Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-11, 13:17   #81
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?

Ingen av mine liker brus

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:21   #82
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine liker ikke kullsyre. Dermed trenger vi ikke tenke så mye på dette. Snuppa nipper til min kaffe latte innimellom, så jeg har jo ikke totalnekt på koffein akkurat.

Gammel 21-05-11, 13:24   #83
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes du er litt hysterisk, ja. En ting er å ikke ha det i hus eller servere det selv, det er noe ganske annet å bli oppkavet fordi de får litt brus av noen andre.

Mine får brus hver lørdag. Da velger de hvilken de vil ha, storesøster tar gjerne Cola.

Ja, det kan nok hende jeg er litt hysterisk. Mannen er enig i at Cola ikke er noe for barn både med tanke på sukkerinnhold og koffein, men han tenkte at Pepsi Max var greit siden den er sukkerfri.

Jeg må innrømme at jeg ikke er liker verken koffeininnholdig drikker til barn eller ting med kunstig søtningsmiddel, men det hender jo at jeg må svelge noen kameler ja.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:26   #84
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Det har jeg aldri tenkt på som en problemstilling. Her får de som vil cola. Og enda verre; Pepsi Max.

Gammel 21-05-11, 13:39   #85
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Vi har aldri cola hjemme, de foretrekker solo eller champagne i helgene. På bursdager får de velge de selv vil.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:17   #86
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Se, bevis og greier!

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Ja, det kan nok hende jeg er litt hysterisk. Mannen er enig i at Cola ikke er noe for barn både med tanke på sukkerinnhold og koffein, men han tenkte at Pepsi Max var greit siden den er sukkerfri.

Jeg må innrømme at jeg ikke er liker verken koffeininnholdig drikker til barn eller ting med kunstig søtningsmiddel, men det hender jo at jeg må svelge noen kameler ja.

Var det Pepsi Max? Det skrev du ikke. Jeg serverer aldri noe slikt til verken barn eller voksne, men hadde han fått det i seg ved en enkelt anledning her og der hadde det ikke betydd særlig mye.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:18   #87
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Vi har aldri cola hjemme, de foretrekker solo eller champagne i helgene. På bursdager får de velge de selv vil.

Champagne til barna var litt zpezielt.

Gammel 21-05-11, 14:19   #88
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min hadde kjøpt seg en Seven Up light på 17. mai, fordi han tok feil, og jeg lot ham få lov å drikke den altså. Men lightbrus prøver vi virkelig å unngå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:46   #89
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Vi pleier ikke ha brus uten til bursdag o.l. Vi drikker ulike fruktjuicer, og for tiden lager vi mye drinker med slike drinkesiruper ( mojito, strawberry daquiri o.l.) hvis det skal være noe spesielt, inkl. Sugerør m knekk som vi klipper til riktig størrelse. Kan også bruke frukt til stæsj o.l.

Så cola får de ikke, uten at det er prinsipielt pga koffein.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:55   #90
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid brus i bursdager her, men også juice og vann til de som vil ha det. Av og til lager jeg en stor fruktbowle eller smoothies, det er stas.

Gammel 21-05-11, 14:57   #91
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror ikke det er unormalt at barn ikke drikker brus altså Skremmeren.

Pompen liker heller ikke det. Og han er sær på saft også. Han er veldig fornøyd med vann han altså. Jeg ser jo at mange andre voksne stusser på dette.

Jeg synes det er helt greit.
Eneste som er pes er på typ 17.mai og andre tilstelninger der de selger brus. da må vi huske på å ta med vann eller saft til pompen.

Gammel 21-05-11, 15:00   #92
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Brusdrikking er en av våre største laster. Vi simplelten elsker brus, og aller helst Cola (Oh! The shame....) Ungene får cola innimellom men vi begrenser både det og kaffedrikking.

Jeg har også herlige barndomsminner, der jeg har egen kaffekopp for å dyppe tykklefse eller skarpkake i.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:04   #93
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Eneste som er pes er på typ 17.mai og andre tilstelninger der de selger brus. da må vi huske på å ta med vann eller saft til pompen.

