|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet? | |||
Kiloene rant av |
![]() ![]() ![]() ![]() |
37 | 22,56% |
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt |
37 | 22,56% |
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt |
46 | 28,05% |
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt |
38 | 23,17% |
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt |
4 | 2,44% |
Annet (presiser) |
9 | 5,49% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?
![]() |
#82 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Etter 4 mdt var jeg tilbake til normal vekta. Etter 6 mdt hadde jeg mistet 15 kilo mer |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Med førstemann.. Å ja! Men da var jeg jo veldig ung, så det hadde vel litt å si det å? |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg tror du er inne på noe vesentlig her. Noen nybakte mødre går mye tur i barselspermisjonen, noe de kanskje ikke har vært like flink til før de fikk barn. Da er det klart man går ned i vekt. Andre derimot bruker mye tid på Cafe og da kan det nok bli litt vanskeligere å gå ned.
![]() |
#85 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg har gått ned til førgravid vekt raskt etter begge fødsler (i løpet av 6 mnd), men ikke mer ned. Appetitten har vært upåklagelig, gitt. Nå gikk jeg opp 12-13 kg med begge, så det var relativt greit å komme ned til førvekta.
![]() |
#86 |
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?De 18 kiloene jeg la på meg raste fort av under ammingen, men det kan like gjerne skyldes at poden hadde kolikk og krevde minimum 3-timers trilleturer hver dag.
![]() |
#87 |
Absolut ateist
|
Ser deg og høyner noen kilo. Jeg la på meg nesten 30 kilo med midterste, også pre-e, etter en liten uke på sykehuset hadde jeg tisset av meg ca 23-24 kilo.
![]() |
#88 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt riktig! Jeg er ganske slank i utgangspunktet og skulle gjerne beholdt sv.skapskiloene mine, men alt bare renner av meg når jeg ammer, selv om jeg spiser godt. Hjelper ikke hva jeg gjør, i ammeperioden ser jeg ut som en strek |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg gikk ned, men kiloene rant aldeles ikke av. Det gikk i gradvis tempo, første gangen gikk litt tregere enn andre gang, men da la jeg på meg mer også. Så jeg er kanskje litt omvendt, jeg var i slutten av tyveårene med første, og over 30 med andre. Jeg har aldri nådd ned der jeg var, 2-5 kg over og de sitter hardt.
![]() |
#90 |
Yes, we can!!
|
:gjenkjennelse:
Det er vel heller ingenting som stimulerer apetitten sånn som å plutselig være fri for kvalme etter 9 måneder med null og niks matlyst...
![]() |
#92 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Jeg gikk ikke opp så mye under svangerskapet, så mesteparten forsvant da baby og fostervann mm. var ute. De resterende kiloene trenger jeg når jeg ammer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Aktiv
![]() |
Jeg gikk ned mer enn jeg la på meg hele svangerskapet på den første uken etter fødsel - skulle gjerne beholdt svangerskapskiloene...
![]() |
#94 |
Jordbærpiken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Kiloene rant av de første 2 månedene jeg ammet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik var det for meg også. Ellllsket sjokolade under ammeperioden!! Da jeg startet å jobbe igjen, rant kiloene av, og jeg gikk ned alt jeg hadde lagt på meg under svangerskapet+et par kilo ekstra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Føler for å korrigere meg litt her.
![]() |
#97 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Mine svangerskapskg har forsvunnet i det babyen, fostervann og morkake er borte. Rett etter fødsel har jeg veid mindre enn før graviditeten alle tre gangene. Ammingen har ikke påvirket vekten så mye, men jeg må spise store mengder for ikke å miste enda mer. Etterhvert går jeg opp i vekt igjen, da.
![]() |
#98 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Med storebror gikk jeg opp 18,5 kg og raste ned 12,5 kg omtrent med en eneste gang han var ute. De siste 5 kg ble jeg aldri kvitt. Gikk ikke ned noe mer men spiste også som en hest hele ammeperioden.
![]() |
#99 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Rant kiloene av under amming?Niks og njet. Men jeg hadde nok av ammende venninner rundt meg som opplevde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Ja, sjølvsagt. Og det hjelper jo ikkje på humøret
![]() |
|
|