|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet? | |||
| Kiloene rant av |
|
37 | 22,56% |
| Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt |
|
37 | 22,56% |
| Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt |
|
46 | 28,05% |
| Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt |
|
38 | 23,17% |
| Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt |
|
4 | 2,44% |
| Annet (presiser) |
|
9 | 5,49% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg la på meg 22 kg med storesøster, alle de kiloene og mer til forsvant i ammeperioden og de tre første månedene da jeg var gravid med lillebror. Med lillebror la jeg på meg 18 kg, og de og flere til forsvant på 3 mnd, da sluttet jeg å amme. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg la PÅ meg.
|
|
|
#3 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Rant kiloene av under amming?Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Rant kiloene av under amming?Nei, jeg gikk ikke ned i vekt i ammeperioden. De ti ekstra kilo som var igjen når Storesøster ble født, forsvant først når Turbotrollet var 2 år gammel. Da forsvant de helt av seg selv. |
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Sv: Rant kiloene av under amming?Hos meg så "renner" kiloene av. Er ganske tynn i utgangspunktet, og første svangerskapet gikk jeg bare opp 8 kg pga. kvalme hele svangerskapet. Etterpå gikk jeg ned 16 kg i løpet av de første tre månedene. Andre gangen var jeg klar over at det var et problem, så jeg måtte rett og slett spise etter klokka, og måtte spise ganske mye i forhold til hva jeg egentlig pleide, men allikevel rant kiloene av. Tredje gangen satt ikke kiloene så løst, så da har jeg gått ned mye mindre enn hva jeg gikk opp i svangerskapet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Smugleser
|
Sv: Rant kiloene av under amming?Pføy.
|
|
|
#7 |
|
Fornøyd
|
Sv: Rant kiloene av under amming?Nr. 1: Svarte Annet. Jeg gikk ned i vekt, men det kan like gjerne skyldes at jeg gikk tur 3 ganger om dagen.
|
|
|
#8 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Rant kiloene av under amming?
Jeg tror du er inne på noe vesentlig her. Noen nybakte mødre går mye tur i barselspermisjonen, noe de kanskje ikke har vært like flink til før de fikk barn. Da er det klart man går ned i vekt. Andre derimot bruker mye tid på Cafe og da kan det nok bli litt vanskeligere å gå ned.
|
|
|
#9 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg har gått ned til førgravid vekt raskt etter begge fødsler (i løpet av 6 mnd), men ikke mer ned. Appetitten har vært upåklagelig, gitt. Nå gikk jeg opp 12-13 kg med begge, så det var relativt greit å komme ned til førvekta.
|
|
|
#10 |
|
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Rant kiloene av under amming?De 18 kiloene jeg la på meg raste fort av under ammingen, men det kan like gjerne skyldes at poden hadde kolikk og krevde minimum 3-timers trilleturer hver dag.
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg hadde en tøff barseltid. Snuppa hylte i 6 måneder, og jeg trøstespiste så det holdt. Vanlig og sunn mat gikk også ned i voldsomme mengder. Så jeg gikk på ingen måte ned mens jeg ammet, og av de 17 kiloene jeg hadde lagt på meg i svangerskapet så var det bare 10 som forsvant av seg selv.
|
|
|
|
#12 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Rant kiloene av under amming?
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rant kiloene av under amming?Mens jeg ammet gikk jeg ikke ned, gikk bare ned 3 av kiloa jeg hadde lagt på meg i svangerskapet. Begynte å trene litt når det nærmet seg slutt på fullamming, å det kombinert med ammeslutt så fikk det fart på kilone. Tror jeg gikk ned nesten 20 kilo på ett halvt år, å fra nyttår til nå så har jeg gått ned ytterlige 3 kilo å holdt meg der. Har ikke vært flink med maten i det siste heller, men ikke lagt på meg etter det. Jeg vill anta att amminga har hjulpet på forbrenninga, men helt sikker kan jeg ikke være. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
![]() |
Sv: Rant kiloene av under amming?Etter 4 mdt var jeg tilbake til normal vekta. Etter 6 mdt hadde jeg mistet 15 kilo mer |
|
|
|
|
|
#15 |
|
re:designer
Sv: Rant kiloene av under amming?Med førstemann.. Å ja! Men da var jeg jo veldig ung, så det hadde vel litt å si det å? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg gikk ikke opp så mye under svangerskapet, så mesteparten forsvant da baby og fostervann mm. var ute. De resterende kiloene trenger jeg når jeg ammer. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Rant kiloene av under amming?Føler for å korrigere meg litt her.
|
|
|
#19 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Rant kiloene av under amming?Med storebror gikk jeg opp 18,5 kg og raste ned 12,5 kg omtrent med en eneste gang han var ute. De siste 5 kg ble jeg aldri kvitt. Gikk ikke ned noe mer men spiste også som en hest hele ammeperioden.
|
|
|
|
#20 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Rant kiloene av under amming?Mine svangerskapskg har forsvunnet i det babyen, fostervann og morkake er borte. Rett etter fødsel har jeg veid mindre enn før graviditeten alle tre gangene. Ammingen har ikke påvirket vekten så mye, men jeg må spise store mengder for ikke å miste enda mer. Etterhvert går jeg opp i vekt igjen, da.
|
![]() |
|
|