Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Interrail alene med en treåring - går det an?
Jeg holder på å lete frem nummeret til barnevernet 10 8,13%
Jeg vil bli med 19 15,45%
Det kan sikkert gå bra hvis dere planlegger litt 96 78,05%
Det er bare å reise i vei uten videre planlegging 3 2,44%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 16:08   #61
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg er så misunnelig!!

Gammel 22-02-08, 16:18   #62
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Veldig enig med deg.

Mine foreldre er nok av samme kaliber. Jeg husker godt når vi reiste avgårde på bilferie. Vi kom frem til første overnattngssted ganske utpå kvelden, bare for å oppdage at Lillebror (da 3 1/2) ikke hadde fått med seg sin koffert. Den sto igjen hjemme, så han hadde kun med seg det han hadde på - gummistøvler og joggedress

Men jeg husker også flotte ferier over hele Europa der vi stoppet når vi ble slitne eller oppdaget noe av interesse, ble lenger et sted om vi ønsket det, og generellt opplevde utrolig mye spennende.

Kanskje vi kan lage en sånn "dine mest spesielle ferieminner-tråd"?? (Jeg kunne lagd bøker om feriene med mor og småsøsknene mine... Jeg turte bare ta med et par detaljer fra den dansketuren...

Apropos pakke lett og andre tips: Når man kjøper soveposer kan det være lurt å finne en høyre-og en venstre glidelåset pose, som kan settes sammen!! Det blir totalt sett bedre plass til begge inni en dobbel, enn en enkel til en person.. Jeg kjøpte nettopp to nye soveposer, og klarte faktisk å få plass til både gubben, begge barna og meg!! (denne løsningen blir nok kun brukt ved EXTREM-temperatur som i frysihjæl-situasjoner, men..

Gammel 23-02-08, 17:57   #63
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har reist mye alene med barnet mitt siden han kom til verden. Vi er veldig glad i skog og mark, og har reist mye rundt omkring i Norge. Null problem så lenge man planlegger!

Gammel 24-02-08, 22:05   #64
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.

Der var det også en god ide Mathias sin mamma, med verdenskartet.
Ellers ser jeg den store utfordringenen det blir å pakke utrolig lett, samt å planlegge inn veldig god tid og få aktiviteter.

Hotellkjeden er http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html, ca 300 kr natta, opp til 3 -4 personer pr rom.

Jeg setter utrolig pris på alle tilbakemeldingene, både positive og negative. Om det faktisk blir noe av eller ei kommer jeg til å implementere de gode tipsene også, og jeg tror jeg uansett må selge teltet mitt og kjøpe det som TBM anbefaler. Det så helt genialt ut for en voksen alene på tur med barn!

Jeg har kjørt gjennom Europa flere ganger med mine foreldre og vi overnattet ofte på Hotelformule1 og liknende hotellkjeder. Kan absolutt anbefales.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:12   #65
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg er så misunnelig!!

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 17:20   #66
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når det gjelder pakking så skal jo det gå greit så lenge du planlegger å bli noen dager på de forskjellige stedene. Vaskemaskin har de fleste steder så da sparer man mye bæring ved å ta med minst mulig å belage seg på å vaske noen ganger.

Bittelitt bagasje kan jo gutten din bære også, noen få leker og et klesskift f.eks.
Men igjen, så lenge dere skal overnatte flere dager sammenhengende, så trenger dere ikke dra med dere alt hele tiden. Dermed lettere å venne han til å bære bittelitt også.

Gammel 04-03-08, 22:15   #67
Doremifa
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
Doremifa er litt kul
Standard

Det hørtes utrolig koselig ut.
Jeg vil også

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 17:05   #68
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Da må jeg oppdatere litt her, samt sende en stor og hard og varm klem til TBM som tipset om et fantastisk telt!

