Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Maggiprodukter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-07, 15:57   #61
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maggi produkter

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Men Elin, det er ingen som roper her. Og jeg skjønner godt safrans poeng; hvis ditt utgangspunkt er at du selv ikke gidder å følge opp en slik forbrukeraksjon, hvorfor bruke krefter på å fremstille det som enda vanskeligere enn det faktisk er? Hvis ikke for å rettferdiggjøre at du selv ikke gidder, da.

Fordi diskusjonen dreier seg om det. Overskriften er Maggi produkter. Sitron informerte om at Maggi eies av Nestlé. Er det da greit, eller ikke greit å informere om andre bedrifter som også eies av/eller driver samarbeid med Nestlé?

Skjønner ikke helt poenget med å ta sånn på vei ....

Gammel 20-01-07, 16:23   #62
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joda, men du åpnet med:

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

so what?

Som av meg i hvertfall oppfattes som litt sånn "at dere gidder", og ikke egentlig så veldig interessert eller hjelpsomt. Det er derfor det blir litt rart med all den mer eller mindre relevante infoen som følger etterpå.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 16:29   #63
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøver å unngå Nestle, men en kan nok finne noen av produktene til samarbeidspartnere/ firmaer som eies av Nestle hos meg også av og til. Kjøper iallfall ikke baby/barneproduktene deres. Tine unngår jeg også så godt jeg kan (av andre grunner). Maggi bruker jeg ikke uansett.

*sitte meg ned å lese igjennom hele tråden*

Sist redigert av Blåbær : 20-01-07 kl 16:38.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 16:31   #64
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg insinuerer ingen verdens ting. Da leser du mer mellom linjene enn du bør. Jeg skrev bl.a. at det var vanskelig å følge opp en boikott av Nestllé fordi det er et stort selskap. Du svarte med at det var ikke vanskelig.... Jeg svarte at jeg syntes det var flott at enkelte av dere klarer å holde dere unna en mengde produkter/produktnavn som tilhører Nestlé, fordi jeg selv ikke gidder/klarer/ser hensikten.

...og da jeg finner ut at det faktisk er fler enn Maggi produkter som eies/har eierforhold/markedsføringssamarbeid med Nestlé, så roper du om at der forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet. Som en forsvarstale for deg selv tydeligvis!

Lite imponerende, Safran.

Jeg trenger ikke lese mellom linjene når du uttrykker deg så klart som du gjør. Du både roller og er sarkastisk, bare gå tilbake og sjekk dine egne innlegg.

Sitat:

Huff så fælt.

Sitat:

Da må jeg si jeg er mektig imponert (eller kanskje ikke....).

Disse representerer tonen i innleggene dine.

Og ang. det å ta på vei - jeg kan ikke se andre enn deg som gjør akkurat det.

Gammel 20-01-07, 16:57   #65
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg trenger ikke lese mellom linjene når du uttrykker deg så klart som du gjør. Du både roller og er sarkastisk, bare gå tilbake og sjekk dine egne innlegg.

Disse representerer tonen i innleggene dine.

Og ang. det å ta på vei - jeg kan ikke se andre enn deg som gjør akkurat det.

Gammel 20-01-07, 17:09   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg skulle gjerne kjøpt Qmelk, hadde det ikke vært for de forb**** skrukorkene :sær:

Skrukorkene gjør livet lettere synes jeg. Tinemelken lekker rett som det er når den oppbevares liggende. Ikke Q-melk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 17:10   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før melka er åpnet altså resiserer:

Gammel 20-01-07, 19:02   #68
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Skrukorkene gjør livet lettere synes jeg. Tinemelken lekker rett som det er når den oppbevares liggende. Ikke Q-melk.

Jamen, det er jo bare å oppbevare dem stående, det :åpplyser:

Seriøst synes jeg skrukork er en unødvendig gadget på kartongen (blant zillioner andre unødvendigheter i verden) og jeg klarer til og med å irritere meg over den av og til. :sær:

Gammel 20-01-07, 20:46   #69
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jamen, det er jo bare å oppbevare dem stående, det :åpplyser:

Ja, hvis man har plass i kjøleskapsdøra til alle melken man bøtter i seg, så..

Gammel 21-01-07, 14:48   #70
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God bedring.

Gammel 21-01-07, 14:57   #71
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke i døra. Man hever hylla så de får plass stående i bunn. Der ølen og hvitvinen også står.

