|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
koko
|
![]() Sv: PlaydateJeg vet ikke jeg, men ta med i regnskapet at noen mennesker blir helt dust i enkelte sosiale sammenhenger fordi de er usikre. Gi det en sjanse, det er gode odds for at det faktisk blir et hyggelig besøk.
![]() |
#62 |
I mål
|
![]() Sv: PlaydateJeg ville gitt det en sjanse, men er enig i at moren opptrer spesielt slik du beskriver det. Jeg er også enig i at det sikkert er styrete å ha med foreldre når man ber barn med hjem fra barnehagen (har faktisk aldri opplevd det, altså i direkte være med hjem situasjoner), men om man vil unngå det bør man ikke be mye yngre barn som barnet ditt ikke leker med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Skal rømme
|
![]() Sv: PlaydateJeg ser for meg at denne moren tenker på at hun da må servere middag til deg også og konversere deg også hele ettermiddagen, og at det var mer enn hun hadde tenkt seg i utgangspunktet. Trenger ikke å være noe mer galt enn det liksom.
![]() |
#64 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() Sv: Playdate
Når hun ved fire anledninger setter spørsmålstegn ved at jeg må bli med og pressiserer hver gang at det får bli denne første gangen så reagerer både jeg og mannen min ja. Når man da legger dette sammen med at hun har oversett hver hilsen fra meg siden august så synes jeg nesten det må være greit å dra noen slutninger som at hun ikke vil ha kontakt : -p |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Aktiv
![]() |
Ja og det var det jeg tenkte, i begynnelsen. Men nå har det gått snart ni måneder og hun fortsetter snu seg med ryggen til meg når hun prater med andre, himler med øynene og overser meg. Poenget her er at om hun ikke vil ha noen kontakt så ikke inviterer datteren vår som uansett ikke har kontakt med sønnen hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: PlaydateHvis hun snakker med andre og ikke deg, skjønner jeg at du synes det er rart ja.
![]() |
![]() |
#67 |
Aktiv
![]() |
Ikke sant, enklere med større barn som han også er kjent med. Om hun inviterer oss så drar vi, men spørs om hun gjør det nå da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Aktiv
![]() |
Hun jobber tidligvakter og henter som meg i 14-15tiden, og hun sa "hoppe på trampolinen", så det tviler jeg på at hun føler på. Ja jeg ser for meg at barna hadde hatt det hyggelig, men så tror jeg nok de ville gått tilbake til de faste lekekameratene tilbake i bhg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Aktiv
![]() |
Ja det er rart. Frem til nå har jeg ikke brydd meg så mye med det, men nå når hun plutselig oppsøker datteren vår føler vi oss tvunget til å ta en vurdering av henne og situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Panzerekstremfeminist
|
Vurdering? PÅ hvilken måte?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Aktiv
![]() |
Som foreldre er man nødt til å ta vurderinger for å sikre sine barns interesser. At vi ikke har snakket sammen må hun ta på sin kappe. Når det kommer til barna våre så har vi ikke råd til å la tvilen komme noen til gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Panzerekstremfeminist
|
Men at du har forhåndsdømt henne fullstendig, må jo du ta på din kappe.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Eh, hva er du redd en mamma som har barn i samme barnehage skal gjøre barnet ditt egentlig?
![]() |
![]() |
#75 |
Aktiv
![]() |
Jeg vet ikke, aner jo ingenting om de når hun aviser hvert minste forsøk på kontakt/vennlighet fra meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ctrl+z
|
Det sitter jeg og lurer litt på også.
![]() |
#77 |
Aktiv
![]() |
Svarer på dette I kommentaren over. Sist redigert av Enmamma : 29-04-16 kl 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Glamorøs
|
![]() Sv: PlaydateVi har jo etablert at det er helt greit å bli med barna på playdate i starten, men du fremstiller det litt som om du tror de skal skade datteren din på noe vis. Det er ikke sikkert du mener å fremstille det slik, og det i seg selv er jo et godt eksempel på at kommunikasjon ikke alltid er så lett. Man har alltid sin egen virkelighet som bakteppe for hvordan man tolker noe, og når andre har andre tradisjoner og måter å gjøre ting på, kan de virke uforståelige.
Sist redigert av Tallulah : 29-04-16 kl 13:05. Årsak: bid=big |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Jeg skjønner egentlig ikke poenget med å dra det ut så mye mer enn det. Javel, hun oppførte seg rart, du har bestemt deg for å bli med første gangen, og det er i følge de fleste som mener noe om saken både forståelig og greit. Så får det være opp til den andre mora om hun vil invitere eller ikke. Det kan bli hyggelig, det kan bli kleint, det vil tiden vise.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-04-16 kl 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ctrl+z
|
![]() Sv: PlaydateJa, det er definitivt helt innafor å være med som voksen. Utfordringen her er vel at du ikke egentlig vil dette? Det er jo lov å si nei hvis det føles helt feil.
![]() |
|
|