|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meningen med livet
Har ikke sagt de ikke kan være det, men som regel er det menn. MENN som har de jobbene. Hvem er statsminister? Jo en MANN. Tror dere han kan være hjemme med unger mens han er statsminister? Nei, det tror ikke jeg. Jeg lever ikke på 50 tallet, men har innsett at vi kvinner kommer til kort når det gjelder likestilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meningen med livetOg joda, jeg foretrekker helst kvinnelig lege. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Muligens verdt å vente på
|
Vi har nå hatt en kvinne da. Og noen av ministrene er også kvinner, til opplysning.
![]() |
#64 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ehm, nå var det faktisk du som tok det opp, ved å mene at å gå ned i stillingsprosent for å få en bedre hverdag var å kun lette mannens arbeid. Jeg mener selv at det kun var mitt eget valg fordi jeg ønsket det, og brukte dagen ganske så mye til min ego-tid, så jeg syntes det var et litt bastant og rart svar.
![]() |
#65 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Meningen med livetKanksje vi kvinner trenger mer egotid og derfor ¨går ned i stilling? det virker jo ikke på de fleste her at man anbefaler å gå ned i stilling forå å være mer hjemme med barna eller for å gjøre husarbeid. Det anbefales jo for å pleie seg selv og gjøre egne ting. Ganske langt fra 50-tallets kvinnesyn mener nå jeg. Kanskje vi innerst inne er glade for at det er vi som kan hvile en dag i uka? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Muligens verdt å vente på
|
Selvfølgelig er jeg glad for at jeg fikk hvilt en dag i uka. Det erkjenner jeg langt utenpå, og ikke innerst inne i det hele tatt. Det tror jeg gjelder de fleste.
![]() |
#67 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Meningen med livetMannen min har nøyaktig dobbelt så høg lønn som meg. Derfor er det rimeleg innlysande at dersom ein av oss skal gå ned i stillingsprosent, så må det bli meg.
![]() |
#68 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Faktaside om redusert arbeidstid: http://www.arbeidstilsynet.no/c26976...html?tid=28158
Rett til er ikke det samme som krav til, men arbeidsgiver må dokumentere en vesentlig ulempe for virksomheten - det holder ikke med en generell ulempe.
![]() |
#69 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
ja så da trenger ikke dette med deltid nødvendigvis være en kjønnsdebatt, det er det jeg mener |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
|
|