Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Interrail alene med en treåring - går det an?
Jeg holder på å lete frem nummeret til barnevernet 10 8,13%
Jeg vil bli med 19 15,45%
Det kan sikkert gå bra hvis dere planlegger litt 96 78,05%
Det er bare å reise i vei uten videre planlegging 3 2,44%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-08, 18:05   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Da må jeg oppdatere litt her, samt sende en stor og hard og varm klem til TBM som tipset om et fantastisk telt!

Jeg gikk utstyrsamok i vinter/vår med ny sykkelvogn/vogn/pulk, nytt telt og fullt skiutstyr til meg selv og Lærlingen. I tillegg besluttet vi å selge huset. Derfor er telttur i Europa utsatt til neste år, men da reiser vi. Gleder oss som besatt! I mellomtiden er det FANTASTISKE teltet mottatt og testet ut, og dette må være alle turglade alenemødres drøm. (For ikke å snakke om ideelt for fuktige festivalturer...) Snakk om enkelt å sette opp, og pakke sammen. Etter å ha øvd meg noen ganger på terrassen kan jeg slå opp og pakke ned teltet på ca 45 sekunder totalt. Kvaliteten og plassen er det ikke noe å si på, og vi fikk stående applaus for oppsett på campingplassen (fra nysgjerrige tilskuere og turgåere).

Mine tre medteltere har bestilt hvert sitt telt denne uken, tross flere timers iherdig snakk om hvordan det å ta teltet opp og ned var en del av sjarmen ved teltturene...

I sommer skal jeg sjekke ut hvordan det fungerer å ta ut innerteltet og bruke det som solhytte på strandturer.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 01:27   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Shit, nå blei jeg nysgjerrig her!! Hvor mye koster teltet? (turjunkien i meg kjenner det kribler i shoppingblodet!)
Orker ikke lese meg bakover i tråden, så setter stor pris på snarveien til info.

Gammel 22-02-08, 12:09   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med ett barn alene sån hadde jeg ikke hatt betenkeligheter om jeg hadde hatt lyst til det. Derimot med to barn så tror jeg at jeg hadde vært mere skeptisk. Tror ikke jeg ville satset på telt. Heller rimeligere B&B. Blir forferdelig mye utstyr å dra rundt på om dere skal ha med telt synes jeg, og dere må jo ha med dere bagasjen stort sett overalt hele tiden?

Lykke til med planlegging i tilfelle. Høres spennende ut det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 12:23   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde aldri gjort det, men jeg er ei pingle med alt sånt. Både du og gutten din høres ut som dere takler sånne ting helt fint, og med god planlegging tror jeg dere kan få en fantastisk fin ferie.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 17:08   #5
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er så misunnelig!!

Gammel 24-02-08, 23:12   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg er så misunnelig!!

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:20   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når det gjelder pakking så skal jo det gå greit så lenge du planlegger å bli noen dager på de forskjellige stedene. Vaskemaskin har de fleste steder så da sparer man mye bæring ved å ta med minst mulig å belage seg på å vaske noen ganger.

Bittelitt bagasje kan jo gutten din bære også, noen få leker og et klesskift f.eks.
Men igjen, så lenge dere skal overnatte flere dager sammenhengende, så trenger dere ikke dra med dere alt hele tiden. Dermed lettere å venne han til å bære bittelitt også.

Gammel 04-03-08, 23:15   #8
Doremifa
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
Doremifa er litt kul
Standard

Det hørtes utrolig koselig ut.
Jeg vil også

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 15:28   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns det må være fantastisk flott for en liten unge å få være med på en sånn tur jeg! For en fantastisk opplevelse det må bli

Emneord
galskap, kosetur, reise med barn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.