|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenFra et medisinsk ståsted så er det vel utfordringen med hull i ørene at man kan utvikle nikkelallergi, man kan få infeksjon i såret og dobben kan henge seg fast, slik at den rives ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen
infeksjon- og sårfare, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
villende
|
Risikoen er vel at de ikke bryr seg om nikkefaren og putter ting i ørene fordi de syns det er fint, og dermed utvikler nikkelallergi. Men det kan man fint gjøre selv etter man er blitt voksen, og tror man er imun mot nikkelallergi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
aha, men DET får hun jo ikke bestemme selv før hun er 30 eller noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
Men har man slike hull i ørene er det vel vanligst å ha i en ring, og "korke" den når man ikke vil ha det store hullet mer?
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#7 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De sier hullene ikke går bort igjen. Hvis hullet er mindre enn 1 cm (tror jeg det var) så gror det visst sammen igjen, men det løpet er nok kjørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMine barn har forresten både onkel og tante (av typen ogherreguddeersåkule jegvilværeakkuratsomdem) med ører som dette: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Jeg viste dette nettopp til min datter:
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMan kan gå til frisør og ta hull ørene uten noe som helst mas og styr.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
De tok hull i ørene på en syvåring, som ikke var i følge med en voksen?! Jeg hadde anmeldt dem, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Jeg tror ikke, jeg er ganske sikker på at jeg hadde anmeldt dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Herre, da hadde jeg blitt ganske så lite imponert...
![]() |
#15 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg har begynt å reagere på uekte pynt nå, over 20 år etter at jeg tok hull i ørene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMin allergikarriere startet med hull i ørene. Litjtausa har nevnt hull i ørene i ny og ne, men gir seg raskt når jeg minner henne om hvor dårlig jeg er av gressallergi om sommeren.
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
villende
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenDet å ha hull i ørene øker vel risikoen for å utvikle nikkelallergi fordi det er en større sannsynlighet for at man eksponerer seg mot (langvarig) kontakt med nikkel gjennom bruk av ørepynt som inneholder nikkel. Man er jo ikke i langvarig kontakt med nikkel på andre måter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
Det er lettere å kontrollere en 7-åring. Det er jeg enig i, men det er jo ikke slik at 14-åringer som har hatt hull i øret siden de var 7, ikke putter nikkeldritt i ørene, mens de som fikk hull som 14-åring gjør det. Forskjellen er jo at 14-åringen som har hatt hull i ørene siden hun var 7, har vært eksponert for små nikkelmengder siden hun var 7, for så å bli enda mer eksponert når hun ble 14. I motsetning til hun som ikke var eksponert for noe før 14-årsalderen. (Det er små mengder nikkel i det meste av det man putter i ørene, også edle metaller og kirurgisk stål.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
This is normal!
|
Jeg vet ikke helt. Jeg ser at ørepynt er populær bursdagsgave til de som har fått hull i ørene, og billigpynt er vel som regel ikke nikkelfri. Tvert imot. Vil man klare å holde disse gaveøredobbene unna 7-åringen? Jeg tror ikke det.
![]() |
![]() |
|
|