Jeg gikk utstyrsamok i vinter/vår med ny sykkelvogn/vogn/pulk, nytt telt og fullt skiutstyr til meg selv og Lærlingen. I tillegg besluttet vi å selge huset. Derfor er telttur i Europa utsatt til neste år, men da reiser vi. Gleder oss som besatt! I mellomtiden er det FANTASTISKE teltet mottatt og testet ut, og dette må være alle turglade alenemødres drøm. (For ikke å snakke om ideelt for fuktige festivalturer...) Snakk om enkelt å sette opp, og pakke sammen. Etter å ha øvd meg noen ganger på terrassen kan jeg slå opp og pakke ned teltet på ca 45 sekunder totalt. Kvaliteten og plassen er det ikke noe å si på, og vi fikk stående applaus for oppsett på campingplassen (fra nysgjerrige tilskuere og turgåere).

Mine tre medteltere har bestilt hvert sitt telt denne uken, tross flere timers iherdig snakk om hvordan det å ta teltet opp og ned var en del av sjarmen ved teltturene...

I sommer skal jeg sjekke ut hvordan det fungerer å ta ut innerteltet og bruke det som solhytte på strandturer.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 00:27   #69
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Shit, nå blei jeg nysgjerrig her!! Hvor mye koster teltet? (turjunkien i meg kjenner det kribler i shoppingblodet!)
Orker ikke lese meg bakover i tråden, så setter stor pris på snarveien til info.

Gammel 17-05-08, 00:30   #70
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det kommer an på størrelse og funksjon. Jeg betalte 900 kr inkl moms og frakt for et romslig tomannstelt med ventilasjonsvinger men uten fortelt. Det er rimeligere å bestille flere, da frakten utgjør en stor del av prisen, så du kan ev henge deg på vennene mine hvis du kan vente litt på å få teltet? (Har venner som reiser med bil til dine trakter en gang i sommer)

Sist redigert av Balanse : 17-05-08 kl 00:35.
Gammel 17-05-08, 00:34   #71
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det kommer an på størrelse og funksjon. Jeg betalte 900 kr inkl moms og frakt for et romslig tomannstelt med ventilasjonsvinger men uten fortelt. Det er rimeligere å bestille flere, da frakten utgjør en stor del av prisen, så du kan ev henge deg på vennene mine hvis du kan vente litt på å få teltet? (Har venner som reiser med bil til dine trakter en gang i sommer)

SUPERAKTUELT!! Hvor bor du? Er det Trondheim? Men får man det i forskjellige størrelser? 3manns, 4manns ? Og koster det mye mer med fortelt? (jeg har jo 2 barn, og forsåvidt en sambo, )?. Jeg har ønsket meg penger til bursdagen som var nylig, så jeg har snart litt penger å svi av på mer turutstyr : Lykkelig:

Gammel 17-05-08, 00:41   #72
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Forsåvidt en sambo? Hmm, betyr det at han må sove utendørs

Ihvertfall, du kan se alle varianter i lenken
http://seconds.quechua.com/index.php5?lg=EN

Det går også an å få en gapahuk til ca 300 kr hvis man velger tremannsteltet uten fortelt. Jeg vurderer en gapahuk til mitt tomannstelt. Det er ikke særlig mye dyrere med tremannsteltet med lufteluker, 934 kr med moms men uten frakt. Frakten avhenger av hvor mange som blir med.

Gammel 17-05-08, 00:47   #73
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Forsåvidt en sambo? Hmm, betyr det at han må sove utendørs

Ihvertfall, du kan se alle varianter i lenken
http://seconds.quechua.com/index.php5?lg=EN

Det går også an å få en gapahuk til ca 300 kr hvis man velger tremannsteltet uten fortelt. Jeg vurderer en gapahuk til mitt tomannstelt. Det er ikke særlig mye dyrere med tremannsteltet med lufteluker, 934 kr med moms men uten frakt. Frakten avhenger av hvor mange som blir med.

Ja han blir like fornøyd når jeg sier det! Neida.. Det handler mer om at han ikke er like ivrig som meg på sånne turer.. (jeg elsker kano, sovepose, presenning og_så_ i _ lende..

Når skal vennene dine bestille, da? Hvor rask må jeg være med å bestemme meg?

