|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ronny går mest konkursJeg kjenner både Ronny, Roger og Raymond - som er fra Loddefjord-ish, og det har gått bra med dem alle.
![]() |
#62 |
Passiv
|
![]() Sv: Ronny går mest konkursJeg har et navn som for det meste minner folk om gamle damer. Betyr det at jeg står i fare for å bli dømt som pensjonist? |
![]() |
![]() |
#63 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ronny går mest konkursDu skal ikke se bort i fra det.
![]() |
#64 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Ronny går mest konkurs
Jeg reagerte i grunnen ikke på Hildas innlegg i det hele tatt, for jeg mener å ha sett i en annen tråd at hun er dyslektiker selv. (Eller husker jeg feil?) Jeg koblet det dermed dithen at det ikke var helt unaturlig for henne å plassere dyslektikere med andre grupper i samfunnet som kan oppleve å bli stigmatisert, all den tid hun sikkert har kjent hvordan det kan være. Sist redigert av Matilda : 08-11-09 kl 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Passiv
|
Nå har jeg arbeidet i systemet en årrekke og kan bekrefte at det er mange mennesker med diagnoser som havner på skråplanet. Det er imidlertid søkt å si at fordi man har et spesifikt navn så er man en av de med en diagnose som gjør at man har en større sansynlighet for å gjøre ukloke valg. |
![]() |
![]() |
#66 |
Dig for victory!
|
Hilda sier vel bare at ut fra hennes erfaring er det hold i teorien? Jeg kan ikke se at hun konstaterer at det derfor må være sånn for alle. Selv har jeg ikke kommentert en eventuell sammenheng mellom navn og hvordan man klarer seg her i livet, men jeg vil tro det er noe i dette som nevnes med typiske navnevalg for sosiale klasser og selvoppfyllende profetier. Det betyr jo ikke at det er sånn for alle - jeg har møtt både rusmisbruker-Ronnyer og dress og stresskoffert-Ronnyer. Der jeg bor heter "alle" uansett Remi-André og Kent-Tommy og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Passiv
|
![]() Sv: Ronny går mest konkursHilda sier at nesten alle hun kjenner som har slike navn har disse vanskene i en eller annen grad. Det kan være at hun kjenner tre hvorav to av disse har vanskene, uansett synes jeg det blir lite representativt og meget forutintatt. Men igjen som jeg skriver antar jeg at det er ubetenksomhet som har ført til formuleringen i innlegget. |
![]() |
![]() |
#68 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ronny går mest konkursAssosiasjon:
![]() |
#69 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Ronny går mest konkursJepp, Skvetten, kanskje ikke helt heldig formulert. Sist redigert av Matilda : 08-11-09 kl 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Møllspist fletthurpe
|
Det er nå bare å lytte det da.. Chryssander og navn som er dobbelt med André ligger vel ganske godt an..?
![]() |
#72 |
Sugaraddict!
|
Igjen må jeg si at nesten alle JEG kjenner, det var ikke ment å klassifisere noen på den måten.
![]() |
#73 |
Passiv
|
Jeg blir ikke fornærmet, dette er temaer som jeg arbeider med til dagen og dermed reagerer jeg på en slik måte å fremstille mennesker på. Som jeg også sa tillegger jeg det dårlig formulering mer enn et genuint nedlatende menneskesyn. |
![]() |
![]() |
#74 |
Sugaraddict!
|
Jeg kan si at jeg ikke har et nedlatende menneskesyn, og skal bli bedre og formulere meg, så det ikke virker sånn.
![]() |
#76 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ronny går mest konkursHun sammenlignet dem tross alt ikke, da. Hun ramset dem opp i samme setning, som eksempler på folk hun kjenner med de nevnte navnene. Give the girl a break!
![]() |
#77 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Ronny går mest konkursåh, da har jeg misforstått. jeg leste innlegget og forsto det som om hun sammenlignet. da beklager jeg. (har ikke lest hele tråden heller forresten)
![]() |
#78 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De har vært her lenge. :datapunkter igjen:
Hvorfor? Folk med adhd-diagnoser topper kriminalstatistikken. De faller (dessverre) ofte utenfor i skolen og havner lettere på skråplanet. Dette er vel nærmest allmennkunnskap? :gidder ikke finne link: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|