Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor!?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 22:22   #61
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor!?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Hm, da er det nok heller at jeg ikke har sett etter forbudsskiltet. Derimot har jeg sett - og gitt blanke i - enkelte forbudsskilt mot å ta vognen i (store) svingdører. Hvorfor ikke dét, liksom?

Jeg tar stadig vekk rulletrapp ned med vogn. Så da er jeg nok Dårlig Skjødesløs Mor [TM].

Vi måtte det da vi gikk av på Nationalteateret... det sto liksom sånn tralle/vognskilt (forbud) på de, men hvor ellers skal vi gå ut? Nødutgang? Men trykket på handicapknappen så gikk de dørene litt (mye) saktere Hadde jo med koffert og, i tillegg til barnevogna.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:26   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Man blir jo forflyttet fra A til B uten at man trenger anstrenge seg.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Øh...fordi trappen ruller. Rulletrapp.

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Hvorfor ikke? Den ruller jo...

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

...det er helt tragisk kjedelig å GÅ i trapper. Og så er det deilig å stå helt rolig og se fjern ut.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har sjeldent dårlig tid når jeg er i en rulletrapp og gidder derfor ikke bevege meg i den. Det er godt å bare stå der.

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Det er vel det å stå som er hele poenget med rulletrapp?

Jeg ser at hypotesen min om at folk er "dørgende late" ikke var helt uten hold.

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Fordi noen har høydeskrekk og innbiller seg at de faller nedover rulletrappa hvis de så mye som beveger seg.

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Liker ikke å gå i de trinnene, spesielt nedover.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Fordi jeg syntes trinnene er litt høye og er lite keen på å stupe fremover.

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Fordi de synes det er skummelt å gå i rulletrappen? Synes trinnene er ekle å gå i når de beveger seg og blir litt svimmel av det kanskje.

Men jeg hadde ikke tenkt gjennom at folk står der fordi de er pysete.

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

For at det er alt for høye trinn for å gå.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Trinnene er feildoserte og ekle å gå i. Derfor.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Trinnene er altfor høye til at jeg kan gå godt i dem.

.... eller veldig stuttføtte.

Neida, jeg får ikke høyt blodtrykk av dette - jeg har blitt litt mer zen med årene, sånn sett. Men det er så helt unaturlig for meg, når jeg er i farta, liksom, å plutselig bomstoppe, bare fordi trappa gjør litt av jobben for deg. Så jeg har undret meg over hvorfor i alle dager folk GJØR sånt.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Forøvrig ble jeg mildt sagt forbauset over alle som tok HEIS fra togplattformen og opp på Gardemoen. Oppegående friske unge folk med kun håndbagasje liksom?

Fordi heisen er mye kjappere enn trappene. Rekker du første heispuljen så sparer du 1-2 minutter i forhold til å gå raskt opp rulletrappene. (Og blir du stående bak noen i trappa så er det bare å glemme den romslige marginene du har lagt inn på hele 4-5 minutter fra togankomst til stengt sjekk-inn. :har empiri:

Gammel 25-06-08, 22:29   #63
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

HAAHAHAH gjorde du?? Fantastisk bra!!

Selvsagt jeg var møkksur på de idiotene, samt at jeg hadde en hylskrikende Lille i baksetet som ville hjem, og de satte jo en effektiv stopper for det med den kjøringen sin.

Gammel 25-06-08, 22:31   #64
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men jeg hadde ikke tenkt gjennom at folk står der fordi de er pysete.

Kaller du meg for ei pingle?

(og plutselig kom jeg på at jeg var medlem i en gruppe som het pinglene. )

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:35   #65
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært i Åslå og fått åpplæring i hvor man står i rulletrappene.

Gammel 25-06-08, 22:36   #66
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi heisen er mye kjappere enn trappene. Rekker du første heispuljen så sparer du 1-2 minutter i forhold til å gå raskt opp rulletrappene. (Og blir du stående bak noen i trappa så er det bare å glemme den romslige marginene du har lagt inn på hele 4-5 minutter fra togankomst til stengt sjekk-inn. :har empiri:

DET tenkte jeg jo ikke på. :klaske:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:37   #67
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg har vært i Åslå og fått åpplæring i hvor man står i rulletrappene.

