Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om kjøp og salg på forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-07, 21:03   #61
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, det ER jo forsåvidt det, men jeg har selv irritert meg litt over noen som i andre fora har laget en hulketråd om hvorfor de må selge vognen sin, koster 9000,- på Fru Lyng, mens et enkelt søk får opp hvor fantastisk lite de betalte da de importerte. Jeg liker ikke å føle meg lurt, og personlig synes jeg det er litt lureri å selge en vogn eller et par sko for mer enn du betalte.

Da er de jo tjukke i huet. I tillegg til å være sleipe.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:04   #62
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja, det ER jo forsåvidt det, men jeg har selv irritert meg litt over noen som i andre fora har laget en hulketråd om hvorfor de må selge vognen sin, koster 9000,- på Fru Lyng, mens et enkelt søk får opp hvor fantastisk lite de betalte da de importerte. Jeg liker ikke å føle meg lurt, og personlig synes jeg det er litt lureri å selge en vogn eller et par sko for mer enn du betalte. Hvis man da ikke har det som levebrød. Og da synes jeg man skal være ærlig på det.

Jeg hinter IKKE til noen bestemt, og ser at det ikke nødvendigvis er rasjonelt, men sånn føler jeg det. :føler dypt:

Da lyver man jo ...

Om man ønsker "norsk" brukt-vogn-pris kan man jo bare skrive hva man ønsker, ikke lyve om hvor den er kjøpt.

Gammel 16-04-07, 21:05   #63
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Da er de jo tjukke i huet. I tillegg til å være sleipe.

Gammel 16-04-07, 21:06   #64
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det blir liksom litt annerledes. :logisk: Men da ville jeg latt kjøper også få en bra deal. :edel:

Har sett sutretråder om det også jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:08   #65
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste som kjøper vogn vil ha med kvittering uansett. *erfaren*

Gammel 16-04-07, 21:09   #66
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

De fleste som kjøper vogn vil ha med kvittering uansett. *erfaren*

Ikke jeg. :brent dust:

Gammel 16-04-07, 21:11   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er helt greit at noen setter opp veiledende pris. Om noen har fått en bra deal og allikvel selger det til under veiledende pris så vil jo jeg ha fått en grei deal uavhengig av hva de betalte for varen.

Det ble en krøkkete setning, men dere skjønner vel hva jeg mener.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:12   #68
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Hvordan foregår det på finn forresten? Siden man ikke kan bli lurt der?
Settes ikke pengene inn på selger sin konto før kjøper har fått varen, eller?

Selvsagt kan man bli lurt på Finn! De som ikke har rent mel i posen, bruker ikke betalingssystemet der inne. Mange som også har rent mel i posen, bruker det heller ikke, bare så det er sagt. Jfr Elisabeth sin kommentar om hvor tregt det systemet er.

Ellers har jeg ingen tanker om kjøp og salg her, jeg følger lite med på sånt. Men tidligere har jeg solgt en god del babystuff på "et lignende forum", syns som de andre at det er greit å handle her hvor "man kjenner alle".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:12   #69
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Melder meg inn i naivklubben!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:19   #70
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Har sett sutretråder om det også jeg.

Hmm... min bror i Sydney travet byen rundt for å finne meg en Sass & Bide bukse som jeg hadde i samme str. herhjemme. Det viste seg at buksen i jeansversion var MYE mindre enn i sort, ergo, jeg prøvde å selge den. Buksen kostet her 2000 kr dengang, jeg vet ikke hva brormann gav (utover besværet) men jeg ønsket ikke å selge buksen for en slik for det. Forærede den derfor hellere til en "real life" veninne.

Kvalitetssikring er til gjengæld noe som jeg godt kunne tenke meg. Jeg har f.eks. både kjøpt en topp som ble solgt som str. 40 og var merket som det, men som viste seg å være en str. 36, og en dunjakke som var komplett ubrukelig fordi den dunet så innmari. I begge tilfelde var pengene bortkastet, og det kunne jeg godt ha vært fri for.

Gammel 16-04-07, 21:21   #71
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Da quotet jeg feil, gitt. Ville quote den melding som sa at kjøper bør få en bra deal dersom man selv gjorde det.

Gammel 16-04-07, 21:25   #72
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor kjente er brukerne her egentlig?

Brukerne som har blitt avslørt på andre fora var minst like "kjent" som folk her.
Eller kjenner alle på kjøp og salg hverandre?

Man vet aldri. Aldri!

Jeg har f.eks. shoppet litt hos Canisa. Jeg kjenner jo ikke henne noe særlig, utover at jeg har lagt merke til henne i noen diskusjoner og slikt. Jeg har aldri truffet henne, og hun bor langt unna meg, så noe henting/bringing er uaktuelt.
Nå som jeg har kjøpt litt av henne, så liker jeg å tror at jeg vet hva jeg får når jeg handler med henne, men sikker kan jeg jo ikke være. Uansett så er ikke dette en bruker jeg ville handlet med store summer hos, ikke med en gang i hvert fall.

