Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannfolk og pakking

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-07, 13:37   #61
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannfolk og pakking

Det kunne ikke falle meg inn å pakke, legge frem klær eller stryke (?!) klærne til mannen før vi skal på tur. Jeg er ikke moren hans, og så pass bør et menneske klare alene.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 01:28   #62
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pakke en uke før man skal på tur ? Jeg er i en helt annen liga, begynner å pakke max 2 timer før avreise, 30 min om det kun jeg selv som skal avgårde. Jeg sørger imidlertid for at det ikke ligger hauger i skittentøyskurvene ved pakkestart....

Mannen min trenger ikke hjelp til pakking, men jeg sjekker om vi skal på fjelltur, han er ikke så flink til å huske på at det er viktig med riktig klær på fjellet, det er visst noe vi nordmenn får inn med morsmelken.

Gammel 25-11-07, 01:49   #63
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Mens jentene har dette i genene. :dukke:

Som storebror her sa for endel år siden: Mamma, det er så rart her i huset. Pappa er alltid på kjøkkenet og lager mat og rydder. Og du snekrer og maler hele tiden. Og skifter dekk! Det gjør ingen andre mammaer.

Så det er best du dukker, ellers så kaster jeg slagdrillen etter deg.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 02:14   #64
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sist vi var på festligheter som krevde finstas, bestemte jeg meg for at jeg fra da av skulle ordne med mannens penklær. Pakke får han gjøre selv (han pakker både ned og opp kjappere enn hva jeg gjør), men jeg sørger for at bukser, skjorter etc er i orden og rent. For jeg har fått nok av stress i siste liten fordi han oppdager at dressbuksa enten er for liten eller tilklint med sjokolade fordi han bare slang den inn i skapet etter at nevøen hans hadde brukt ham som håndkle. Jeg skal allerede ordne til meg og to små. Det sparer meg for mye frustrasjon å bare ordne hans også. Man får velge sine kamper med omhu.

Så nå skal jeg gå gjennom penklærne hans og vaske skjorter, sende bukser på rens og stryke det som trengs slik at det er i orden til jul. Jeg er ferdig med panikkturer til Dressmann rett før stengetid

Gammel 25-11-07, 03:01   #65
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Jeg gav etter 5 samboerskap opp å prøve å lære min kjære 2 ting. Det ene var å stryke. Mange klær med stygge merker. Jeg stryker kun pentøyet hans, ikke noe annet. Det andre jeg har gitt opp er å lære han å vaske tøy. Etter 5 år med farging av klær som førte til at alt var rosa, lyseblått og lilla så gav jeg opp. Han får ikke lov å sortere tøy eller sette på vaskemaskinen. Etter at vi fikk førstemann så sa jeg stopp. Det blir for dyrt i lengden å kjøpe nye klær så ofte.

Ellers er vi veldig likestilte. Han vasker gulv og støvsuger osv. Det han som lager mat. Så det handler bare om at vi har delt på oppgavene i hjemmet etter hva vi liker best å gjøre og er flinkest til.

Jada - men vi kan jo ikke la være å erte deg likevel!

Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 17:55   #66
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Denne strykingen - må man virkelig stryke navnelapper på klærne til voksne folk også? For det er vel ingen andre ting strykejernet brukes til?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.