|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Jævla kjerring! #%&!Men i noen svinger MÅ man jo bremse. Det er jo ikke uten grunn at cruise control ikke er så veldig nyttig i Norge.
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Jævla kjerring! #%&!
Det er vel det som er forskjellig da, hvilke svinger man mener man må bremse i. (Jeg vet ikke hvordan du kjører altså, det kan godt være vi kjører helt likt for den del), men jeg er veldig vant til å kjøre på svingete og dårlige veier og det er ikke så ofte man trenger å bremse faktisk, det handler mer om teknikk på hvordan man tar svingen.
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Men hvordan vet man om det er nødvendig å bremse, da? Rent bortsett fra kjøreferdigheter? Man har jo ikke akkurat god sikt rundt sånne svinger, og det hender seg jo at folk blir kjørt ned langs norske landeveier.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
De fleste mener jo at det ikke er nødvendig å bremse ned til 20 km/t i slake svinger, og de fleste mener det er nødvendig å bremse ned til 50 i krappe.
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#6 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke sikker på hva du mener med "fartsregulering" her. 80 km/t er standard fartgrense utenfor tettbygd strøk, og fartsgrensen blir ikke satt ned pga. svinger eller veibredde. For at veien skal få høyere fartsgrense enn 80 må den derimot tilfredsstille krav til kurvatur, bredde osv. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Jævla kjerring! #%&!Jeg kjenner følelsen! |
|
|
|
#10 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Jævla kjerring! #%&!Sitron: Det spørs jo HVA man gjør i affekt. Uoppmerksomhet er en av de store killerne i trafikken, jeg ver ikke om kjefting, skriking og fingervisninging er det samme, så lenge man har bevisstheten i situasjonen. For øvrig er jeg enig i at unødvendig tuting er en uting, det rammer som oftest bare uskyldige fotgjengere eller bilister.
|
|
|
#11 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jævla kjerring! #%&!Jeg tuter sjelden, og de få gangene jeg gjør det, så er det for å varsle om fare. Viser fingeren gjør jeg aldri. Om jeg er den som gjør noe dumt i trafikken, og andre da viser meg fingeren, så holder jeg på å klikke av sinne. Greit at jeg gjorde noe dumt, men den fingeren er bare tåpelig, synes jeg.
|
|
|
#12 |
|
Søt og rar
|
Sv: Jævla kjerring! #%&!Ja, er ikke det sykt irriterende?!?!
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Her jeg bor er det vikeplikt for den som har oppoverbakke. Spesielt når det er vinter. Alle vet det, og det fungerer strålende det altså. |
|
|
|
#14 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Er det et boligområdet du kjører ut i fra? For her jeg bor er det mange forkjørsveier som ser ut som og komme fra butikkområdet, men det er også bolighus der som ikke alle som ikke er kjennt vet om. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Søt og rar
|
Det er faktisk både industri, butikk og boligområde innenfor det aktuelle krysset, så jeg skjønner ikke at det er så vanskelig. God sikt er det også, og tydelig at det ikke finnes vikepliktskilt.
|
|
|
#18 |
|
Søt og rar
|
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Ja, du kan le, du.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Jævla kjerring! #%&!Når jeg tenker over det så skjer det igrunnen stort sett aldri at jeg mener biler kjører for fort når jeg er ute og farter. Unntatt ungdommer som freser rundt i byggefelt med blacklights under bilene så det ser ut som batmobiler. |
|
![]() |
|
|