Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du vinner 5 millioner i Lotto

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-12, 11:14   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Med 5 mill ville jeg håpet det kom et hus til salgs i nabolaget. Et fint et. Det skjer dessverre ikke så ofte.

I tillegg ville jeg jobbet 70 % en stund. Fri en dag i uka og kortere dager. Tid er egentlig min knappeste ressurs.

Rent umiddelbart hadde jeg dratt til NY med hele familien.

Gammel 06-10-12, 11:16   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde betalt ned nyehuset, kjøpt hytta vi leier, kjøpt en ny bil, motorsykkel til mannen, tatt familien med til USA, Hawaii og Australia og siste rest hadde jeg brukt til egenkapital i en byleilighet som poden kunne bodd i mens han studerer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:22   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hus, gjeld og ferie. Gaver til familie og et godt formål, spart en del til barna. Og oppgradering av garderoben til mannen og meg.

Det er en ufattelig sum.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:33   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville betalt noen for å pusse opp hjemme. Jeg ville fornyet garderoben og reist litt. Til slutt ville jeg investert resten i utleieleilighet(er). Å bli gjeldsfri er ikke et mål i seg selv.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:34   #5
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Tenk å ha helt nytt hus og være (nesten) gjeldfri. Det hadde vært noe det.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:52   #6
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det faller første hadde nok vært en skikkelig shoppingrunde siden hele familien mangler litt av hvert av både utstyr og klær.

Deretter bygd ut stue, vaskerom og yttergang. Fått en interiørarkitekt til å hjelpe meg å få det fint i hele huset.
Kjøpt hytte i Åre og slalåmutstyr til hele familien.

De siste pengene skulle vi ha hatt stående sånn at vi kunne besøkt søsteren min i USA hvert år.

Gammel 06-10-12, 11:48   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aller først: bestilt en særdeles morsom juleferie. Og vinterferie. Og påskeferie. Og et par helgeturer. Og bord på Maaemo og Noma og gått ut og spist et annet fantastisk sted med kortere ventetid i mellomtida.

Så ville vi vel betalt ned gjeld – kanskje ikke alt – og nytt den økonomiske fleksibiliteten i fulle drag.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:49   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første impulshandling hadde vært USA i høstferien. Deretter hadde vi bygd ut på loftet og investert resten på en slik måte at vi kunne kjøpt drømmeleiligheten eller drømmehuset med en gang det dukket opp. Vi har så lite gjeld at det nok ikke hadde lønnet seg å kvitte seg med den.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 12:12   #9
Left
Passiv

Standard

Jeg skulle løpt i banken for å betale ned all gjelda mi, og så skulle jeg satt meg rolig ned i huset MITT for å vurdere videre hva jeg skulle gjøre.
Jeg hadde antakelig bygget nytt hus omtrent i samme område som vi bor i nå.

Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 12:27   #10
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville reduset arbeidstid til 50% ihvertfall det som er igjen av året, og neste år. Så bestilt en skikkelig ferie, minst 4 uker. I løpet av ferien ville jeg satset på å få pusset opp huset, ihvertfall innvendig. Store ting som drenering, isolering og nytt tak kunne en ta mens vi bodde i huset. Ny bil.

Ufornuftige ting: Litt plastisk kirurgi, skikkelige hudpleieprodukter, jålesaker.

Jeg tøyser ikke. Jeg ville frisket opp utseendet. Ikke så jeg ble helt plastikk Barbie, men forbedret visse ting. Kansje brukt 50-60 tusen på det.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 12:28   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, enkelt. Det hadde blitt to leiligheter på Frogner, til avkommet. Og utleieinntektene derfra skulle finansiert vår nye, større bolig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 12:29   #12
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min første tanke ville nok vært: "Yes!"

Så hadde eg kasta meg i bilen og kjørt til nærmaste Bolia- forretning, med ein liten svipp innom bilforhandleren. Hadde vel også svidd av ein haug med sedlar på ny garderobe på vegen. Så hadde eg tatt ei veke fri frå jobb for å planlegga nytt kjøkken og bad, samt lett oppussing av resten av huset.
Reist til New York of course, betalt gjeld og bygd garasje med utleigedel. Og så hadde eg leigd hus i Italia i ein månad for ein skikkeleg familieferie. Resten hadde eg sløst bort, om det var noko igjen då.

Gammel 06-10-12, 12:30   #13
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde nok oppgradert boligen litt,men ikke kjøpt hus tror jeg. Bare litt større rekkehus der vi bor og pusset det opp med lure løsninger. Ellers hadde det blitt ny bil, oppussing av feriested, oppgradering av garderobe og ting som gjør det lettere for oss i hverdagen som vaskehjelp og ev matlevering. Ferier og reiser hadde også blitt prioritert. Det å bli gjeldsfri hadde ikke vært noe hovedmål, men så klart såpass lite lån at vi har fått gode betingelser og fått ned månedlige utgifter.

Sist redigert av vixen : 06-10-12 kl 12:32. Årsak: feilskriving
vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 12:30   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde kjøpt hus til oss.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 13:06   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper alltid en femukers, 200 kr. Liten sjanse for å vinne, men man HAR i hvert fall en sjanse i motsetning til om man ikke spiller, hehe.

Gammel 06-10-12, 13:07   #16
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

For meg er fem millioner mye. Ikke sånn at jeg slutter å jobbe, men vi hadde blitt gjeldfrie med svært god margin. Jeg hadde sporenstreks invitert inn en haug med håndverkere som kunne fikset rekkehuset akkurat sånn som jeg vil ha det - uten at jeg må gjøre det selv. Hadde ikke giddet å flytte, vi har det bra her vi er. Kanskje kjøpt leilighet beregnet for utleie og framtidig salg, for resten av pengene, det er en mulighet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 13:08   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke hva jeg skulle gjort med 5 mill. Jeg spiller ikke pengespill og drømmer i grunnen aldri om å få mange penger. Syns fenomenet "dette ville jeg brukt lottogevinsten på" er veldig, veldig rart.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 13:14   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke sluttet i jobb, men sikret pensjonen slik at jeg kunne pensjonere meg når jeg følte for det om kanskje 20 år eller noe sånt.

(Pappa vant en god del mer penger enn beløpet vi diskuterer her. De har på ingen måte tatt av.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 13:21   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hus, bil, ferier, ting vi ønsker oss, sikre meg selv og ungene økonomisk i framtida. Nei, 5 mill er ikke mye i dagens marked, men alt dette hadde jeg glatt greid. Hus til 3, 1 mill til framtida og 1 til resten.

Gammel 06-10-12, 13:46   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kanskje begynt å studere igjen, ting som er interessant men ikke så relevant for jobben jeg har nå at de vil finansiert kalaset

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.