|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Jepp, helt enig.
Også er jeg på linje med Skremmern her.
![]() |
#62 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nei, det ville jeg ikke gjort. Dels av samme årsaker som Maximillia, dels fordi jeg ikke vil prakke mine meninger på ungene på den måten. Som forelder velger jeg å vektlegge å lede dem i forhold til mellommenneskelige relasjoner, påvirke i forhold til refleksjon og selvinnsikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Re: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Altså, jeg skjermer selvfølgelig ikke barna mine fullstendig mot at det fins barn som har det vondt osv. Det syns jeg ikke er riktig, og det ville heller ikke vært mulig (særlig ikke med barn som leser fra de er fire år). Jeg forklarer og snakker om det når det er naturlig, men det er ikke noe vi fokuserer på når de er små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
En som trener
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Uavhengig av sikkerhetsvurderingene, synes jeg uansett det er feil å bruke barna for å ikke la de voldelige demonstrantene "vinne". |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Pauset
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nå har jeg aldri gått i demonstrasjonstog. Dersom jeg skulle gjøre det med barn ville jeg vurdert hva slags type demonstrasjon det var og om barnet mitt ville bli skremt av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det har jeg ingen problemer med. Ulrikke har vært med tre ganger denne uken, og hun har hatt det helt storartet. I dag var vi sammen med mormor og morfar (hvilket må kalles en sjelden anledning, de har vært skilt i mer enn 30 år og opptrer sjelden på samme sted), en skokk med tanter og onkler, og mange venner og deres barn. Akkurat slik vokste jeg opp også, og det har gått bra med meg.
![]() |
#67 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Da er vi uenige der, og jeg tror (håper) vi har ulike assosiasjoner til det å bruke noen til noe. Hvis noen vil "bruke" meg til noe som jeg synes er spennende å være med på, ikke er farlig eller skadelig for meg, og gavner noen jeg har sympati for (og barn evner å ha sympati for andre barn som har det vanselig) så har de herved klarsignal.
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg ville ikke tatt med meg noen barn på den demonstrasjonen i dag i allefall. Da hadde jeg mer eller mindre forventet at noe skulle skje som jeg ikke ville at ungene skulle være noen del av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
En som trener
|
Jo, men du er voksen! Du kan vurdere en situasjon og nettopp gi et klarsignal! Det kan ikke barn, derfor synes ikke barn skal brukes til å få frem politiske budskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Så er det slik i den virkelige verden at du ikke må tro på alt du ser på tv. Vi var med i dag men ikke på noe av det du ser på tv nå i kveld. Slik var det på torsdag kveld også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Ikke som den idag nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Nei, det ville jeg ikke gjort. |
![]() |
![]() |
#73 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg er helt på linje med Maximillia her. Jeg synes unger skal få være unger så lenge det er mulig og prøver å skåne dem så langt det lar seg gjøre.
![]() |
#74 |
Leser
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg går ikke i demonstrasjonstog. OK, jeg har et par unntak, men det er lokale greier. Hvis jeg gjorde det ville jeg muligens hatt med barna. Feks hvis både jeg og mannen gikk, så hadde jeg ikke betalt barnevakt for å gå i demonstrasjonstog, men jeg hadde ikke hatt med barna for å vise dem eller forklare dem noe. Det tror jeg ikke. (Men dette henger mer sammen med hvilken nytteverdig jeg opplever demonstrasjoner på mer enn hva jeg mener om barn.)
![]() |
#75 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Jeg går ikke i tog selv og ville heller ikke tatt med ungene på noe slik. Ikke skjønner jeg de som gjøre det heller. :enkel-i-tankegangen TM:
![]() |
#76 |
Pauset
|
Kommer jo litt ann på. Men jeg ser ikke greia med å ta med unger i en demonstrasjon som man ikke VET 100% vil fortone seg stille og rolig. Hva er poenget?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Tja, kansje, kansje ikke? Hva er tankegangen?
![]() |
![]() |
#78 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her!
![]() |
#79 |
Leser
|
For meg er det to forskjellige ting å uttrykke meg selv og det å gjøre noe. Jeg har stilt opp på lokale demonstrasjoner, for jeg tror at et stort antall mennesker kan påvirke politikerne lokalt. Jeg tror ikke at det blir fred i Gaza på grunn av demonstrasjoner i Norge. Så her oppfatter jeg demonstrasjonene mer som et uttrykk for meningen sin. En ytring.
![]() |
#80 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Niks.
![]() |
|
|