Gammel 21-01-07, 15:00   #72
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg ble bare forvirret her.. Kjøper ikke Maggi-produkter så det er ikke noe problem.

Men Tine sine produkter? Da vil det komme i konflikt med at jeg velger økologisk der hvor jeg kan og både melk og rømme kommer kun økologisk fra Tine...

Noen som kan oppklare?

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 12:33   #73
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

- Maggi Enkelt å boikotte, fordi de har mye kjøttekstrakt i sine produkter, og da kjøper vi det ikke.
- Buitoni Enkelt å boikotte, fordi det finnes like gode, eller bedre sauser/pasta
- Nesquik Drikker ikke kaffe.
-Nescafé Ditto
- Coffee-mateDitto
-Smarties Hender noen fååå ganger, men nesten aldri. Nonstop er like greit og godt.
-KitKat Finnes det i Norge?
- Friskies kattemat Har ikke katt
-Purina katte -og hundemat Har ikke katt eller hund, og får det ikke på mange år.
-San Pellegrino (luksuriøst mineralvann) Utstår ikke smaken
-Vittel (kildevann) Smaker om mulig, enda verre enn Evian
-Valvert (kildevann) Aldri hørt om. Foretrekker Imsdal

I tillegg boikotter vi også Findus.

Og en del kosmetikkmerker som også ligger på Boikott Israel-listen.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 12:42   #74
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da må jeg si jeg er mektig imponert (eller kanskje ikke....). De som unngår Nestlé (pga. mme-debatten) unngår da altså:

- Maggi
- Buitoni
- Nesquik
-Nescafé
- Coffee-mate
-Smarties
-KitKat
- Friskies kattemat
-Purina katte -og hundemat
-San Pellegrino (luksuriøst mineralvann)
-Vittel (kildevann)
-Valvert (kildevann)

m.m.m.

jepp, dette forsøker jeg så godt jeg kan.

Gammel 22-01-07, 14:01   #75
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke i døra. Man hever hylla så de får plass stående i bunn. Der ølen og hvitvinen også står.

Dessuten skal melk stå øverst i kjøleskapet for der det er kallest. Nederst og i døren blir det varmt og for varmt til melka.
*urk jeg er en ku på å få frem poenget mitt*
Melk skal stå kaldt og i kjøleskapsdøra blir det ikke så kaldt som melka skal ha det, og ikke nederst heller for der er det faktisk ganske så varmt for det er der man skal ha eks grønnsaker som ikke skal ha det så kaldt.

Gammel 22-01-07, 15:41   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Men vi har et lite kjøleskap.. Jeg kan ikke velge og vrake mtp hvor jeg plasserer maten. Grønnsakene er nederst, da.

Gammel 22-01-07, 16:46   #77
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maggiprodukter

Jeg boikotter ikke Tine, men jeg kjøper ikke is fra dem heller.

Jeg velger Tine fordi jeg liker samvirkemodellen, i tillegg har de økologiske alternativer, noe jeg foretrekker.

Gammel 22-01-07, 17:07   #78
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Dessuten skal melk stå øverst i kjøleskapet for der det er kallest. Nederst og i døren blir det varmt og for varmt til melka.

Eller omvendt for de som har fryser nederst.

Gammel 22-01-07, 21:14   #79
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Eller omvendt for de som har fryser nederst.

om det ikke er spesifiser på kjøleskapet så er det kaldest øverst uansett om det er fryser nede eller ikke.

Gammel 22-01-07, 21:26   #80
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

He,he...Ja, det var vel det jeg hadde i bakhodet litt tidligere i tråden her, at det er så mange eierforhold, joint ventures osv. i denne verden at dersom man skal boikotte et så stort selskap som Nestlé, så har man litt av en jobb....

Stopp en halv her!!! Diplomis er et heleid datterselskap av TINE BA. TINE BA eies av 18000 norske bønder. Se klippet lenger nede fra hjemmesiden til TINE. Vær litt kritiske før dere starter en boikottaksjon, da! TINE har virkelig ingenting med Nestle å gjøre.

Om TINE

TINE BA er morselskapet i konsernet TINE Gruppa. Konsernet består av mange hel- og deleide datterselskaper, men kjernevirksomheten er meieridrift med produksjon og foredling av rene og naturlige råvarer til god og sunn mat som forbrukerne foretrekker. TINE Gruppa har 5353 ansatte og en årlig omsetning på 14,7 milliarder kroner. TINE BA eies av ca 18.000 melkeprodusenter over hele landet.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.