|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjernevask
Jeg sier ingenting, refererer til Eias program der to representanter innen kjønnsforskningen i Norge forfekter at kjønn kun er sosiale strukturer (gender), mens sosialpsykologer og naturforskere åpner for begge deler, gender AND sex, som forklaringer på ulikhetene mellom mann og kvinne.
![]() |
#62 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sier du ingen ting?
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 04-03-10 kl 11:00. Årsak: manglende "er" satt inn |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
godtemonster
![]() Sv: HjernevaskJeg er oppgitt over Egeland og tenker at det hadde vært fint hvis forskere var like flinke til å snakke som å skrive. Jeg så bare deler av programmet fordi jeg til tider mått flykte inn på kjøkkenet fordi jeg ble så flau. Heldigvis var Pedersen der og kunne representere samfunnsvitenskapen på skikkelig vis. Den typen popularisering og forenkling Eia bedriver er vanskelig å forholde seg til, og jeg lurer på hva resultatet blir etter neste program når det skal legges fram forskning som visstnok viser at aboriginere og bushmen har lavere IQ enn resten av verdens folk.
![]() |
#66 |
godtemonster
![]() Sv: HjernevaskBare deler av den (som jeg skrev i innlegget).
![]() |
#67 |
Sviiisj!!
|
![]() |
#69 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HjernevaskJeg skrudde på mot slutten da han britiske forskeren kom inn med de iq-teoriene, hvor brunt det enn er så kan man jo imøtegå det og sette det i et kritisk lys. Ufattelig fatalt dersom det skulle vise seg å holde stikk at en buskmann kun har iq til å tømme søppel i Vesten.
![]() |
#70 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: HjernevaskJeg så ikke debatten, men så programmet på mandag. Og må si at jeg bli litt lite imponert over hun forskeren fra NTNU (?), som la til grunne det at hun selv hadde vært barn - og hadde barn.
![]() |
#71 |
godtemonster
Var klippet av ham med i debatten (jeg fikk som sagt bare med meg deler av den)? Hva ble det sagt om klippet?
![]() |
#72 |
godtemonster
Ja, det var et svært pinlig øyeblikk.
![]() |
#73 |
![]() ![]() ![]() |
Vet ikke om det var med, tror det jeg så var et klipp fra programet som ble vist på Trygdekontoret, der Eia var gjest sammen med Martine Aurdal og Asle Toje. Hjernevask-tematikk på tapetet.
![]() |
#74 |
Off the map.
|
![]() Sv: HjernevaskNå er ikke jeg noen forsker, samfunnsviter eller biolog - ikke en gang på hobbybasis.
![]() |
#75 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det var så pinlig at jeg ikke har ord. Og jeg mistet all tiltro til at hun kan ha noe å fare med, det er bare ikke mulig å gi det svaret som en seriøs forsker.
![]() |
#76 |
Erfaren nok
|
Jeg vet! Jeg ble helt
![]() |
#77 |
guru advisor
|
![]() Sv: HjernevaskNå har jeg sett de to første programmene og debatten, og ser frem til å se resten. En tabloid virkning på programmet, ja. Og tydeligvis uheldig klipping og redigering for å sette ting på spissen, særlig Lorentzen har fått føle den. Men allikevel interessant. (Skjønner egentlig ikke hvorfor L. blir så hissig, hvis han er fremstilt feil så hadde kanskje en rolig latterliggjøring med et skuldertrekk av Eias program latt ham stå igjen med mer respekt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
guru advisor
|
![]() Sv: HjernevaskOg da fikk jeg sett program tre også.
Dette kommer jo overhodet ikke frem i programmet. Og da fremstår hun som ganske arrogant. Sist redigert av Minerva : 20-03-10 kl 11:07. Årsak: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjernevask"....joda, men er det interessant å grave i det? Få se spørreskjemaene deres.."
![]() |
#80 |
guru advisor
|
Hun sier jo "hva så" fordi hun vil diskutere "hva menneskelig identitet er, og hvor viktig det er for folk". Han vil ha en diskusjon om norsk forskning er for ensidig. Derfor kommer alt helt skjevt ut, syns jeg, de er jo overhodet ikke interessert i samme problemstilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|