|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen
Uff, nå har jeg elendig samvittighet. Jenta vår har hatt løs mage/diare kanskje 3-4 ganger tilsammen siden fredag. Jeg trodde ikke det var omgangssyken, da hun ikke har kastet opp og har vært i full fart hele helgen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Vi har hatt oppkast som har vært av typen smittsomt uten diaré. Det har vært ingen tvil om at det har vært smittsomt.
|
|
|
#3 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg printet ut retningslinjene selv jeg, og klistret dem opp på alle dørene i barnehagen etter å gulet ut alle karantenefrister og presiseringer. Og med rød sprittusj skrev jeg så med store bokstaver "DISSE GJELDER OGSÅ HER!"
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenHer holdes snuppa hjemme
|
|
|
|
#5 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenSom mor til to ørebarn, har jeg sendt dem i barnehagen med smertestillende innabords. Det har og vært dager der jeg har vært i sterk tvil om de var friske nok til å gå, etter mye sutring både på natta og morgenen. Som oftest har det vist seg at de er blide og fornøyde når de kommer i barnehagen.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenMen det kommer ikke frem av retningslinjene at man da skal vente 48 timer, gjør det?
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Nei. Da må man, som du sier, kunne navnet på virusene. Retningslinjene kunne med fordel vært enda mer lettforståelige. De er jo ikke skrevet kun for helsepersonell. |
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg syns - som alltid når dette temaet kommer opp - at det blir veldig forenklet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kidding, right?
|
Du sier mye riktig, altså. Selvsagt er det i bunn og grunn skjønn som avgjør.
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenBina: du sier mye riktig som Miss Norway sier. Jeg ugleser ikke foreldre som sender forkjølete/hostete barn i bhg. Så lenge barnet trives og har det greit den dagen. Men nå barnet tydelig ikke er bra, mistrives og er utilpass så har barnet det bedre hjemme.
|
|
|
|
#11 |
|
Ustabil
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenSom sagt så har jeg alltid spilt med åpne kort. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Vi har sluttet å "bry oss" om temperatur under 38-38,5, da vår lille A har dette stadig vekk. Vi ser utelukkende på allmentilstand eller høyere temp. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenNår barnet er ordentlig sykt holder vi det hjemme - helt klart. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Som å lese om Lillebror. Jeg har sagt i bhg at han ligger høyt i temperatur. Så dersom de måler han trenger de ikke ringe meg med mindre han har 38,4 eller mer.
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#16 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenFaen, jeg eier ikke baller.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Du får gå på kurs hos Missa, Elise. |
|
|
|
#18 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg er enig i mye av det du sier, bina.
|
|
|
#19 |
|
Ustabil
|
Og mitt poeng er at de fleste foreldre er svært godt opplyste, og tar beslutninger basert på både kunnskap og egne vurderinger der og da. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenAng. oppkast: Mellomjenta her kan finne på å kaste opp dersom hun kommer for nær lukten av lillebrors potteleveranse - hun er virkelig fin på det! - så det er definitivt ikke et kriterie, sånn i seg selv, for å være hjemme.
|
![]() |
|
|