. :ærlig:

Gammel 26-07-12, 14:47   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen kom naken i bryllupet mitt ville jeg sikkert lurt litt. Og ledd.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:48   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis noen kom naken i bryllupet mitt ville jeg sikkert lurt litt. Og ledd.

Den så jeg ikke for meg.

Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 14:47   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nessie - jeg hadde en lys kjole som var for lys for bruden. Jeg hadde brune sko, brun veske og et gedigent brunt sjal over skuldrene og kjolen var absolutt ikke noen brudekjole. Men det var for lys farge likevel. Det syntes jeg også, men jeg hadde ingen penger å kjøpe kjole for og fikk låne den kjolen der gratis med tilbehør og alt.

Nå vet jeg at det finnes anledninger da man skal bli hjemme fremfor å komme i feil klær. Men at jeg sterkt foretrekker at folk kommer fremfor å bli hjemme på grunn av antrekk selv. Sånn sett en selvutviklende og fin opplevelse.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.