Å jeg har vært på FP å fått opplæring

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:38   #68
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står ofte i rulletrappen, og er ikke så nøye med hvilken side heller. Jeg er litt fjern.

Gammel 25-06-08, 22:39   #69
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Og hva er vanligst: Å kjøre rulletrappene i motsatt retning annehver dag, eller å spole dem tilbake om natten, slik at de alltid går i samme retning når kjøpesenteret er åpent?

(De spoles selvfølgelig tilbake om natta?)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:40   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønte ikke et kvidder av BMs innlegg.

Gammel 25-06-08, 22:42   #71
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den -smileyen var den jeg også hadde tiltenkt som svar til BMs innlegg. Jeg synes det var morsomt jeg.

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Å jeg har vært på FP å fått opplæring

Så bra.

Gammel 25-06-08, 22:42   #72
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor STÅR folk i rulletrapper?? (Hvis de ikke har sykdommer, er gravide, bærer bagasje :forumrund tar forbehold: )

Særlig nedover? Er de late? Alltid trøtte? Hæ?

Og hvorfor kan de ikke stille seg til høyre!!? :gaah?

:har mistet flytog igjen:

Fordi noen har falt i en rulletrapp og kuttet opp sener bak kneet?
Fordi noen har høydeskrekk og har mer enn nok med å bare stå stille?

Gammel 25-06-08, 22:46   #73
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Fordi noen har falt i en rulletrapp og kuttet opp sener bak kneet?
Fordi noen har høydeskrekk og har mer enn nok med å bare stå stille?

:kategoriserer Gullet i "pyse"-boksen:

Gammel 25-06-08, 22:52   #74
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er rulletrappa for smal til TFK`en og Singen...
Singen er for øvrig bredere i hjulene en TFK`en...

Så her må man stå i kø på en ENE heisen som går til alle etg. Kan ta vareheisen men den går bare i 1 og 3. DAH

Gammel 25-06-08, 22:57   #75
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Og hva er vanligst: Å kjøre rulletrappene i motsatt retning annehver dag, eller å spole dem tilbake om natten, slik at de alltid går i samme retning når kjøpesenteret er åpent?

Det kommer jo selvfølgelig an på om de har rulletrappbånd nok til hele dagen eller om de må snu i lunsjen, daaah.

Gammel 25-06-08, 22:58   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vetta pokker'n. Jeg løper stort sett, på venstre side, that is. Rulletrappen opp fra Stortinget om morgenen er min daglige trim.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:07   #77
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før gikk jeg alltid i rulletrapper. Nå virker ikke knærne mine, og jeg står på høyre side. Vanlige trapper kan jeg gå i om jeg har en bra knedag, men rulletrapptrinnene er altfor høye og det blir for stor belastning.

Gammel 25-06-08, 23:24   #78
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hva skulle de ellers gjøre? Sitte?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Øh...fordi trappen ruller. Rulletrapp.

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Tror jeg skal bare melde meg ut her fra. Og dra tilbake til finnmarksvidda. Der vi verken har rulletrapp eller vårruller

Melder meg inn i klubben for oss som Vokste Opp Uten Rulletrapp. Tror ikke jeg traff noen rulletrapp før Domus fikk en da jeg var femten

Jeg skjønte ikke et kvidder av BMs innlegg.

Men det gjorde jeg Sikkert fordi jeg har hatt tid å la tankene fly mens jeg sto i trappa

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:26   #79
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:har mistet flytog igjen:

Minner om denne replikken fra Finnmarksvidda:
- Hvis du hadde det så travelt, hvorfor reiste du ikke igår?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:37   #80
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Minner om denne replikken fra Finnmarksvidda:
- Hvis du hadde det så travelt, hvorfor reiste du ikke igår?

Emneord
rulletrapp

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.