Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Playdate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-16, 17:22   #101
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Playdate

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Ok, nå måtte jeg le litt - klart hun er sur fordi du er ung, pen og har en kjent mann! Der har vi det!

Gammel 29-04-16, 18:40   #102
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enmamma, her.

Jada man kan godt spekulere i det uendelige om man vil det. ...
Er hun ekkel mot meg fordi jeg er 15år yngre, hun synes jeg er pen, godt likt, bedre jobb, har en kjent mann, flottere hus.Kanskje. Eller er hun syk, sjenert -eller bare slem? Mulig. Fortsatt ikke ok å sende datteren min dit alene synes jeg.
Interessant å se hva man ville gjort i mitt sted og med de opplevelsene jeg beskriver.

Det er absolutt ingen som har argumentert i mot at du blir med hjem første gangen. Jeg hadde også gjort det, men samtidig så hadde jeg hardt vurdert på hva grunnen til den odde oppførselen var. Sjenerthet er en mye hyggeligere konklusjon enn stoffproblemer. Det hadde ikke endret det at jeg hadde blitt med eller sagt nei dersom det var for rart, men jeg hadde jo vurdert i vei.

Her på forumet er det sånn at man ofte bare lufter ideer liksom, kan det være sånn? Kan det være sånn? Med alle mulige forbehold om at det er nettet. Det er et bra forum for akkurat de som greier å ta de innspillene som kommer med passe klype salt, beholde de som man synes er lure, forkaste fredelig de som ikke passer, tåle at tråden fort kan spinne over i mer generelle diskusjoner.

Dersom man ønsker en tråd bare for at alle skal sitte og være enige, så er ikke dette det rette forumet, det skiller seg nokså mye fra mammaforum på den måte, dette er et diskusjonsforum hvor hovedinnlegget svært ofte er en start på en diskusjon som kan svinge til nokså uventede steder.

Gammel 29-04-16, 18:52   #103
Enmamma
Aktiv

Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
Enmamma er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Pøbelsara, det er fint å prøve å nyansere, men det er lov å reagere negativt på uvennlig adferd, er det ikke? Jeg ville definitivt reagert veldig negativt på adferd som beskrevet, og det tenker jeg er en helt riktig og sunn reaksjon. Hvem liker å bli oversett for så å bli kommandert for så å bli himlet med øynene over? Om vi har som premiss at beskrivelsen av morens adferd er korrekt, så er det altså en sunn reaksjon å ikke bare la det fare uten å vurdere hele situasjonen. For min del ville jeg ikke tenkt at hun var farlig, men at hun var uhøflig og at det ikke ble aktuelt å diktere en treårings fritid på den måten.

Veldig enig i dette. Jeg adresserer ganske ofte usagte greier, og i dette tilfellet hadde jeg definitivt satt ord på morens adferd og invitert til en mer direkte dialog.

Ja jeg vil definitivt ta opp en ting eller to med moren, på tomannshånd vel og merke, og bare om det blir en playdate.
Det var ikke mulig å konfrontere henne i gangen da barna var der, men er det kanskje bedre å ringe henne i forkant om hun nå skulle finne på å sende en sms?

Enmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 19:08   #104
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er absolutt ingen som har argumentert i mot at du blir med hjem første gangen. Jeg hadde også gjort det, men samtidig så hadde jeg hardt vurdert på hva grunnen til den odde oppførselen var. Sjenerthet er en mye hyggeligere konklusjon enn stoffproblemer. Det hadde ikke endret det at jeg hadde blitt med eller sagt nei dersom det var for rart, men jeg hadde jo vurdert i vei.

Her på forumet er det sånn at man ofte bare lufter ideer liksom, kan det være sånn? Kan det være sånn? Med alle mulige forbehold om at det er nettet. Det er et bra forum for akkurat de som greier å ta de innspillene som kommer med passe klype salt, beholde de som man synes er lure, forkaste fredelig de som ikke passer, tåle at tråden fort kan spinne over i mer generelle diskusjoner.

Dersom man ønsker en tråd bare for at alle skal sitte og være enige, så er ikke dette det rette forumet, det skiller seg nokså mye fra mammaforum på den måte, dette er et diskusjonsforum hvor hovedinnlegget svært ofte er en start på en diskusjon som kan svinge til nokså uventede steder.