Hadde jeg skulle handlet med Glitterchick f.eks. hadde det vært annerledes. Jeg vet hvem hun er, jeg har truffet henne IRL, jeg vet hvor hun bor, og i det hele tatt. Det gjør det jo mye enklere for meg å handle med henne, selv om vi bor langt unna, så går det an å få til hente/bringe avtaler.

Gammel 16-04-07, 21:26   #73
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg føler det blir helt irrelevant hva vedkommende betalte selv for varen. Ja, kanskje er den kjøpt på salg - eller noen måneder før til full pris - spiller jo ingen rolle egentlig?

Det er jo ofte en grunn til at en får en vare på salg, utgående modell for eksempel, og i det tilfellet så er det den nye modellen som er verdt veiledende pris, mens den utgående er verdt salgsprisen. Det varierer jo selvsagt litt på hvilken type vare som omsettes.

Om noen konsekvent selger for mer enn de kjøpte for, så blir det jo også kommersiell aktivitet, noe som ikke er tillatt iht forumreglene.

Ellers så vil jeg oppfordre folk til å stille kritiske spørsmål i salgstrådene, som feks "hva betalte du for den?". Salgstrådene blir ikke slettet før en stund etter handelen er fullført, så det går an å gå tilbake å se hva som har blitt sagt. Om noen skulle ønske en salgstråd åpnet igjen så er det bare å kontakte moderator/admin.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:30   #74
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Min mor som jobber i politiet er rystet over at jeg stoler på fremmede mennesker jeg ikke vet hvem er, så det er mulig jeg er fryktelig naiv. Da hun fikk vite at jeg hadde overført 4000,- til en dame for en vogn jeg bare hadde sett bilde av holdt hun på å besvime. Har handlet endel både her inne, på NM og på Finn, og alle handlene har ikke vært like vellykkete.

Gammel 16-04-07, 21:37   #75
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Mulig jeg også er naiv, men jeg velger å fortsette å være det. Og jeg er selvsagt veldig glad for at også andre gjør bomkjøp. Selvsagt føles det tryggere å kjøpe av folk jeg kjenner IRL som f.eks Angelique, men jeg har tatt sjanser men da ikke med høye summer. Det må være noe jeg har råd til å tape.

Gammel 16-04-07, 21:37   #76
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er ikke så mye jeg handler på nett,men noe har det jo blitt.
Har egentlig vært heldig,tror jeg.Følte meg lurt en gang og laget litt "styr" for vedkommende om det,men personen gjorde allikevel ikke opp for seg
Handlet jo seff aldri mer med denne selgeren.Ingen fra FP,bare for å ha det helt klart Her har jeg bare hatt strålende handler,både som selger og kjøper.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:39   #77
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor kjente er brukerne her egentlig?

Brukerne som har blitt avslørt på andre fora var minst like "kjent" som folk her.
Eller kjenner alle på kjøp og salg hverandre?

Klart; er man skeptisk så er man skeptisk. Og da bør man holde seg unna netthandel.

Poenget mitt er at man "kjenner" hverandre bedre på et forum som dette enn man gjør på feks finn.no.
Jeg har solgt på finn.no, men da har kjøper kommet "in person" og hentet varen hjemme hos meg. Kjøpere som vil ha varen sendt eller bare kommunisert via sms "fordi de er på hytta med dårlig dekning" har jeg avvist.

Jeg er såpass skeptisk at jeg ikke ville kjøpt noe på finn.no. Så "ja" jeg er vel naiv som føler jeg "kjenner" endel av selgerne her inne.
Prisen på varer jeg har ønsket har jeg jo akseptert og selger har holdt hva de har lovet, så jeg har ingen grunn til å være noe annet enn å være positiv.

Men for all del; det finnes mennesker med skjult agenda over alt.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:41   #78
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Om noen konsekvent selger for mer enn de kjøpte for, så blir det jo også kommersiell aktivitet, noe som ikke er tillatt iht forumreglene.

Jeg går jo ut fra at beløpene har litt å si vel? Om noen selger godt brukte barneklær de selv har arvet gratis for 20-30 kr plagget så er ikke det "kommersiell aktivitet" i mine øyne? ikke slik som jeg har oppfattet forumreglene ihvertfall. Correct me if I am wrong!

Gammel 16-04-07, 21:42   #79
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper mest av "faste" selgere.Da vet jeg at om jeg kjøper ei veske el ett plagg til 2000,-så er det helt trygt.Legger ikke ut nickene her,men dere vet hvem dere er

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:47   #80
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg går jo ut fra at beløpene har litt å si vel? Om noen selger godt brukte barneklær de selv har arvet gratis for 20-30 kr plagget så er ikke det "kommersiell aktivitet" i mine øyne? ikke slik som jeg har oppfattet forumreglene ihvertfall. Correct me if I am wrong!

Selvfølgelig ikke, men om du feks importerer varer (via nettet, venner og kjente, eller egen butikk) og selger det videre som nytt med fortjeneste så blir det kommersielt. Om en arver eller får ting i gave så regner ihvertfall jeg det som det samme som å ha kjøpt det selv prismessig (når det kommer til å selge det videre).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.