Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å sende småsyke barn i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 11:03   #81
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det hopper ikke i fjeset på deg at barn skal være hjemme 2 døgn etter oppkast, for eksempel. Da må man vite hva Rotavirus og norovirus er.

Neida, de har et eget punkt som heter "Diaré med eller uten brekninger" med 2 døgn karantene.

Gammel 09-03-09, 11:15   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jamen, da må de jo ha hatt diare? Det er vel ofte man har oppkast uten diare, er det ikke?

Gammel 09-03-09, 11:25   #83
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Neida, de har et eget punkt som heter "Diaré med eller uten brekninger" med 2 døgn karantene.

Jamen, da må de jo ha hatt diare? Det er vel ofte man har oppkast uten diare, er det ikke?

Uff, nå har jeg elendig samvittighet. Jenta vår har hatt løs mage/diare kanskje 3-4 ganger tilsammen siden fredag. Jeg trodde ikke det var omgangssyken, da hun ikke har kastet opp og har vært i full fart hele helgen.

Betegnes dette som diare altså? Jeg har i så fall sendt en unge med "diare" i barnehagen i dag da ...?!

Jeg trodde den 48-timers regelen gjaldt oppkast eller hyppig diare jeg.

Omgangssyke for oss har alltid fortonet seg i oppkast. SJelden noen har diare.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 11:28   #84
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt oppkast som har vært av typen smittsomt uten diaré. Det har vært ingen tvil om at det har vært smittsomt.

Gammel 09-03-09, 11:35   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det kommer ikke frem av retningslinjene at man da skal vente 48 timer, gjør det?

Gammel 09-03-09, 12:05   #86
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Faen, jeg eier ikke baller.

Var innom liten avdeling i dag og sa fra at vi blir hjemme pga minsta fortsatt er syk, og hadde den perfekte anledning til å nevne det med 48 timer, da ped.leder sa at hun håpet hun kvikna til i løpet av dagen så hun kunne komme i barnehagen i morgen. Jeg burde jo sagt med en gang at det gjør hun uansett ikke, siden hun våkna med diarebleie i dag.

Jaja. Sendte nå iallfall mailen i går, da, men bare til ped.leder på mellomste avdeling, for det er den eneste mailadressa jeg har.

Me fær sjåo.

Gammel 09-03-09, 12:15   #87
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg printet ut retningslinjene selv jeg, og klistret dem opp på alle dørene i barnehagen etter å gulet ut alle karantenefrister og presiseringer. Og med rød sprittusj skrev jeg så med store bokstaver "DISSE GJELDER OGSÅ HER!"

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Faen, jeg eier ikke baller.

Du får gå på kurs hos Missa, Elise.

God bedring til snuppa di!

Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:18   #88
Kneazle
Passiv

Standard

Men det kommer ikke frem av retningslinjene at man da skal vente 48 timer, gjør det?

Nei. Da må man, som du sier, kunne navnet på virusene. Retningslinjene kunne med fordel vært enda mer lettforståelige. De er jo ikke skrevet kun for helsepersonell.

Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:35   #89
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns - som alltid når dette temaet kommer opp - at det blir veldig forenklet.

På den ene siden - syke barn holder vi jo hjemme. De aller fleste gjør det. Når baret er åpenbart sykt. Dette gjør vi fordi det er best for barnet, for å unngå smitte - og så videre.

Men så er det "småsykt". Hva ER det, liksom? Snufsete? Rennende nese? Kasta opp en gang i går? Ser også at feber defineres ulikt. Jeg forholder meg til definisjonen på feber at det skal være enkeltmåling på 38,5, eller flere målinger på 38 med noen timer i mellom. Dvs jeg holder ikke ungene hjemme med 37,5.

I dette ligger mye tvil. Hvor friskt er barnet? Hvor sykt er barnet? Og hvor ofte kan jeg ha barnet hjemme og fortsatt gidde å betale for plassen i barnehagen?

Når barna begynner på skolen - som er pliktig - så er vurderingen strengere. Man kan ikke holde barna hjemme fra skolen bare de er "småsyke". Det er skoleplikt. Det er som når vi voksne blir hjemme fra jobb, vi blir jo ikke hjemme bare fordi vi følte oss litt uggen om morgenen.

Så hva gjør barnehagen så spesiell? Det er frivillig, selvsagt, ikke pliktig barnehage. Men ut over det? Hvorfor skal barnehagen være et sted for barna kun når de er HELT friske, uthvilte, og i godt humør, liksom?