Ja, mye rart man kan diskutere og artige hypoteser man kan utforske��
Kanskje jeg Bør få med litt av håret hennes og sende inn til analyse for sporing av narkotika eller om hun rett og slett lider av et stoffskifteproblem? Ah!:nå vet jeg det..Overgangsalderen! ��

Gammel 29-04-16, 19:19   #105
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, mye rart man kan diskutere og artige hypoteser man kan utforske��
Kanskje jeg Bør få med litt av håret hennes og sende inn til analyse for sporing av narkotika eller om hun rett og slett lider av et stoffskifteproblem? Ah!:nå vet jeg det..Overgangsalderen! ��

Fint om du bruker emotikoner fra forumet,det er så vanskelig å se hva du mener ellers, alle de du har brukt i innlegget over vises bare som ??. Vi har et ganske bra utvalg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 19:55   #106
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Seriøst, noen er jo bare ufine og jeg hadde hatt negative vibber med en sånn type oppførsel. Kanskje hun ikke liker deg og viser det tydelig. Uansett, tror jeg hadde foreslått at gutten heller kunne bli med dere hjem, så slipper man dilemmaet med å måtte være med til en dame som absolutt ikke virker interessert i å ha deg på besøk.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 20:03   #107
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Seriøst, noen er jo bare ufine og jeg hadde hatt negative vibber med en sånn type oppførsel. Kanskje hun ikke liker deg og viser det tydelig. Uansett, tror jeg hadde foreslått at gutten heller kunne bli med dere hjem, så slipper man dilemmaet med å måtte være med til en dame som absolutt ikke virker interessert i å ha deg på besøk.

Ja, klart han kan det! Kanskje det er det jeg skal foreslå om hun igjen hinter om at jeg ikke behøver bli med? "Så tar vi playdaten hos oss!" Lurt det, takk
-og det kan jeg jo lett ta foran barna også. Vi har ikke trampoline men et veldig stilig treningsrom med ribbevegg, balansebom, ringer og huske. Alle barn elsker det ;- )

Sist redigert av Enmamma : 29-04-16 kl 20:08.
Gammel 29-04-16, 20:14   #108
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, tenker det er en god løsning. :smile:

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 29-04-16, 20:24   #109
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, tenker det er en god løsning. :smile:

Absolutt, liker den!

Gammel 30-04-16, 12:10   #110
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner at dette er en sånn greie jeg bare hadde latt koke bort. Ja, så har dere såvidt snakket om å bli med hjem, men det er ikke avtalt noen dato. Jeg hadde fullstendig droppa å pushe det. Nå er vi straks i mai, og denne gutten er kanskje skolegutt til høsten? Hvorfor denne moren oppfører seg merkelig kan det være en million gode eller dårlige grunner til, men så lenge jeg ikke hadde vært nødt til å forholde meg til henne i uoverskuelig framtid, hadde jeg nok ikke lagt mye energi i å finne ut av det. Man må da ikke alltid det! Om de hadde vært like gamle, skulle begynne på samme skole, da kunne jeg anstrengt meg ganske mye. Ikke i dette tilfellet. Og det må virkelig være greit.

Gammel 30-04-16, 12:12   #111
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg kjenner at dette er en sånn greie jeg bare hadde latt koke bort. Ja, så har dere såvidt snakket om å bli med hjem, men det er ikke avtalt noen dato. Jeg hadde fullstendig droppa å pushe det. Nå er vi straks i mai, og denne gutten er kanskje skolegutt til høsten? Hvorfor denne moren oppfører seg merkelig kan det være en million gode eller dårlige grunner til, men så lenge jeg ikke hadde vært nødt til å forholde meg til henne i uoverskuelig framtid, hadde jeg nok ikke lagt mye energi i å finne ut av det. Man må da ikke alltid det! Om de hadde vært like gamle, skulle begynne på samme skole, da kunne jeg anstrengt meg ganske mye. Ikke i dette tilfellet. Og det må virkelig være greit.

Gammel 30-04-16, 12:29   #112
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ja, guri. Enig med isola.
Er dette ditt første barn? Du må ikke ta sånne forespørseler så veldig alvorlig. Synes du bare skal la det hele gli over.

Synes det er helt greit å si at du heller ønsker å ha med hjem/la henne være med barn som hun leker med hver dag og at barna selv kommer og spør om å få være med hverandre hjem før de voksne lager avtaler.
Dette kommer du t sikkert til å få forespørseler om daglig snart.

Særlig i barnehagen til minsten var det en sånn greie at som oftest jentene stod og hang ved porten ved hentetid og alle omringet foreldrene og ville være med hjem. Ved hver bidige henting. Det så litt ut som at de hadde det helt grusomt i barnehagen og flokket seg rundt de som hentet med ønske om å slippe unna fortest mulig. Hehe, det var litt pes og det gjaldt alle altså enten barna lekte sammen eller ikke.
Vi har iallefall prioritert de som gutta lekte sammen med. Og at barna selv spurte.

Gammel 01-05-16, 10:38   #113
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke trampoline men et veldig stilig treningsrom med ribbevegg, balansebom, ringer og huske.

Balansebom - da er det ikke så underlig at hun misunner deg sterkt og ser ut til å mislike deg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 10:32   #114
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Synes det blir lagt vel mye i dette. Synes det er veldig rart at dette åpenbart er et stort samtaleemne hjemme med den "kjente" mannen, mens det å bare ta en prat med den som det faktisk gjelder omtales som å "konfrontere henne". Får meg til å lure litt på hva slags kroppsspråk du selv sender ut????