Eller når man er stucked på dagstur i fornøyelsespark i Tyskland i 30 varmegrader og det eneste som er å oppdrive av flytende er brus og øl. Jeg måtte nesten bli fysisk for å få tappet vann fra springen sånn at han skulle få i seg væske.

Gammel 21-05-11, 15:09   #94
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Eller når man er stucked på dagstur i fornøyelsespark i Tyskland i 30 varmegrader og det eneste som er å oppdrive av flytende er brus og øl. Jeg måtte nesten bli fysisk for å få tappet vann fra springen sånn at han skulle få i seg væske.

Jeg minnes med gru en tur på et gammelt ræl av en danskebåt, at de gikk tom for vann en halv time ut i seilasen og jeg måtte riste kullsyre ut av farrisen( som jeg betalte i dyre dommer for) for å gi ettåringen, hadde jeg ikke hatt brystmelk, måtte MME blandes i tam farris. USJ! Det faltmeg ikke inn engang at de kunne gå tom for vann.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:09   #95
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ganske vanlig at småbarn ikke er så glad i kullsyre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:11   #96
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg minnes med gru en tur på et gammelt ræl av en danskebåt, at de gikk tom for vann en halv time ut i seilasen og jeg måtte riste kullsyre ut av farrisen( som jeg betalte i dyre dommer for) for å gi ettåringen, hadde jeg ikke hatt brystmelk, måtte MME blandes i tam farris. USJ! Det faltmeg ikke inn engang at de kunne gå tom for vann.

Jeg vurderte det trikset i Tyskland. Problemet var bare at de kun solgte dispenser-brus. Jeg kjenner enda på panikkfølelsen da jeg oppdaget dette. Og Parken lå virkelig langt ute i Gokk.

Gammel 21-05-11, 15:49   #97
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Var det Pepsi Max? Det skrev du ikke. Jeg serverer aldri noe slikt til verken barn eller voksne, men hadde han fått det i seg ved en enkelt anledning her og der hadde det ikke betydd særlig mye.

Ja, det var Pepsi Max. Må innrømme at jeg egentlig ikke er så spesielt opplyst om forskjellene mellom Pepsi og Pepsi Max. Ene har sukker, andre aspartam? Jeg selv drikker ingen av delene, så det er ytterst sjelden vi har det i hus faktisk. Kun mannen som av og til handler til seg selv.

Og den ene episoden betyr i grunn svært lite ja. Jeg syns bare mannen kan tenke litt igjennom andre alternativer vi har i hus som egner seg bedre til barn. Feks saft.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:51   #98
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Ja, det var Pepsi Max. Må innrømme at jeg egentlig ikke er så spesielt opplyst om forskjellene mellom Pepsi og Pepsi Max. Ene har sukker, andre aspartam? Jeg selv drikker ingen av delene, så det er ytterst sjelden vi har det i hus faktisk. Kun mannen som av og til handler til seg selv.

Og den ene episoden betyr i grunn svært lite ja. Jeg syns bare mannen kan tenke litt igjennom andre alternativer vi har i hus som egner seg bedre til barn. Feks saft.

Forskjllen på Pepsi og Pepsi Max er som cola og cola light.

Enig i at man heller kan velge saft, altså.

Gammel 21-05-11, 17:32   #99
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Her får ungene brus på lørdag og når vi en sjelden gang spiser ute, samt i bursdager og denslags. Eldste liker cola-brus, og velger stort sett det, mens mellomste velger appelsinbrus (han blir rar i magen av svart brus, sier han). Eldste er glad en kopp te med melk sammen med meg i kveldinga også. Ingen koffein-panikk her i huset, altså. Minsten drikker naturlig nok stort sett vann enn så lenge. Han kommer ikke til å få light-brus før han blir noen år, men godt mulig han får smake svart brus før den tid - om vi noen gang har sukkervariant i huset.

Gammel 21-05-11, 17:45   #100
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Nå liker ikke ungene mine brus, men om de begynner å like det vil jeg nok forsøke å styre unna de koffeinholdige sakene.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.