Slik jeg ser det så må barnehagen som institusjon "tåle" at det kommer barn dit som ikke er helt i form. Jeg syns faktisk at barnehagene og skolene i større grad burde tilrettelegge for at barn f.eks. kan få være inne i utetida / friminutt, eller at de kan få være igjen i barnehagen / skolen mens gruppa går på tur.

Som foreldre har man et begrenset antall dager for å være hjemme med syke barn. Dagene går fort nok når barna virkelig ER syke, det er ikke rom for å ha dem hjemme de dagene man er usikker eller tror at de kanskje kan komme til å bli syke.

Derfor tror jeg at de fleste foreldre blir stående i en vurdering hver gang. Jeg har vært der mange ganger selv. Man står der om morgenen med en unge som er trøtt, uopplagt, snørrete og klager over å være sliten. Hva gjør man? Ha dem hjemme? I såfall kan man legge ned halvparten av landets barnehager... Eller man kan sende dem i barnehagen og håpe at det går bra.

Jeg har riktignok alltid spilt med åpne kort overfor barnehagen. Forklart at han eller hun er ikke helt i form, men det er mulig at h*n bare er trøtt. H*n er forkjølet - dere får ringe hvis h*n blir dårlig. Stort sett har det gått bra, og når ungen har fått i seg frokost, fått lekt litt, så er formen grei nok.

Det jeg prøver å si er at jeg tror ikke de fleste foreldre sender ungene i barnehagen når de er såkalt "småsyke" fordi de er onde og vanskelige. Men at man i vurderingen av hvor sykt barnet er, og hvilke muligheter man har for å være hjemme, ofte ender på at "det går seg vel til". Det er litt leit at barnehagepersonalet så ofte mistenkeliggjør foreldre som leverer småsyke barn.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:47   #90
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det jeg prøver å si er at jeg tror ikke de fleste foreldre sender ungene i barnehagen når de er såkalt "småsyke" fordi de er onde og vanskelige. Men at man i vurderingen av hvor sykt barnet er, og hvilke muligheter man har for å være hjemme, ofte ender på at "det går seg vel til". Det er litt leit at barnehagepersonalet så ofte mistenkeliggjør foreldre som leverer småsyke barn.

Du sier mye riktig, altså. Selvsagt er det i bunn og grunn skjønn som avgjør.

Jeg har selv sendt barn i bhg ved tvil, men det er forskjell på å spille med åpne kort eller ikke. Et barn med astma som har 37,4 i morgentemperatur er det ikke utenkelig har en ØLI der tempen kommer til å stige. På den annen side er det nok ikke særlig smittsomt, og har man feks allerede stort fravær fra jobben er det vanskelig å være hjemme alle slike "kanskje-dager". Men da tar man det opp med de ansatte! Ber dem holde oppsikt, og om å bli kontaktet hvis barnet blir dårligere. Helt OK. Men å skifte bleie på et pjuskt lite barn der det faller ut ferske stikkpillerester IKKE OK.

Et barn som kaster opp én gang etter middag, men beholder kveldsmaten uten problemer og ikke virker syk - jada, kan fint gå i barnehagen dagen etter. Men man sier fra likevel, ikke sant. Men barn som kaster opp - kanskje flere ganger - bare timer før barnehagestart, og der foreldre ikke sier noe til personalet slik at det er ungen som røper det... det ER faktisk "ondskapsfullt og vanskelig". Mot andre unger, andre foreldre og personalet som jobber oppi gørra hele dagen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:59   #91
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Bina: du sier mye riktig som Miss Norway sier. Jeg ugleser ikke foreldre som sender forkjølete/hostete barn i bhg. Så lenge barnet trives og har det greit den dagen. Men nå barnet tydelig ikke er bra, mistrives og er utilpass så har barnet det bedre hjemme.

Det er heller ikke bare bare å ta hensyn til at et barn er sykt. I min bhg er vi en avd, her har vi barn fra 2 år til førskolebarn. Vi er en friluftsbhg og dermed MYE ute. Ungene elsker å gå på tur i skogen/ned til sjøen. Hvis vi får et barn levert med beskjed om at vi må holde det mest mulig inne, så er ikke det lett altså. Vi er 3 voksne og 18 barn på avd. Skal en av oss være igjen inne i bhg mens de andre går på tur, går flere av de andre barna også glipp av tur.
Det blir ikke riktig overfor de barna som er friske.

