|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Nå synes jeg det er stor forskjell å kjøre uvettig og å stadig holde seg 10 - 20 km/h over fartsgrensen. I boligfelt og i tettbebygde strøk ville jeg ikke finne på å svinekjøre selv om jeg stadig kjører for fort på landeveien og på motorvei.
|
|
|
#2 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?
10-20 km mindre i timen kan være livreddende *prippen*
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Satesene har økt, så ja, boten er stor. Jeg har aldri fått en slik bot, da jeg er smart nok å ikke blinke på UP-en.
|
|
|
#7 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Ja, det synes jeg er helt greit. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg advarer ikke andre bilister. Kanskje hadde jeg advart en råkjører. Jeg VIL at de som kjører som idioter skal bli tatt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg er med kif. Det er ikke et opprop for å kjøre for fort, selvsagt ikke. Men jeg har kjørt rundt 40.000 km i året de siste 10 årene, litt mindre de siste 4. Da blir man god på noen ting, og litt dårligere på andre. Man blir god på å vurdere bilen og veien og føreforhold. Man blir god på å ha overblikk på situasjoner og høyt kokepunkt. Man blir dårlig på tålmodighet med 10-under-putrere (for når man har 27 mil hjem, utgjør slikt faktisk litt). Og man får fort en dårlig lojalitet til fartsgrenser som (som kif sier) ikke nødvendigvis henger sammen med forholdene.
|
![]() |
|
|