|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bort med downs-barna (VG)Jeg kjenner jeg blir provosert av mange av uttalelsene fra de som ville sortert bort downs-barna. Argumentene som går på at de er mer krevende, onanerer, vil ikke belemre søsken med de skrekkelige barna osv osv. Jeg har ikke downs eller barn med downs, men blir fryktelig såret på deres vegne. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Bort med downs-barna (VG)
Etter å ha grått meg gjennom systemet for å få dem til å undersøke fireåringen min skikkelig, samt gått glipp av all mulig økonomisk støtte på grunn av feilinformasjon og mangel på skikkelige undersøkelser, vil jeg si at det er jo bra for deg at du har erfaring med at de som trenger det får økonomisk støtte. Det er ikke min virkelighet.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Glamorøs
|
Jo, det er kanskje nettopp det mange har. Selvfølgelig kommer ikke barn med livstidsgaranti, men for meg er det stor forskjell på å takle det som eventuelt kommer og å bevisst velge det.
|
|
|
#85 |
|
saftig
|
Men dette er jo en helt annen problemstilling!
|
|
|
#86 |
|
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er desverre ikke tilfelle overalt. Sist redigert av Ingrid-lille : 20-07-07 kl 22:27. Årsak: kommafeil (tror jeg..) |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bort med downs-barna (VG)Jeg har jobbet i en institusjon for voksne med downs. Den gangen det fantes institusjoner og fellesskap. Felles hjem. De trivdes, hadde det nok relativt bra, men slet mye med depresjoner. De slet med overvekt, med tilpasningsvansker, og med ensomhet. Som skulle bli enda verre når de ble flyttet ut i egne boliger. Det skulle bli så mye bedre, omgivelsene skulle begynne å gå på besøk, de skulle servere kaffe og kaker. Jeg vet ganske mye om hva det innebærer å ha downs syndrom som voksen. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)
Det er en helt annen situasjon. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Passiv
Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Epikur
|
Som direlke svar på det du spør om:
Jeg tar abort om jeg finner ut av at noe er galt, men jeg skal selvsagt takle det som mot formodning skulle komme. Så jeg kommer ikke til å ta livet av barnet mitt om hun skulle få en hodeskade, hvis det er det du lurer på.
|
|
|
#93 |
|
Passiv
Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)Det virker som enkelte tror at støtteapparatet står parat når man får barn med spesielle behov. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Epikur
|
Sv: Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)
Sånn skulle det ha vært. Sånn er det ikke.
|
|
|
#96 |
|
Epikur
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)
Ja, sånn kan det gå....
|
|
|
#97 |
|
Pessimistisk Optimist.
Sv: Bort med downs-barna (VG)Jeg ville ikke tatt livet av barnet mitt om det fikk en hodeskade. Jeg har sittet på sykehus med et barn med store hodeskader, det var liksom aldri noe spørsmål om vil skulle ta livet av ham heller. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bort med downs-barna (VG)Nå har jeg fått tenkt litt over denne problemstillingen, og føler jeg kan svare rett fra hjertet.
|
|
|
#99 |
|
Pessimistisk Optimist.
Men hva om du hadde hatt to barn fra før? Og så skulle gått igjennom dette på nytt? Hva med de barna? |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Pessimistisk Optimist.