|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Tja, når du uttaler det på "profesjonelt" grunnlag er det jo greit å vite hva slags grunnlag det er. Aksjemegler? Journalist? Profesjonell VG-leser? Hvis du faktisk ER journalist ville jeg muligens sjekket nærmere dine definisjoner av forskjellige typer artikler. De er nemlig fulle av faktafeil. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)
Da får du kanskje fortelle litt om hvor jeg har "definert forskjellige typer artikler" og hvor faktafeilene finnes. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Selvsagt er vi ute etter å krangle - hva ellers skal vi fylle en tirsdagskveld/-natt mitt i fellesferien med? |
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Bingo, bare for å se om jeg forstår deg riktig. Du mener altså at journalisten som ble oppringt med tilbud om et intervju hvor HA (jeg orker ikke å skrive hele navnet) åpner med å si at han vil prate om klimapolitikk, skal si "at i og med at du ikke har peiling på klimapolitikk så kan vi vel prate om noe annet?"? Eller?
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 16-07-08 kl 01:16. Årsak: La inn noen anførseltegn |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
![]() |
Jeg synes ikke klimastandpunktet til Haudemann Andersen har offentlig interesse nei. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neivel. Det er ikke det jeg har lært.
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
![]() |
Intervjuer redigeres veldig, både språklig og innholdsmessig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Det er en liten nyanseforskjell på å skrive ordrett og å kutte ut hele passasjer og redigere det intervjuobjektet sier for å tilpasse det fakta, synes du ikke?
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Bingo: Alle her vet godt at intervjuer blir redigert. Det er bare du som mener at journalisten burde ha redigert vekk kommentarene til HA fordi han ikke har peiling, mens vi andre synes at det er greit journalistisk valg at journalisten med vilje lar det stå fordi det faktisk viser godt hvilken type HA er, altså åpenbart en type som uttaler seg fritt om ting han ikke har filla peiling på.
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Det blir jo helt feil om en journalist skal endre på hva som ble sagt av intervjuobjektet bare fordi personen har noen uttalelser/meninger som er helt på vidda.
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
![]() |
FRP imponerer ikke i klimadebatten nei. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Men skal de få bli sitert uten at journalistene tar ansvar for samfunnets kunnskap og sjekker faktaene? Eller gjelder det bare for ignorante investorer? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Ja, i denne tråden driter definitivt alfaCharlie seg ut.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 17-07-08 kl 01:44. Årsak: objektivt, ikke subjektivt :trøtt: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Live and let live
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Så så nå.
|
![]() |
|
|