Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor gammel var du da du fikk/kjøpte mobil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-08, 20:58   #81
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?

Jeg fikk min første da jeg var 19 år og skulle flytte hjemmefra (1998).

Gammel 12-08-08, 22:44   #82
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammel var du da du fikk/kjøpte mobil?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hø? Jeg fikk i 95, med kontantkort og sendt sms til den store gullmedaljen. Registreringen var litt forsinket på den tiden, sånn at man ofte kunne sende sms i flere timer etter at kontantkortet var tomt. Jeg husker også at telenor hadde en slags kampanje der du kunne sende gratis sms, det forsvant fort. Jeg var 14, og flørting med gutter fikk en helt annen betydning.

Hadde du kanskje Netcom, da? Jeg hadde Telenor-kontantkort og kunne ikke sende sms. Da de innførte sms for kontantkort, markerte de det med en måned gratis sms. Tror jeg fikk træl på tommelen.

Husker godt at registreringen var forsinket, ja. Det var bare å hive seg rundt når man visste at det nærma seg tomt, så man rakk å få valuta for pengene.

rajraj er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 23:08   #83
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte egen mobil i 97. Var da 25. En grusom Motorola med en eneste tekstlinje.

Fikk jobbmobil året etter, en av Nokias toppmodeller på den tiden, og det var som å komme til himmelen!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 23:21   #84
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk min første mobil (av en engstelig mor) når jeg fikk moped-lappen.
Det var vel i ..eeh.. 1998.

Jeg er ikke tilhenger av at små barn har mobiltelefon, men jeg ser at godtatt alder har sunket de siste årene og at det har blitt en "nødvendighet" for 10-åringer nå.

Gammel 12-08-08, 23:23   #85
Solblomst
Passiv

Standard

I -99. Da var jeg 31.

Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 09:35   #86
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte så fort jeg fylte 18. Så det må ha vært i 1999, da. Da hadde de fleste av mine venner mobil, men mamma mente det var noe utrolig tøysete dillete greier, og nektet meg.

Gammel 15-08-08, 18:58   #87
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hadde du kanskje Netcom, da? Jeg hadde Telenor-kontantkort og kunne ikke sende sms. Da de innførte sms for kontantkort, markerte de det med en måned gratis sms. Tror jeg fikk træl på tommelen.

Hmm.. Nei.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 19:10   #88
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte meg mobil i -94/-95, da var jeg 23/24 år. Det var før sms'er ble oppdaget, så jeg ga den til pappa etterhvert. I -98 (tror jeg?) fikk jeg den tilbake, og da hadde jeg også oppdaget sms. Det var forresten en Nokia, type murstein.

Gammel 15-08-08, 19:15   #89
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte min første da jeg gikk gravid med Christian. Da var jeg 27.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 19:15   #90
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg kjøpte meg mobil i -94/-95, da var jeg 23/24 år. Det var før sms'er ble oppdaget, så jeg ga den til pappa etterhvert. I -98 (tror jeg?) fikk jeg den tilbake, og da hadde jeg også oppdaget sms. Det var forresten en Nokia, type murstein.

Ok, noen som har fasitsvaret på når sms ble vanlig? Har jeg virkelig bare innbilt meg at det var i 95 jeg fikk min første?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 19:16   #91
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Ok, noen som har fasitsvaret på når sms ble vanlig? Har jeg virkelig bare innbilt meg at det var i 95 jeg fikk min første?

Jeg tror det var i 1998/99. Men er ikke helt sikker.

Gammel 15-08-08, 19:33   #92
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvem husker vel slikt? Jeg mener at jeg kjøpte mobil da jeg studerte i perioden 96-99, men hvilket år det var tør jeg ikke si sikkert. Da var jeg 22-25 år.

Gammel 15-08-08, 19:34   #93
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Det tror jeg og, men jeg er heller ikke helt sikker. Det var da jeg oppdaget sms, og regner jo da selvfølgelig med at det var da de andre også gjorde det.

Gammel 15-08-08, 19:34   #94
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg er sikker på at du har rett. Jeg fikk min første mobil sommeren 98 da jeg skulle til syden. Den sommeren sendte jeg mine (nesten) første sms'er og det var da det tok av rundt meg også. Men kanskje vi er litt sene her nord?

Gammel 15-08-08, 19:37   #95
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg er sikker på at du har rett. Jeg fikk min første mobil sommeren 98 da jeg skulle til syden. Den sommeren sendte jeg mine (nesten) første sms'er og det var da det tok av rundt meg også. Men kanskje vi er litt sene her nord?

Mener også at det var rundt sommern 98 jeg fikk tilgang til sms. Det var nok likt over hele landet skulle jeg tro.

Gammel 15-08-08, 19:57   #96
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

På min første mobil (94) gikk det ikke å skrive eller motta sms. Det kom ikke før senere men når husker jeg ikke.

Gammel 15-08-08, 19:59   #97
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

http://www.idg.no/bransje/bransjenyh...ticle78596.ece

Første sms ble sendt i 92.

http://no.wikipedia.org/wiki/Short_Message_Service

Gammel 15-08-08, 20:05   #98
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror jeg var 19-20 år da jeg kjøpte min første mobil. Tror den kostet rundt 1800kr, var ganske kry da.
Hadde mange lekre deksel til den. En av de beste mobilene jeg har hatt, varte i mange år.

Gammel 15-08-08, 20:07   #99
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

I den nette alder av 27, i 2000. Var litt som å bite i gresset. Siden jeg er 50 år inni meg skulle jeg f*** ikke ha dette ondskapens verktøy. Nå er den på døgnet rundt, og jeg returnerer på jobb, hvis jeg har lagt den igjen der...

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 20:14   #100
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte min aller første mobil i 1994, og da var jeg 27 år.
Den var blytung og så sånn ut:

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.