|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flytte til en bestemt skolekretsDet er jo ganske irriterende for de som har tilhørighet et sted med familie kg nettverk at fordelingen er såpass dårlig. Det er ikke alle som har lyst eller mulighet til å flytte dit det er mindre problematiske skoler og bedre oppslutning i lokalmiljøet. Og tas det opp er de gjerne rasister.
![]() |
#82 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flytte til en bestemt skolekretsVi valgte å flytte ut av Oslo pga av akkurat dette. Da vi så at vår sønn var den eneste etnisk norske på sin avdeling i barnehagen og at datteren vår gikk på en skole med nesten 90% fler kulturelle følte vi ikke at vi hadde noe annet valg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Flytte til en bestemt skolekrets
Takk for at du ville svare, Blånn!
![]() |
#84 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Dette så jeg nylig presentert av forskere på Universitetet i Oslo. De mente at foreldrenes bakgrunn var viktigere enn hvordan skolen er. Skal se om jeg finner det.
![]() |
#85 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Tipper det er mye i det, ja. Hun jeg snakker om gikk ut fra vgs med stort sett bare 6'ere og kunne velge akkurat hva hun ville studere. Jeg tror hun gjør en fantastisk jobb i UD, rett for henne.
![]() |
#86 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Flytte til en bestemt skolekretsNå har jeg ikke lest diskusjonen, men det er vanlig ja. Nesten alle våre venner tenker på det. Dog er ikke det at den er primært hvit det viktigste, men hvordan faktisk skolen fungerer. Det er like vanlig blant venner vi har i andre byer enn Oslo også. Vi har selv shoppet skole da nærskolen viste seg å ikke fungere. Man gambler ikke med barna, og når skolen ikke evner å skape et godt læremiljø (les: godt sosialt miljø) så er ikke det fruktbart og godt nok. Man må trives og ha det godt for å lære - enkelt og greit.
![]() |
![]() |
#87 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Flytte til en bestemt skolekretsJeg kjenner at jeg er veldig glad for at jeg bor i en by hvor klasseskillene ikke er så store som f.eks. i Oslo. Poden går i en klasse der de er 50/50 etnisk norske og utlendinger /halvinger (som han selv). Jeg kjenner lærerne hans og vet at de er kompetente nok til å ivareta alles behov i stor grad, i tillegg til at både kommunen og fylket har en uttalt satsing på skole.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|