Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rant kiloene av under amming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet?
Kiloene rant av 37 22,56%
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt 37 22,56%
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt 46 28,05%
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt 38 23,17%
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt 4 2,44%
Annet (presiser) 9 5,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 10:19   #81
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rant kiloene av under amming?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg tror det hadde med alder å gjøre for min del. De tre første barna ble født mens jeg var i tjueåra, og det siste da jeg var 36, nærmere 37. Det skjer nok dessverre ett eller annet med forbrenningen når man nærmer seg 40.

Gammel 24-09-07, 10:26   #82
mami
Aktiv

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Etter 4 mdt var jeg tilbake til normal vekta. Etter 6 mdt hadde jeg mistet 15 kilo mer

Jeg la paa meg 30 kg under svangerskapet, men trodde aldri jeg ville komme inn i buksene mine igjen.

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:32   #83
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Med førstemann.. Å ja! Men da var jeg jo veldig ung, så det hadde vel litt å si det å?

..men andre gangen; Laaangt der ifra!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:56   #84
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Nr. 1: Svarte Annet. Jeg gikk ned i vekt, men det kan like gjerne skyldes at jeg gikk tur 3 ganger om dagen.

Nr. 2: Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt. Men her kan det også skyldes at jeg har gått lite tur, poden sover best hjemme i sin egen seng. Og så fullammet jeg kun i 3 uker. Deretter ble det gradvis mindre. Gikk først ned til matchvekt etter GR-kurs da poden hadde blitt 7 mnd.

Jeg tror du er inne på noe vesentlig her. Noen nybakte mødre går mye tur i barselspermisjonen, noe de kanskje ikke har vært like flink til før de fikk barn. Da er det klart man går ned i vekt. Andre derimot bruker mye tid på Cafe og da kan det nok bli litt vanskeligere å gå ned.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:01   #85
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gått ned til førgravid vekt raskt etter begge fødsler (i løpet av 6 mnd), men ikke mer ned. Appetitten har vært upåklagelig, gitt. Nå gikk jeg opp 12-13 kg med begge, så det var relativt greit å komme ned til førvekta.

Akkurat nå ønsker jeg meg å gå ned et par kilo til, det ser ut til å være enklere å slanke seg mens jeg ammer noe fremdeles, det må bare ork og motivasjon til.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:14   #86
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

De 18 kiloene jeg la på meg raste fort av under ammingen, men det kan like gjerne skyldes at poden hadde kolikk og krevde minimum 3-timers trilleturer hver dag.

Gammel 24-09-07, 11:28   #87
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Med førstemann gikk jeg bare opp 12 kg. og med alvorlig S.F var svært mye av dette vann. Gikk ned 8 kg på sykehuset og etter 3 mnd med fullamming var jeg 6 kg under førgravidvekt.

Ser deg og høyner noen kilo. Jeg la på meg nesten 30 kilo med midterste, også pre-e, etter en liten uke på sykehuset hadde jeg tisset av meg ca 23-24 kilo.

Gammel 24-09-07, 11:40   #88
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er bare de som er slanke i utgangspunktet som det der virker på. Best virker det visst på de som er for tynne og gjerne skulle beholdt svangerskapskiloene. Vi som mer enn gjerne skulle tatt av både ett og ti kilo, vi er heldige om vi holder vekten og ikke legger på oss. Det er i alle fall slik jeg oppfatter det.

Og jeg har altså aldri mistet et gram på grunn av amming – heller tvert om.

Helt riktig! Jeg er ganske slank i utgangspunktet og skulle gjerne beholdt sv.skapskiloene mine, men alt bare renner av meg når jeg ammer, selv om jeg spiser godt. Hjelper ikke hva jeg gjør, i ammeperioden ser jeg ut som en strek Heldigvis går det seg litt til når ammingen er over.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:41   #89
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gikk ned, men kiloene rant aldeles ikke av. Det gikk i gradvis tempo, første gangen gikk litt tregere enn andre gang, men da la jeg på meg mer også. Så jeg er kanskje litt omvendt, jeg var i slutten av tyveårene med første, og over 30 med andre. Jeg har aldri nådd ned der jeg var, 2-5 kg over og de sitter hardt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 12:17   #90
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Mens håret derimot, er tynnere enn noen gang

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg holdt barnet med en arm, mens jeg stappet i meg med den andre.

