|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)
Selvsagt blir du provosert av mitt tidligere innlegg, du føler deg truffet, hva? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har vel ingenting med hva man klarer, det er vel snarere slik at mennesker er veldig forskjellige og velger den løsningen som passer best for dem. Jeg kunne heller aldri tenkt meg å vært hjemme utover permisjonstiden (ihvertfall ikke på fulltid). Det er ikek dermed sagt at jeg ikke hadde klart å ta meg av mitt eget barn. Om jeg, eller LøveMannen, måtte hadde vi selvfølgelig klart å være hjemme med LilleVenn og fått det til å fungere helt fint. Men for oss er ikke det den optimale løsningen.... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Travelt opptatt
|
Du skjønner ikke at ikke alle liker å være hjemmeværende med barn, jeg skjønner ikke at ikke alle elsker matematikk og ser logikken i algebra. Folk er forskjellige. Noe er medfødt, noe er miljø, men alle kan ikke trives med det samme arbeidet. Jeg syns det er fryktelig kjedelig å aktivisere småbarn, men kan gjerne undervise 15-åringer i matematikk. For deg er det kanskje omvendt. Hvorfor skal du presse meg inn i din rolle? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Hvorfor blir hun sur resten av kvelden hvis du henter før? Og hvordan er helgene? Blir det dryge timer sammen? Innrømmer at jeg er sjokkert over 9 timers dagen ja. Og hun er bare 1 år? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Men hvorfor i all verden får dere barn da? Hvis det er en jobb du ikke trives med, og du foretrekker å ansette folk for å ta seg av barnet? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)Hvor utbredt det er kan jeg ikke svare på, men jeg har lest om det i media osv. Orker ikke å finne link eller annet som kan gi bedre svar akkurat nå siden jeg snart skal legge meg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)Jeg er ikke sikker på om man var så mye mer med hverandre før. Det har vært noen diskusjoner på det tidligere. Ungene gikk laus hjemme mens foreldrene jobbet, og av og til var det ikke ufarlige jobber heller. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oki, har ikke nok kunnskaper til å kunne uttale meg der. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Begge foreldrene mine f.eks. har vokst opp med at andre enn foreldrene har passet på dem. Ene bestemora mi var i full jobb, og hun andre hadde ikke så god helse. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)Jeg har inntrykk av at man før var mer sammen og gjorde hver sine greier, mens man nå er flinkere til å vie hverandre oppmerksomhet når man først er sammen også.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jupp-
|
|
|
#13 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)Min mann jobber nå i offentlig sektor og de har fikk innført 30 minutters fleksitid og denne må de jobbe inn igjen PÅ jobben.
|
|
|
#14 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)lisa: man kan ha barnehageplass til en 4 åring, men ikke full tid. Min 5 åring går 3 dager i uken og de to andre dagene er vi i åpen barnehage og da er jeg sammen med dem. Jeg er veldig mye i den barnehagen med 120 barn og jeg ser da godt hvor slitsomt mange av de ungene har det. Spesielt de som kommer 06.45 og blir hentet 17. Jeg vil ha mest mulig våkentid med mine egne, og har vært heldig som kunne være hjemme. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
anglofil
Hakk i plata macy, dette har vi vært gjennom utallige ganger før. Jeg snakker ikke om barn som er i bhagen fra 0645 - 1700. Jeg tror det er ytterst få barn som er det. (Det er ulovlig i vår bydel). |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ustabil
|
Lisa: verden er større enn din bydel. Hos oss er regelen maks 10 timer i barnehagen pr. dag. Altså ett helt kvarter mindre enn det du her fremhever som ulovlig, usannsynlig og urealistisk. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
anglofil
Så du sier at mange barn er i barnehagen 50 timer per uke? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ræv med ører
Men selv om det er lov så er det vel ikke til å stikke under en stol at de allerfleste barna ikke sitter der fra barnehagen åpner til den stenger?
|
|
|
#19 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)lisa: Det er 4 avdelinger med tilsammen 120 barn. Ikke alle er der på likt selvsagt. Men en avdeling kan ha 42 unger på en dag. Min egen gutt går ikke i denne barnehagen, han går i en kortidsbarnehage med bare 18 unger. Du vet kanskje ikke at det faktisk er veldig mange barn som går fra 06.45-17.00 hver dag hele uken. Hvorfor kan vi ikke få snakke om dem? Har de en verdig hverdag? Hvordan blir livet deres etter barnehage slutt? Selv om du kanskje ikke ofrer dem en tanke, så gjør jeg det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
anglofil
Det blir for dumt Macy. I Oslo kommune har du ikke lov engang å ha barnet i bhagen i så mange timer hver dag så hvis du baserer ditt skrekksyn på barnehager på disse få tilfellene så deg om det. |
|
|
|
![]() |
|
|