|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?
Nei, rettferdig er det ikke. Sånn sett er det vel ikke rettferdig at røykere opptar dyre og fåtallige sykehusplasser pga. sine selvforskyldte sykdommer heller, men det er en annen diskusjon. Kanskje det kan løses med at røykende sykepleiere og leger kan gå inn på disse rommene? Nei, jeg aner egentlig ikke, så jeg skal spare dere for "gode" råd. Er det forresten ikke merkelig mange sykehusansatte som røyker? Jeg synes iallfall jeg skimter ganske mange hvitkledde inne i røykskyen jeg må gjennom for å komme inn på Haukeland. Sist redigert av rine : 31-05-09 kl 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Tøff
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Jeg røkte i, erh... Lenge. Jeg har sikkert begått noen overtramp i løpet av den tiden, å påstå noe annet ville være helt på jordet, men jeg har alltid gjort mitt beste for å ta hensyn. Jeg har aldri røkt utenfor inngangen til offentlige bygg, jeg har aldri vurdert å røyke inne i busskur, og jeg har aldri snikrøkt inne på et kontor på en fredag for "lukta forsvinner i løpet av helga".
![]() |
#63 |
Absolut ateist
|
På den avdelingen jeg var på, på Haukeland, ble det røyket inne på en pasient sitt rom.
![]() |
#64 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Viktig poeng. Man skal ikke greie alle under en kam.
![]() |
#68 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Mener du seriøst, rine, at det er OK at gamle og dødssyke pasienter får fritak fra røykeloven? At disse skal få lov å røyke på sykehus og sykehjem, mens en som er like avhengig, men som "bare" har brukket ankelen ikke skal få lov? Hvor gammel og hvor dødssyk må man være? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Halloen!
Nå er ikke dette en sak jeg har tenkt lenge og nøye på; ikke røyker jeg, ikke er jeg gammel eller dødssyk, ei heller jobber jeg på sykehus. Likevel tenker jeg at det må være mulig å vise litt medmenneskelighet? Røyken er jo en sosial ting og har mye å si for psyken til den enkelte. Å frata et dødssykt menneske den eneste gleden (og vennen?) han har, synes jeg er grusomt. Røykelov, eller ikke røykelov. Det må vel gå an å omgå denne ved å lage røykerom på sykehusene? Sist redigert av rine : 31-05-09 kl 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Absolut ateist
|
Ja, en terminal pasient er helt sikkert oppegående nok til å vandre avgårde til røykerom.
![]() |
#72 |
Halloen!
Da får de ha et røyke/pasientrom for de som er for syke til å gå til røykerommet. Dette rommet blir jo godt innrøykt, men det må da være mulig med lukkede dører og god lufting? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Jeg har folk i familien som tenner seg røyk ved siden av meg selv om de vet
![]() |
#74 |
Absolut ateist
|
Mener du virkelig at sykehysets skrantne budsjetter skal gå til portører for røykere?
![]() |
#75 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Jeg har vært borti én gang at en pasient har fått røyke på rommet sitt. Det var et enerom og pasienten var bundet til senga, det var ikke mulig å få pas trillet ut i rullestol eller noe sånt. Pas var også innlagt i månedsvis og det var egentlig ingen utsikt til bedring. Denne pasienten fikk lov til å røyke et par tre røyk på rommet altså, det ble besluttet av hele avdelingen, leger, sykepleiere og hjelpepleiere hadde møte og så bestemte vi at dette var greit for oss.
![]() |
#76 |
Absolut ateist
|
Berørte dette da andre?
![]() |
#77 |
Mother of Dragons
|
Besøkende til pasienten kjente vel at det luktet røyk på rommet. Men ellers minimalt.
![]() |
#78 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Et sykehjem skal faktisk være pasientens HJEM, derfor lar de pasienter røyke på rommet en del steder. Det synes jeg er helt ok. Men akkurat som med hjemmesykepleien bør det være lov å velge vekk de "brukerene". |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Absolut ateist
|
Slik var det ikke tilfelle der jeg var. Så om det ble fattet lignende beslutning der, er jeg fremdeles sjokkert. Det var så enormt til sjenanse at jeg aldri har opplevd lignende.
![]() |
#80 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Jeg synes mange fremstiller røyking som en menneskerett, eller noe. Og, Sitron, ja, selvsagt vil den røyken berøre andre enn bare pasienten selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|