|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Ustabil
|
![]() Sv: Store barneflokker
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Store barneflokkerJeg har så langt hatt tre skolebarn, og har aldri møtt krav om å sitte ved siden av dem og hjelpe til i hele lekseprosessen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er synd om ingen protesterer. Bare fordi man treffer et potensielt sårt punkt med "følge opp"-argumentet vil det forhåpentligvis ikke si at ingen tør å protestere når det blir for mye.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
frakoblet
|
Jeg ser argumentet ditt. Likevel tror jeg ikke det er avgjørende på dette planet, hun går ennå bare i første klasse. Det de voksne skal gjøre er stort sett å lese sammen med dem. På lekseplanen står det faktisk "les sammen med en voksen" - ikke spesifikt foreldrene. Men de ansatte på SFO vil ikke være denne voksne. Og jeg kan jo skjønne at de ikke vil ha dette ansvaret, men det må jo kunne gå an å bruke littegranne skjønn.
![]() |
#86 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Store barneflokkerJeg synes skoletiden skulle vært utvidet med leksehjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
frakoblet
|
![]() Sv: Store barneflokkerJeg kan jo nevne at fjerdeklassingene hadde tilbud om blokkfløytehjelp etter skolen idag. De har akkurat fått spetakkelet, og slett ikke alle foreldre vet hvordan denne skal brukes. Og så kan det kanskje være greit å slippe lyden hjemme.
![]() |
#88 |
Skrekkøgle
|
DET er omtrent det eneste jeg kan gjøre ungene proff i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Introvert optimist
|
Ja det kreves masse av foreldrene, jeg synes det er for mye.
![]() |
#90 |
navnet sjemmer ingen
Det hender at de har leselekser som skal leses for en voksen, men det tar maks 5 min en til to ganger i uka og krever minimalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Introvert optimist
|
:tilstår: Ja jeg har også latt storesøster lese for småguttene av og til når vi har vært litt trøtte her.
![]() |
#92 |
navnet sjemmer ingen
Jeg gjør det med fult overlegg. Jeg setter virkelig ikke ungen til meningsløse oppgaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Store barneflokkerSønnen min har lest siden han var fire og et halvt, han er nå fem år og leser helt flytende. Han leser hele tegneserieblader for seg selv. Siden han er januarbarn er det fortsatt halvannet år til han skal begynne på skolen. Jeg håper virkelig han får mer meningsfulle lekser enn å lese samme setningen 10 ganger høyt for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Teller ned
Hva med fleksibel skolestart? Mener å ha lest at det skal innføres på alle skoler fra 07/08. Mulig det bare er i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Store barneflokkerTror ikke fleksibel skolestart er innført her som vi bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Store barneflokkerJeg koser meg faktisk når jeg gjør lekser sammen med barnet mitt. Det er en stund for bare oss to.
![]() |
#97 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Introvert optimist
|
Det høres hyggelig ut hvis man får det til tidsmessig, men jeg har ikke mulighet hver dag til å sette meg ned lenge med alle tre og gi dem alenetid. Det går ikke i hverdagen.
![]() |
#99 |
Aktiv
![]() |
Dette er en av grunnene til at politikerne vil ha heldagsskole og leksehjelp på skolen for å utgjevne de sosiale skillene. Det er og har vel alltid vært slik at barn med ressurssterke foreldre får mest hjelp hjemme uannsett om det er pålagte lekser eller en frivillig lesestund på sengekanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Aktiv
![]() |
Nå ble jeg faktisk litt provosert, det er sjelden, men du traff et ømt punkt. |
![]() |
![]() |
![]() |