Gammel 17-05-08, 00:50   #74
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Hvis samboeren også får sove i telt tror jeg enten
- tomanns med lufteluker, samt tremanns med fortelt (eller omvendt)
- 2 x tomanns med lufteluker samt gapahuk
ville vært lurt?

Gapahuk:
http://cgi.ebay.com/NEW-POP-UP-QUECH...ayphotohosting

Men ikke bestill på ebay sånn helt på egen hånd uansett, jeg har drevet omfattende mailutveksling og fraktprisene varierer sinnsykt. I tillegg har de ofte mer utvalg enn de viser frem.

Gammel 17-05-08, 00:52   #75
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Når skal vennene dine bestille, da? Hvor rask må jeg være med å bestemme meg?

Jeg tenkte det kanskje var entusiasmen det gikk i. For mannens teltliv, altså.

De er ganske ivrige på bestillingen her, så når jeg har fått svar fra den siste selgeren vil de helst ha avgårde bestillingen. Jeg tipper mandag eller senest tirsdag. Se prikk for lokasjon forresten. Og jeg skrev at alle varianter lå på netsiden, men der er forresten ikke gapahuken.

Gammel 17-05-08, 00:54   #76
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Hvis samboeren også får sove i telt tror jeg enten
- tomanns med lufteluker, samt tremanns med fortelt (eller omvendt)
- 2 x tomanns med lufteluker samt gapahuk
ville vært lurt?

Gapahuk:
http://cgi.ebay.com/NEW-POP-UP-QUECH...ayphotohosting

Men ikke bestill på ebay sånn helt på egen hånd uansett, jeg har drevet omfattende mailutveksling og fraktprisene varierer sinnsykt. I tillegg har de ofte mer utvalg enn de viser frem.

Gapahuk tror jeg ikke er aktuelt, tenker meg en ferdigpakke klar ferdig sett opp og ferdig, det enkle er ofte det beste har jeg hørt..
Samboeren får selvfølgelig sove i teltet om han er med på tur, men jeg har muligheter for å låne lavvo av en kamerat hvis vi blir mange på tur...
Er det 3mannstelt jeg bør satse på da?

Gammel 17-05-08, 00:59   #77
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg ville tatt tremannsteltet, ja. Om du skal ha basisvarianten, ekstra ventilasjon eller fortelt er en smakssak, er det ikke? Prisforskjellen er ganske liten, du får et inntrykk her:
http://stores.ebay.com/Leisuregates

(Gapahuken er også kalt null sekundsteltet, da den er enda raskere å ta opp og ned. Men jeg er normalt en tilhenger av enklest mulig, og skjønner deg godt. Har en venninne som er utstyrsgal og drar meg med på ville veier av og til )

Gammel 17-05-08, 01:03   #78
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Det tok litt tid før datan min fiska opp skikkelige bilder, skjønner at gapahuken ikke var som jeg så for meg.. Jeg ble ikke klok på de forskjellige variantene.. Bildene flyttet seg litt for mye til at jeg klarte å konsentreere meg. :grr:
Kan si med sikkerhet at jeg skal ha et! Men hvilket er verre. Og skjønte jeg det riktig at den gapahuk-dingsen kan kobles sammen med teltet??

Gammel 17-05-08, 01:06   #79
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Hvis gapahuken gjør plass til minst en person til, tror jeg jammen jeg skal svi av penger på den også :ivrig: Har du hodet klart nok til å regne ut hvor mye det blir? 3mannstelt og gapahuk?

Gammel 17-05-08, 01:13   #80
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg tror ikke de kan kobles sammen utover at de selvsagt kan settes i vinkel mot hverandre. Gapahuk pluss tremannstelt med lufteluker (air) blir ca 934 kr + 312 kr med moms, men uten frakt. Frakten kan bli opp mot 500 kr i verste fall (din del av kaka), men det er den delen jeg jobber litt med ennå.

Hvis du legger på ca 200 kr (litt usikker der) på gapahuken får du dette: http://cgi.ebay.com/QUECHUA-1-SECOND...742.m153.l1262

Jeg liker best gapahuken, men det er ikke aktuelt med flere sengeplasser for meg.

Svar

Emneord
galskap, kosetur, reise med barn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.