Kan man egentlig diskutere mammaen til et barn i barnehagen i bredde, over tid, med flere - samtidig som man tillegger henne en rekke dårlige egenskaper og usle motiver og samtidig ha et vennlig og imøtekommende kroppsspråk? Hva lærer man barnet sitt om å omtale andre?

Hvis ikke du vil, så la være. Geez.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 12:39   #115
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes det blir lagt vel mye i dette. Synes det er veldig rart at dette åpenbart er et stort samtaleemne hjemme med den "kjente" mannen, mens det å bare ta en prat med den som det faktisk gjelder omtales som å "konfrontere henne". Får meg til å lure litt på hva slags kroppsspråk du selv sender ut????

Kan man egentlig diskutere mammaen til et barn i barnehagen i bredde, over tid, med flere - samtidig som man tillegger henne en rekke dårlige egenskaper og usle motiver og samtidig ha et vennlig og imøtekommende kroppsspråk? Hva lærer man barnet sitt om å omtale andre?

Hvis ikke du vil, så la være. Geez.

Enig. Og for å være litt surpomp jeg si at å skrive 52 av sine første 53 innlegg i et forum om dette kanskje er i overkant. Litt i overkant. Ett eller to, ja - innafor. 52 er litt mye, synes jeg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 02-05-16, 12:47   #116
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Enig. Og for å være litt surpomp jeg si at å skrive 52 av sine første 53 innlegg i et forum om dette kanskje er i overkant. Litt i overkant. Ett eller to, ja - innafor. 52 er litt mye, synes jeg.

Det også nå.

Hvis man er veldig usikker på en sak, og trenger å høre andres mening, så er det kanskje ikke så unormalt å melde seg inn på et forum for å spørre der. Diskusjonen rusler og går, og man gir svar på de tilbakemeldingene man får. Når mange medlemmer hiver seg inn i diskusjonen, mener du da at hun skulle meldt seg ut, og ikke deltatt lenger, fordi hun hadde skrevet nok meldinger? Gå inn i andre tråder og delta i x antall andre diskusjoner (hvor mange, og hvilke?) for å være kvalifisert til å svare videre i sin egen tråd? Ja, for alle innleggene er jo i den samme tråden, og direkte svar på innspill som har kommet. Hadde hun startet 52 tråder om det samme temaet skulle jeg vært enig med deg.

For å være ærlig synes jeg også at du har vært unødvendig mye surpomp i denne diskusjonen her. Du har vist minst like mye negative holdninger som HI selv. Jeg synes HI har svart imponerende saklig og behersket på både krasse og til dels ufine innspill som har kommet her, og jeg har ingenting å utsette på hvordan vedkommende opptrer på forumet.

Sist redigert av My : 02-05-16 kl 12:59.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 12:48   #117
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Jøss, så kritiske dere er. Tør påstå at dere legger litt mye i det selv. Det klart andre foreldre kan bli en snakkis hjemme uten at det betyr at man selv gir ut dårlige signaler eller lærer ungene dårlige holdninger. Jeg kunne fint blitt både støtt og irritert av en annen mamma med ufin oppførsel og diskutert dette med mannen og venninner, ja kanskje på foreldreportalen også. Antall innlegg her gjenspeiler vel responsen i tråden også, ikke spesifikt hennes engasjement.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-05-16, 12:52   #118
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hvis man er veldig usikker på en sak, og trenger å høre andres mening, så er det kanskje ikke så unormalt å melde seg inn på et forum for å spørre der. Diskusjonen rusler og går, og man gir svar på de tilbakemeldingene man får. Når mange medlemmer hiver seg inn i diskusjonen, mener du da at hun skulle meldt seg ut, og ikke deltatt lenger, fordi hun hadde skrevet nok meldinger? Gå inn i andre tråder og delta i x antall andre diskusjoner (hvor mange, og hvilke?) for å være kvalifisert til å svare videre i sin egen tråd? Ja, for alle innleggene er jo i den samme tråden. Hadde hun startet 52 tråder om det samme temaet skulle jeg vært enig med deg.

For å være ærlig synes jeg også at du har vært unødvendig mye surpomp i denne diskusjonen her. Du har vist minst like mye negative holdninger som HI selv.

Du sa det jeg tenkte. :jupp

Om man lurer på noe må det være greit å starte tråd om det og i tillegg svare på spørsmålene som kommer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 12:54   #119
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Du sa det jeg tenkte. :jupp

Om man lurer på noe må det være greit å starte tråd om det og i tillegg svare på spørsmålene som kommer.

og det jeg tenkte.

Gammel 02-05-16, 13:01   #120
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

og det jeg tenkte.

Jeg synes også det er greit å spørre om ting her. Jeg reagerte på hvordan HI tolket kroppsspråk og la ut om hvor ufordragelig denne andre mammaen var. Samtidig som hun la vekt på at det ikke var noen big deal. Selv om vedkommende altså har viet intet mindre enn 52 innlegg om den himlende og ikke-hilsende mammaen.

Shoot me, jeg synes det er over kanten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.