Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-15, 13:43   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Ok, det er ikke min hood, og jeg kan åpenbart ikke skille dem fra hverandre?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 13:47   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men den i Frydenlundgata var United Bakeries, i allefall. Lenge siden jeg har gått forbi så aner ikke om de har byttet til Åpent bakeri. De eneste United Bakeries jeg vet om som har lagt inn årene er den store på CC Vest (?), og den på Frogner Plass? Jeg vet ikke om noen Åpne Bakerier som har lagt ned.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 14:10   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk! Jeg lurer på om jeg muligens kjenner kona til en av utbryterne.

Gammel 27-05-15, 15:16   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...l-3705471.html

Du verden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-15, 08:32   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...l-3705471.html

Du verden.

Eg syns det er i overkant jålete å "du verden" av denne artikkelen her. Masse folk syns dette er gøy, spennande, nytt osv og syns det er stas med Starbucks. Og det syns eg dei skal få lov til uten at en "kaffielite" himle over dei.

Ellers er eg heilt enig med Tally og andre, byane våre miste stor identitet når alt blir likt og gatene er fylt av kjeder. I småbyen vår merke vi ikkje så mykje av det enda, sjølv om eg like dårlig at Egon er på vei inn. Samtidig kjenne eg mange som elske Egon og syns det er kjempestas. Det skal dei få lov til.

Gammel 28-05-15, 09:11   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg syns det er i overkant jålete å "du verden" av denne artikkelen her. Masse folk syns dette er gøy, spennande, nytt osv og syns det er stas med Starbucks. Og det syns eg dei skal få lov til uten at en "kaffielite" himle over dei.

Ellers er eg heilt enig med Tally og andre, byane våre miste stor identitet når alt blir likt og gatene er fylt av kjeder. I småbyen vår merke vi ikkje så mykje av det enda, sjølv om eg like dårlig at Egon er på vei inn. Samtidig kjenne eg mange som elske Egon og syns det er kjempestas. Det skal dei få lov til.

Jeg du verden-er av det massehysteriet en slik nyåpning klarer å skape. Jeg synes det er latterlig. Og jeg tilhører ingen kaffeelite overhodet.

Gammel 29-05-15, 09:53   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

.

Enig. Og selvsagt er det noe provinsielt og "typisk norsk" over det å juble over at man får Mc Donalds i bygda eller Starbucks i byen, men jaggu er det neste like typisk norsk å himle over at noen synes det er stas å gå på Starbucks også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 11:47   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg driter vel i om noen synes det er stas å gå på Starbucks. Det latterlige er når ALLE synes det er stas å gå på Stabekk.

Gammel 29-05-15, 11:55   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driter vel i om noen synes det er stas å gå på Starbucks. Det latterlige er når ALLE synes det er stas å gå på Stabekk.

Fullstendig latterlig om NOEN går på Stabæk, synes jeg!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 12:57   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Candy har allerede tulla om Stabæk så det skal ikkje eg gjere.

Det er jo ikkje ALLE som syns det er stas med Starbucks, det vise jo denne tråden her. Men dei som syns det er stas med Starbucks/Egon/7/11 osv må få lov til å syns det. Eg syns vi skal klare skille mellom å "fordumme" det folkelege og vere kritisk til markedsføring og bedriftsstrategi.

Gammel 27-05-15, 16:31   #11
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var i byen i dag da Starbucks åpnet dørene sine. Det var vanvittig kø.
Da jeg var ferdig hos frisøren, gikk jeg pent forbi Starbucks og satte meg på Steam som har god kaffe, god frappe, god kakao, god smoothie, god is og gode kaker!

Gammel 27-05-15, 16:42   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg var i byen i dag da Starbucks åpnet dørene sine. Det var vanvittig kø.
Da jeg var ferdig hos frisøren, gikk jeg pent forbi Starbucks og satte meg på Steam som har god kaffe, god frappe, god kakao, god smoothie, god is og gode kaker!

Ja, Steam har mye bedre kaffe enn Starbuckd.

Gammel 27-05-15, 16:47   #13
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, Steam har mye bedre kaffe enn Starbuckd.

Absolutt!

Gammel 27-05-15, 17:07   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig misfornøyd med at Espresso House har okkupert mine to tidligere mest frekvente hang-outs i cafe-sammenheng (Vinderen og CC Vest). Jeg savner frukt&nøtte-scones'en til UB.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 17:54   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Starbuckskaffe smaker bæsj. :ferdigsnakka:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 20:15   #16
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke begeistret for konseptet, men det gjelder også flere kjeder og merker.

At smaken er så ille har jeg ikke merket og i grunne er jeg glad for det.
Jeg drikker kaffe fra kaffebrenneri, waynes, lokale ikke-kjeder, starbucks og dromedar og synes stort sett at det smaker godt.

*lett å glede*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 20:21   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg kan bekrefte at United Bakeries i Frydenlundgata har skiftet navn til åpent bakeri. Gikk akkurat forbi.

Gammel 27-05-15, 20:29   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer opptatt av å støtte dromedar enn starbucs og synes dromedar har best kaffe. Ergo lett valg.

Gammel 27-05-15, 20:38   #19
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er mer opptatt av å støtte dromedar enn starbucs og synes dromedar har best kaffe. Ergo lett valg.

Dromedar er så usympatisk dyre, var det over 40,- for en cortado? Jeg hører av kjente at de har justert seg litt ned etter konkurranse med Kaffebrenneriet. Og jeg er nok gnien fordi jeg får barista kaffe på jobben til 22,-.

Gammel 27-05-15, 20:43   #20
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

... Og jeg er nok gnien fordi jeg får barista kaffe på jobben til 22,-.

Hva er barista kaffe?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.