Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker dere svensk musikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 23:58   #1
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Noen som har peiling på hvem som synger en sang som går noe sånt som; .....min enda lengtan nu och her , elska meg for den jag er....
??

Ainbush singers eller noe sånt heter de- den er bare helt nyyyyyyyydelig. Den heter Älska mej för den jag är. Jeg har den på CD forresten...

Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 07:58   #2
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Ainbush singers eller noe sånt heter de- den er bare helt nyyyyyyyydelig. Den heter Älska mej för den jag är. Jeg har den på CD forresten...

Søker på Ainbush og finner ikke noe.. Er det slik det staves?

Gammel 28-09-06, 16:26   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ainbusk singers het de, nå tror jeg de kun heter Ainbusk (einebusk på dialekte fra Gotland). Jeg som svensk syns selvsagt at det finnes mange bra svenske artister/grupper. Timbuktu liker jeg, men ikke Kent. Av de "gamle" som ikke er nevnt var jeg en stor tilhenger av Ratata en gang i tiden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 21:37   #4
lasse solberg
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2007
lasse solberg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Noen som har peiling på hvem som synger en sang som går noe sånt som; .....min enda lengtan nu och her , elska meg for den jag er....
??

Ainbusk singers( fleskkvartetten)" Elska mig for den jag er"

lasse solberg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 00:49   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blott en dag er en helt nydelig sang, men jeg klarer ikke å synes annet enn at hun ødelegger den. Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne noen fine versjoner av den. Noen som har noen tips?

Freddie Wadling & Hisingskårens Blåssektion gjør en versjon av Blott en Dag som ikke er så dum.

Gammel 25-09-06, 01:01   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lydverket på onsdag skal forresten handle om svensk musikk :Opplyser:

Gammel 25-09-06, 01:23   #7
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Lydverket på onsdag skal forresten handle om svensk musikk :Opplyser:

Takk for tipset.

Gammel 25-09-06, 01:31   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anders Glenmark
Niklas Strømstedt
Orup
Cecilia Vennersteen (synger noen Steinmannlåter...)
Roxette og Marie Fredriksson
Cornelis
Bjørn Afzelius
Gøran Fristorp
Thomas Ledin
Bjørn Skifs
Lasse Berghagen
Lisa Ekdahl
Tommy Kjørberg
Robert Wells
Marie Bergman
Ted Gjerdestad (Movie Star)

Vikingara og Sven Ingvars er fars favoritter og har høyt volum på enhver fest. Vi kan jo allle tekster; Blue Hawaii, Gulbruna øgon.....
...og sikkert fler.

Svensk musikk når humøret sier det

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:43   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg liker mye svensk musikk.

Dr Kosmos er noe av den beste skrangelsosialistrocken jeg vet om og Cajsa-stina Åkerstrøm har nydelige sanger...

Så lenge det ikke er dansband, så er jeg nok åpen for idéen....

Gammel 28-06-07, 23:23   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man tar bort diverse danseband og Carola, så syns jeg svenskene har veldig mye bra musikk/musikere!

Som eksempler på hva jeg virkelig liker, kan jeg nevne Imperiet, Ebba Grön, Michael Wiehe, Kent, Bo Caspers Orkester - og jeg liker ABBA, kan ikke noe for det.

Gammel 28-06-07, 23:27   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater Bo Kaspers Orkester. Mye svensk er bra, men den softjazzpopgreia der har jeg hatt langt oppi halsen i alle år. Lenge hadde jeg en meningsfelle i Xian her inne, men hun er i ferd med å skifte oppfatning. Etter at hun blogget om Bo Kaspers' "En man du tyckte om" og tilstod at hun likte den, fant jeg låta på Youtube. Den var ikke verst, faktisk, men jeg har fått den på hjernen. Det har vart i en og en halv uke, og den går ikke bort. Jeg tror jeg blir gal.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 10:38   #12
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ebba Grön Elsker jeg. Ellers liker jeg Blå tåget, (De som har orginalen til staten och kapitalen) Timbuktu, Skumdum og ABBA. Sikkert mye mer, men kommer ikke på det nå.

Gammel 29-06-07, 13:57   #13
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Liker Kent, Timbuktu, Lisa Ekdahl, Pär Gessle, The Cardigans (en av mine mange favoritter), Cornelis Wreesjviik, og sikkert flere.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 16:40   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

, The Cardigans (en av mine mange favoritter), .

Ja, hvordan kunne jeg glemme dem. Jeg liker deres tidligere ting og det de har gjort de senere årene. Det i midten synes jeg ikke er noe særlig. Kan ikke fordra "Erase and rewind" og "My favorite game", men jeg elsker "Rise and shine", "Sick and tired", "Communication" og "Don't blame your daughter" blant annet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 22:19   #15
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, hvordan kunne jeg glemme dem. Jeg liker deres tidligere ting og det de har gjort de senere årene. Det i midten synes jeg ikke er noe særlig. Kan ikke fordra "Erase and rewind" og "My favorite game", men jeg elsker "Rise and shine", "Sick and tired", "Communication" og "Don't blame your daughter" blant annet.

Jeg også elsker Communication. Long Gone Before Daylight er definitivt deres beste album.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 18:17   #16
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Håkan Hellstrøm, Og en sang med han litt smågale, husker ikke hva han heter men sangen var med på den Svenske "Baren", :synger skingrende på latesomsvensk: "Då fins det ingen som tar en,man e kung kung kung i Baren". Den får fart i alle vorspiel :hvertfall der jeg er litt søplefull og småsjarmerende:

Sist redigert av turi : 29-06-07 kl 18:18. Årsak: noen leifer..
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 19:03   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Og en sang med han litt smågale, husker ikke hva han heter men sangen var med på den Svenske "Baren", :synger skingrende på latesomsvensk: "Då fins det ingen som tar en,man e kung kung kung i Baren". Den får fart i alle vorspiel :hvertfall der jeg er litt søplefull og småsjarmerende:

Magnus Ugglas sang.

(Kilde: youtube.com)

(I Sverige får de fleste lønn den 25.)

Gammel 29-06-07, 21:56   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos å kaste Cd-ene sine som jeg svarte på i en annen tråd ... Sista morgonen er i vinylsamlinga mi som jeg har i boden.

Gammel 30-06-07, 09:40   #19
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Magnus Ugglas sang.

(I Sverige får de fleste lønn den 25.)

Den sangen er jo helt KUNGE!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 10:29   #20
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg er nok fortsatt ørlite grann forelsket i Tommy Nilsson tror jeg... for disse to er jo også bare helt nydelige:

"Ingen kan älska som vi" (fra filmen med samme navn)

=

"Öppna din dörr"

for ikke å snakke om "En dag"

=

Jeg har aldri vært så stor fan så at jeg har kjøpt noen LP/CD. Men disse sitter langt inne i hjerteroten og gir meg mange flashbacks.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.