|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)
Veldig enig med deg, aC - det er det lille vemmelige ordet "visse" som er problemet.
![]() |
#2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Det er litt lettere å forstå og forholde seg til store familier på venterommet ol når man veit litt mer om kultur og bakgrunnen til pasienten. Jeg hadde en ung irakisk mannlig pasient i akuttmottaket som kom sammen med 5 mannlige pårørende. Det var mye roping og tryggling om "help him!!" Stemningen ble ikke truende, bare veldig høylytt. Han hadde et lett anfall av nyrestein og hadde jo såklart vondt, men det sto jo ikke akkurat om livet. Men de kom fra et område hvor legetilgangen var lav og hvor man var "vandt til " å måtte ta litt i for å få "oppmerksomhet" fra helsevesenet. Så de fem ropende pårørende var på en måte en slags forsikring for at han skulle få hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Whatever. Det jeg skrev var ikke akkurat ledd i en NOU.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Nå er jeg alene med lillegutt, og har bare ett barn så problemstillingen blir både uaktuell og ikke gjeldende meg - men siden jeg er altfor vant til legevakt/sykebil/sykehus-turer fra lillegutt var liten, ville jeg bare av erfaring si at det faktisk er en fordel med at bare én av foreldrene drar, og det er at den andre som er hjemme (og forhåpentligvis sover) er uthvilt når den første er utslitt, for å si det sånn. Om nå ikke ungen skulle bli frisk i løpet av noen timer kan det jo være dager med oppfølging av sjuk unge om det så er hjemme eller på sykehus, og da er det faktisk greit at én av forelderene har litt overskudd hvertfall (sove på skift), framfor at begge har sittet i timesvis (midt på natta?) på legevakt og evt. sykehus og er utslitte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Har vært alene og ikke kunnet vekke noen om natta. Har vekket de andre som ikke var syke og reist av sted til legevakta. Hadde aldri gjort det sånn om jeg hadde hatt en annen mulighet |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Jeg synes både visse og andre er skrekkelig stigmatiserende og fremmedgjørende. Jeg krever at vi sier Noen kulturer. |
![]() |
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Er det flere vestlige land enn USA der det er kultur for masseoppmøte? En god del har jo fødselen som en massehappening og nei, ikke bare på TV. Om man sitter og ser på fødselsvideoer på youtube for eksempel, så er det ofte slik at de fra USA har en god del flere tilstede enn vi er vant til her.
![]() |
|
|