Gammel 09-03-09, 13:26   #92
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Et barn med astma som har 37,4 i morgentemperatur er det ikke utenkelig har en ØLI der tempen kommer til å stige. På den annen side er det nok ikke særlig smittsomt, og har man feks allerede stort fravær fra jobben er det vanskelig å være hjemme alle slike "kanskje-dager". Men da tar man det opp med de ansatte!

Vi har sluttet å "bry oss" om temperatur under 38-38,5, da vår lille A har dette stadig vekk. Vi ser utelukkende på allmentilstand eller høyere temp.
Vi kan måle A til 38 på morgenen, uten at han er merkbart syk. Skulle vi holdt han hjemme alle disse dagene kunne jeg sagt opp jobben.
Vi spiller allltid med åpne kort. På fredag hentet jeg en gutt med 38,5 i temp. De hadde målt han til lunsj, til 38,4, fordi han kjentes varm ut, men ringte ikke oss da han var i full fart. Det syns jeg er helt ok.

Fordi vi snakker mye med barnehagen så kjenner de oss og ikke minst A.
De ser lett når han ikke er i form. Og da ringer de med en gang.
De ser heldigvis ikke utelukkende på hva tempmåleren viser.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 13:32   #93
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Som sagt så har jeg alltid spilt med åpne kort.

Likevel har jeg hørt - ikke direkte til meg eller om meg - at barnehagepersonale sukker og stønner over ett barn som har blitt levert i barnehagen, og så har ungen sjøl sagt at "jeg spydde i senga i natt".

Da hevder de ansatte at barnet er sykt. Men hva om det skyldtes at flourtabletten satte seg på tverke og barnet hostet den opp? Skal da barnet holdes hjemme i 2 døgn bare for sikkerhets skyld? Jeg tror at de fleste foreldre gjør fornuftige vurderinger, men opplever at barnehagene mistenkeliggjør. I mange barnehager hevdes det f.eks. regler av typen "oppkast: 2 døgns karantene". Hvis det er dette viruset som er så kraftig Nor... ett eller annet, så ja. Men for at man satte flux-en i halsen...?

Det blir veldig fort firkantet. Oppkast = 2 døgn karantene. En rød prikk? Hold ungen hjemme. Ups, var bare et myggstikk, men det KUNNE jo vært vannkopper. Øyekatarr? Hold ungen hjemme. Og så videre. Det viktigste må være barnets allmenntilstand, ikke om det på noen måte kan defineres som "småsykt".

Det jeg sa om tilrettelegging, jeg skjønner at det ikke lar seg gjøre når noen leverer om morgenen og barnet er slapt. Men dette kunne man lagd systemer for, hvis man bestemte seg for det. Før i tiden (da jeg var ung..) så kunne vi ha med melding på skolen som fritok oss for gym, og vi kunne ha melding om at vi skulle være inne i friminuttene. I dag er det krav både på skolen og i barnehagen om at ungene er tipp-topp til enhver tid. Jeg ser for meg at mange barn vil miste muligheten til å lære noe på skolen hvis de ikke kan få komme selv om de er "småsyke". Det er i den forbindelse jeg etterlyser tilrettelegging, at man må lage systemer som tillater at noen barn er snufsete, slappe, osv.

Gammel 09-03-09, 13:34   #94
bina
Ustabil

Standard

Må legge til noe, jeg har i enkelte tilfeller hatt ungen til lege på grunn av ettellerannt. Spurt legen, mener du at vi bør holde ungen hjemme fra barnehagen? Og legen konkluderer nei, allmenntilstanden er god, ungen kan gå i barnehagen. (Eks. øyekatarr, utslett, forkjølelse, ørebetennelse, osv). Så kommer man i barnehagen, spiller med åpne kort og blir presentert for en "liste" som forteller at de ikke tar i mot unger med dittenogdatten.

Da blir man fristet til å spille med mindre åpne kort etter hvert.

Gammel 09-03-09, 13:35   #95
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er enig i mye av det du sier, bina.

Mitt poeng er likevel at man bør opplyse foreldre mer om smittefaren ved oppkast/diare, fordi mange ikke VET. Man tror det er greit å sende ungen i barnheagen tirsdag morgen, selv om de har hatt dritesjauer hele mandag ettermiddag, fordi barnet tirsdag morgen virker frisk som en fisk.

