|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om kjøp og salg på forum
Tillit er vel uansett et viktig element i kjøp og salg, både her og på andre steder på nettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Administrator
|
Jeg mente å skrive det slik det er, for å unngå at enkelte mistenker en for å selge tyvgods når en selger varer i "byttbar stand". Om en selger tyvgods så skriver man hva man vil, uærlig er en da uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumJeg kjøper kun av folk som har vært på forumet en stund, som har bra med ryktepoeng og som jeg føler at jeg "kjenner". Har kjøpt MYE og solgt litt herinne og på NM gjennom tiden, og er aldri blitt skikkelig snytt. Men jeg har da sett plagg hvor selger har oppgitt en høy nypris, mens jeg forlengst har sett samme plagg i butikkene til opptil 70% minus. Så litt privatkremmeri har det vel vært !
![]() |
#44 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumJeg har med vilje valgt å ikke nevne min evne til å kjøpe klær (som er utsolgte i min størrelse) for å slanke meg inn i dem. Jada. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumHattifnatten: Hva vet du om selgere her inne ikke annonserer de samme tingene på Finn også?
![]() |
#46 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumJeg føler meg mye tryggere med å kjøpe noe her enn på finn.no. (Har aldri kjøpt eller solgt noe der). |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumNå snakker jeg på generelt grunnlag -jeg kjenner ikke kjøp og salg sidene her inne så godt, og heller ikke brukerne, men i tillegg til det fnatten sier om tyvgods, snakker hun vel også om å bruke sidene her som nettbutikk? Jeg er selv moderator på kjøp og salg-sider på et forum, og der er det mange som bruker sidene som sin inntektskilde eller biinntekt. Annonsene ser ut som brukte klær, feilkjøp eller gaver som ikke er brukt, men man skjønner jo etterhvert at dette er snakk om import av klær som selges via småannonser. Kanskje det ikke er et problem her, kanskje det ikke er et problem noe sted, men å diskutere hvorvidt kjøp og salg-sidene skal være kommersielle eller ikke, synes jeg er en riktig diskusjon å ha. Dersom noen her inne bruker trådene som sin nettbutikk, synes jeg personlig det er mer ærlig å annonsere det ut i fra hva det er, ikke under skinnhistorier om å være feilkjøp, gaver eller annet ymse (som sagt: kjenner ikke forumet her, snakker på generelt grunnlag). |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
hmmm
|
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumJeg ser ikke helt problemet. Spesielt i og med brukerne her er mer "kjente" enn på feks Finn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumNå har ikke jeg solgt noe her inne :lat: , men jeg kjenner meg igjen i det å ha en del klær med lappene på i skapet. Enten ting jeg har importert eller ting som er for små eller ikke slik jeg trodde.
![]() |
#50 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumJeg har solgt ting med merkelapp på jeg og -riktignok ikke her inne. Det kan vel skje alle at man kjøper noe feil man ikke gidder eller ikke kan få levert tilbake. Selv er jeg litt for ivrig på å hamstre sko til ungene på salg, men det er jo ikke alltid de passer når sesongen kommer........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Men vil ikke slik bruk skinne igjennom ganske fort? Jeg synes det er bedre å innrapportere slike brukere og sperre deres adgang til markedsplassen fremfor å lage generelle restriksjoner (antall annonser i mnd osv) for alle brukere.
![]() |
#52 |
Administrator
|
Når du da selger skoene videre, oppgir du da hva du betalte eller veiledende pris? (Ikke bare rettet til deg, men siden du nevnte det å selge videre ting som er kjøpt på salg) |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Jo flere jo bedre...
I sånne situasjoner skriver jeg både hva som er veiledende pris, og hva jeg betalte |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Står på egne ben
Det systemet på Finn driver jeg og tester ut for første gang nå med en som har kjøpt noe av meg. Og mere tungrodd system skal en lete lenge etter. Helt håpløst. Jeg får kanskje pengene mine til slutt, men nå er i alle fall endelig varen på vei til kjøpere etter mye sommel fra Payex. Sist redigert av Elisabet : 16-04-07 kl 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumJeg føler det blir helt irrelevant hva vedkommende betalte selv for varen. Ja, kanskje er den kjøpt på salg - eller noen måneder før til full pris - spiller jo ingen rolle egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Fortynnet
|
Enig. Hvis en vare stort sett selges til 1000 kroner rundt omkring, og noen har vært så heldige å få kjøpt den for 300, vil det jo fortsatt være et godt kjøp om vedkommende selger den videre for 500. Sånt blir jo umulig å kontrollere uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumEnig med Missa. Det er vel ikke svindel så lenge man oppgir riktig veil. pris?
![]() |
#58 |
Prettiest mess ever seen
|
Ja, det ER jo forsåvidt det, men jeg har selv irritert meg litt over noen som i andre fora har laget en hulketråd om hvorfor de må selge vognen sin, koster 9000,- på Fru Lyng, mens et enkelt søk får opp hvor fantastisk lite de betalte da de importerte. Jeg liker ikke å føle meg lurt, og personlig synes jeg det er litt lureri å selge en vogn eller et par sko for mer enn du betalte. Hvis man da ikke har det som levebrød. Og da synes jeg man skal være ærlig på det.
![]() |
#59 |
![]() Sv: Om kjøp og salg på forumMen for å gå til en ytterlighet; hva om man har fått plagget? Det er nytt, med lappen på, men du ser at du ikke kommer til å bruke det. Skal man gi det bort, da?
![]() |
#60 |
Prettiest mess ever seen
|
Nei, det blir liksom litt annerledes. :logisk: Men da ville jeg latt kjøper også få en bra deal. :edel:
![]() |
|
|