|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg sier også sånne ting hele tiden altså, fordi jeg rett og slett er ganske uhøvla og lite PK i språkbruken min. :vaskemunnenmedsåpe: Det hindrer ikke at jeg ser den biten med at det kan oppfattes nedlatende og patroniserende. Og selvsagt veldig snålt, når man tenker over hva man egentlig sier. Og jeg kaller ikke mennesker engler eller tannfe.
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg skal be om å få datatante som tittel neste gang vi får visittkort.
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?
Jeg har tenkt på det som "generell IT-person", jeg. Og at det, som "barnehagetante", brukes om ulike stillinger og folk med ulik utdannelse (eller uten utdannelse, for den del).
|
|
|
#6 |
|
etterpåklokest
|
Det begynner å bli ganske vanskelig å være Märtha nå altså. Det er veldig strevsomt å snakke med engler i utgangspunktet, og nå må hun passe på at hun ikke patroniserer dem også. Sist redigert av Cuyahoga : 11-01-11 kl 21:05. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg er sykepleier og blir ikke fornærmet over å bli kalt for engel, det ordet har kun positiv betydning for meg.
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Akkurat nå gjør brøytebilsjåførene meg glad. Og strøbilsjåførene. Jeg tenker av og til at naboen er en engel som kommer og brøyter for oss, slik at vi kommer oss på jobb hver morgen. Men han er en sjåfør eller en transportarbeider, han er ingen brøyteengel eller strøengel. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg må gjenta spørsmålet mitt litt mer generelt:
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?@Teo: Jeg gikk og tenkte på det der med å si til vaskepersonalet at de gjør en viktig jobb i sted, og fant ut at jeg godt kunne sagt det til min egen vaskehjelp - litt sånn "det er jammen godt vi har deg" eller noe sånt. (Hvis jeg altså var en person som sier sånt, hvilket jeg ikke er.
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Vesensforskjell. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har sneglet meg gjennom tråden og er enig med Skilpadda. Jeg bruker sjelden ordet "engel" overhodet, og ikke har vi vaskehjelp heller. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Dataonkel er et Teofelia-uttrykk, tror jeg.
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
For så vidt kan vi godt bruke det slik.
Det er mitt ord. Nå har du hørt om det. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg synes "vaskeengelen" var kjempesøtt, jeg da. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, jo, det hadde forsåvidt vært en kjærkommen avveksling fra bitch. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Og fra "di forbanna fittkjerring"
|
|
![]() |
|
|