Nå er jeg dritt lei akkurat nå, fordi vi, som jeg har nevnt tidligere, har omgangssjuken i hus for andre gang på svært kort tid. Jeg tror det hadde vært bedre for både ungene, personalet og alle de andre foreldrene, om det holdt med en runde, eventuelt bare en halv. MÅ alle 14 ungene bli sjuke selv om en blir det?

Gammel 09-03-09, 13:35   #96
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Når barnet er ordentlig sykt holder vi det hjemme - helt klart.
Men når det er sagt så er jeg inponert over minstemann. Flere ganger i høst har han virket pjusk om morran, sutrete og ha sovet dårlig.
Og jeg og sambo har en diskusjon om han skal i bhg eller ikke. Sambo vinner som regel, og vi sender han i barnehagen. Vi sier han har vært pjusk om morran, og ber dem om å ha lav terskel for å ringe. Jeg går og tenker hele dagen og har mobilen med meg overalt. Når jeg så henter han tidlig har jeg bekymret meg helt forgjeves. Han har hatt det så fint, lekt, spist og sovet og vært blid. Sånn har det skjedd flere ganger og jeg har måttet justere meg og tenkt at selv om natta har vært trøblete så kan barnehagedag likevel vøre det beste. (dvs ikke feber eller oppkast selvfølgelig; men våknet mange ganger/hostet/litt tett/litt snørr/sovet urolig/tidlig opp).

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 13:37   #97
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, eldste kom hjem etter en time i barnehagen, der hun visst hadde spydd en frimerkestor klatt i bossbøtta. Heldigvis har hun ikke vist antydning til sykdom overhodet, så det må være noe hun har spist.
Dersom hun er like frisk utover dagen og natten, leverer jeg henne som vanlig i morgen. For hun er jo ikke syk! Ved sykdom holder jeg henne hjemme i 1-2 døgn etter at hun er frisk. 2 døgn ved omgangssyke.

Gammel 09-03-09, 13:38   #98
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er enig i mye av det du sier, bina.

Mitt poeng er likevel at man bør opplyse foreldre mer om smittefaren ved oppkast/diare, fordi mange ikke VET. Man tror det er greit å sende ungen i barnheagen tirsdag morgen, selv om de har hatt dritesjauer hele mandag ettermiddag, fordi barnet tirsdag morgen virker frisk som en fisk.

Nå er jeg dritt lei akkurat nå, fordi vi, som jeg har nevnt tidligere, har omgangssjuken i hus for andre gang på svært kort tid. Jeg tror det hadde vært bedre for både ungene, personalet og alle de andre foreldrene, om det holdt med en runde, eventuelt bare en halv. MÅ alle 14 ungene bli sjuke selv om en blir det?

Og mitt poeng er at de fleste foreldre er svært godt opplyste, og tar beslutninger basert på både kunnskap og egne vurderinger der og da.

Og så kan man spørre seg - når man henter ungen i barnehagen og får beskjed om at i dag har 3 unger på avdelinga blitt sendt hjem med oppkast - er ikke ungen min da allerede utsatt for smitten? Hvor viktig er det da med 48 timer karantene, hvis den syke er blitt frisk igjen? Omgangssjuke starter jo gjerne brått, og gjerne med oppkast. Helst utover matbordet, liksom.

Hvorfor skal jeg holde min unge hjemme i 2 døgn etter siste oppkast, når formen er fin - så lenge andre unger kaster opp på matbordet? Skjønner du hva jeg mener?

Gammel 09-03-09, 13:42   #99
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Vi har sluttet å "bry oss" om temperatur under 38-38,5, da vår lille A har dette stadig vekk. Vi ser utelukkende på allmentilstand eller høyere temp.
Vi kan måle A til 38 på morgenen, uten at han er merkbart syk. Skulle vi holdt han hjemme alle disse dagene kunne jeg sagt opp jobben.

Som å lese om Lillebror. Jeg har sagt i bhg at han ligger høyt i temperatur. Så dersom de måler han trenger de ikke ringe meg med mindre han har 38,4 eller mer.

Gammel 09-03-09, 13:43   #100
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ang. oppkast: Mellomjenta her kan finne på å kaste opp dersom hun kommer for nær lukten av lillebrors potteleveranse - hun er virkelig fin på det! - så det er definitivt ikke et kriterie, sånn i seg selv, for å være hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.