:gjenkjennelse:

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg går ned i vekt når jeg er gravid (veier mindre to dager etter ungen er ute enn jeg gjør før jeg ble gravid) og opp i ammeperioden. Jeg kjeder meg når jeg går hjemme, og når jeg kjeder meg så trøstespiser jeg, spesielt når jeg har appetitt som en hest.

Det er vel heller ingenting som stimulerer apetitten sånn som å plutselig være fri for kvalme etter 9 måneder med null og niks matlyst...

Foreløbig ser Teofelia sin teori veldig riktig ut.

Gammel 24-09-07, 12:50   #91
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nei, de satt som støpt. Gikk ikke ned til før gravid vekten, kommer meg vel aldri dit.

Gammel 24-09-07, 12:56   #92
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gikk ikke opp så mye under svangerskapet, så mesteparten forsvant da baby og fostervann mm. var ute. De resterende kiloene trenger jeg når jeg ammer.

Med Storebror hadde jeg ikke så stor apetitt så kiloene forsvant og jeg ble veldig tynn. Nå derimot er jeg er sulten hele tiden så da går jeg ikke for mye ned.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 13:26   #93
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

bloma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er bare de som er slanke i utgangspunktet som det der virker på. Best virker det visst på de som er for tynne og gjerne skulle beholdt svangerskapskiloene. Vi som mer enn gjerne skulle tatt av både ett og ti kilo, vi er heldige om vi holder vekten og ikke legger på oss. Det er i alle fall slik jeg oppfatter det.

Og jeg har altså aldri mistet et gram på grunn av amming – heller tvert om.

Jeg gikk ned mer enn jeg la på meg hele svangerskapet på den første uken etter fødsel - skulle gjerne beholdt svangerskapskiloene...

Selv om det høres forlokkende ut for noen, er det IKKE morsomt å ha søvnløs barseltid når man bokstavelig talt møter et spøkelse i speilet hver morgen.
Og når man er tynn er det jo av en eller annen grunn helt greit for ALLE å kommentere hvor sliten og tynn du ser ut.
-Jo takk, jeg vet...

Gammel 24-09-07, 13:34   #94
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Kiloene rant av de første 2 månedene jeg ammet.
Det stabiliserte seg etterhvert som tiden gikk.
La på meg igjen når jeg sluttet å amme.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 13:50   #95
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bitte lille my, her.

Her rant de ikke av under amming.
Jo mer jeg ammet, jo mer hadde jeg lyst på sjokolade
Merket godt etter som ammingen avtok at godtesuget minket.

Slik var det for meg også. Ellllsket sjokolade under ammeperioden!! Da jeg startet å jobbe igjen, rant kiloene av, og jeg gikk ned alt jeg hadde lagt på meg under svangerskapet+et par kilo ekstra.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 20:58   #96
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Føler for å korrigere meg litt her.
For eg har jo gått ned alle svangerskapskiloane denne gongen, men dei siste 6 forsvant først etter at eg byrja telle kaloriar, så eg meinar eg i teorien ikkje har hatt noko hjelp av ammingen. Dei første 6-7kg. er vel det eit barn, ei morkake, fostervatn og navlestreng veger?

Skulle gjerne gått ned nokon til, men det er vanskelig gitt. Sjølv med timeslange trilleturar dagleg!

Sluttar meg dessutan til teorien om sjokoladesug og amming!

Gammel 24-09-07, 21:05   #97
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine svangerskapskg har forsvunnet i det babyen, fostervann og morkake er borte. Rett etter fødsel har jeg veid mindre enn før graviditeten alle tre gangene. Ammingen har ikke påvirket vekten så mye, men jeg må spise store mengder for ikke å miste enda mer. Etterhvert går jeg opp i vekt igjen, da.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:09   #98
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Med storebror gikk jeg opp 18,5 kg og raste ned 12,5 kg omtrent med en eneste gang han var ute. De siste 5 kg ble jeg aldri kvitt. Gikk ikke ned noe mer men spiste også som en hest hele ammeperioden.
Med lillebror gikk jeg opp 15 kg og alt ble borte kjemperaskt etter fødselen.

Gammel 24-09-07, 22:18   #99
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Niks og njet. Men jeg hadde nok av ammende venninner rundt meg som opplevde det.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 22:20   #100
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Niks og njet. Men jeg hadde nok av ammende venninner rundt meg som opplevde det.

Ja, sjølvsagt. Og det hjelper jo ikkje på humøret

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.