Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er du en matcher

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 12:47   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Men jeg er veldig begeistret for alle dere som kjøper mange og dyre klær og så gir til arv eller til Fretex. Siden alle mine døtres klær enten er arvet eller kjøpt på Fretex.

Jeg også!

Gammel 03-10-08, 13:00   #62
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker at det matcher, ja. Ofte matcher både jeg og jentene- ikke nødvendigvis i like farger, men i stil slik aC sier det.
Men jentene har mange like antrekk! Får de klær i gave fra folk er det veldig ofte like antrekk. Foreløpig er jo det greit: Lillesøster vil helst ha det samme som (og klare det samme som ) storesøster! Og storesøster synes det er helt topp! Enda... Regner med at det etterhvert vil melde seg behovet for å ha noe annet enn lillesøster, og da blir det sånn. Når den tid kommer. Fram til da kan mor kose seg med matching, lik stil og like klær.

Gammel 03-10-08, 13:32   #63
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er menn av kvinnelige matchere like opptatt av matching tro? Eller får de ikke slippe til?

Han får slippe til når det er han som kler på og gjør dem klare. Men jeg foretrekker å ikke vite hva de har på før de kommer hjem igjen.
Han klarer å ta på bukse fra en joggedress, genser fra en annen, selv når disse ligger i sett. Men jeg får ikke hysterisk anfall om ting ikke matcher. Så lenge tøyet er helt og rent klarer jeg å holde munn. Nesten.

Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 13:42   #64
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Tja, kan liksom ikke helt la være.... har vansker med å ikke se at noen ting ser penere ut sammen en andre. Ikke fundamentalist men har smak...syns jeg.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 13:47   #65
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jo slik er jeg også, det er kjempe gøy, både på barna og meg selv.
Har tilogmed tatt bilder av de i turkise klær så det skulle passe å ha i gangen(selv om det hadde passet uansett)

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 14:02   #66
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er en matcher. Men til barnehagebruk er listen for matching lagt ganske lavt.

Så langt bryr ikke poden seg det spøtt om hva han har på seg, så jeg kjøper klær jeg liker på ham og som er behagelige. Dermed blir det mye klær i samme fargetonene, og det meste matcher.

Gammel 03-10-08, 14:35   #67
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil vel betegne meg som en "avslappet matcher". Når jeg leter frem klær til lillemor velger jeg klær som passer sammen, men jeg får ikke hetta om det er fritt for rosa sokker i skuffen. Vil hun velge klær selv er det også greit, og da kan det bli mye rart. Mannen er flink til å velge klær, selv om han har noen "safe" favoritter. Selv om vi har mye yttertøy, har vi ikke en match til alle antrekk, og det viktigste er tross alt at hun er varm og tørr.

Storesøster på 9 ber meg av og til om å finne fram klær på morgenen. Av og til er det av ren latskap, av og til fordi hun vet at jeg finner fram noe penere enn joggebukse og hettegenser og av og til fordi hun ikke finner noe hun vil ha på selv.

Storebror på 12 skal jeg bare glemme å matche ...

(Jeg matcher selvfølgelig. )

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 14:47   #68
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Tja. Det er vel ikke så ofte klærne overhodet ikke passer sammen tror jeg, men det ligger ikke lang planlegging bak dagens antrekk nei. Og jeg kjøper ikke 4-5 ytterjakker for at det skal matche alle buksene vi har. Jeg synes ikke lenger argumenter som arv holder om man har et slikt forbruk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 14:59   #69
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kler på ungene klær som matcher, jeg får ikke til noe annet. Jeg skylder på oppdragelsen, for min mamma og mormor er likens. Litt i overkant opptatt av klær.
Både storesøster og mellombror er flinke til å finne klær som matcher. Jeg syns mellombror er så søt når han kommer med en bukse og en genser og spør meg om det passer sammen.
Jeg handler stort sett rimelige klær. Skulle gjerne shoppet slik som skremmern, men det har vi rett og slett ikke råd til. Men ungene mine er alltid pent kledd, og praktisk.

Gammel 03-10-08, 15:01   #70
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Mini matcher stort sett, men det er fordi jeg har mine yndlingsfarger til ham, så de går igjen i de fleste klærne hans. Lime, turkis og grønt er det mye av her i huset.

Gammel 03-10-08, 15:02   #71
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er opptatt av at klærne skal passe sammen - både på barna og meg sjøl. Ytterjakker og sko er det ikke farlig med, da (i alle fall ikke på barna ). Noen ganger når mannen eller andre har kledd på Liv, må jeg nesten sitte på hendene mine og knyte tunga, må jeg innrømme.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 15:12   #72
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Noen ganger når mannen eller andre har kledd på Liv, må jeg nesten sitte på hendene mine og knyte tunga, må jeg innrømme.

Du skulle sett fjeset mitt når mannen kom for å møte meg i byen sammen med eldstemann, vi skulle prøve smoking til bryllupet, og midt på sommeren hadde han kledd gutten i for små gummistøvler, rød og svart helse-fotballtrøye, irrgrønn shorts og styggstygg caps. Eller når jeg skulle "vise fram" gutten på jobb, han leverte han i et helt hårreisende antrekk (den styggeste buksa som jeg hadde gjemt innerst i en skuff) og sko som ikke passet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 15:17   #73
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Noen ganger når mannen eller andre har kledd på Liv, må jeg nesten sitte på hendene mine og knyte tunga, må jeg innrømme.

He he, tilstår at denne følelsen har rammet meg også. Men det er bare de gangene det ser ut som påklederen har gått inn for at ungen skal se mest mulig ut som en klovn. Holder dog alltid maska.

Gammel 03-10-08, 15:51   #74
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, egentlig ikke. Innertøyet matcher sånn halvveis (men dersom det bare er igjen oransjstripete sokker så går de på, selv om genseren er rosa).

Yttertøy, derimot, nekter jeg å ha ørten versjoner av, slik at det skal matche uansett. Så det kræsjer rett som det er.

Gammel 03-10-08, 16:45   #75
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neisjda.
Poden kler stort sett på seg selv, og bestemmer selv hva han vil ha på. Det går finfint.

Gammel 03-10-08, 16:48   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på om svarene er veldig annerledes for de med gutter kontra jenter? Jeg syns matching er relativt idiotsikkert med gutteklær (i hvert fall for min standard), men med jenteklær er det vanskeligere. Mye mer farger og mønstre som kan klæsje.

Gammel 03-10-08, 17:05   #77
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Matcher til en viss grad ja. Er flinkere med tulla enn meg selv

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 17:13   #78
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

De skal se pene ut på besøk, men jeg bryr meg ikke om yttertøy -innertøy matching, gitt! Til hverdags trenger de heller ikke ha matchende klær, men jeg tar jo ikke med vilje fram ting som ser teit ut sammen, da!

Men 4 dresser pr barn er rimelig uaktuelt....Da hadde jeg hatt 16 dresser hengende i gangen!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 17:16   #79
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nok en matcher melder seg.. Innertøy er jeg nok mer nøye på enn yttertøy.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 17:46   #80
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Matcher automatisk, ja, men ikke helt nazi. Kanskje litt verre enn jeg liker å innbille meg, for mannen mener jeg er håpløs.
Men jeg synes også det kan være litt tøft med klær som ikke matcher i fargene og, så lenge det passer sammen på en annen måte.
Matcher ikke f.eks farge på sko og veske selv, det synes jeg er litt kjærring...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.