|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tankefull
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Branner og bilstjeling nevnes her, men min hovedgrunn til å ikke gå fra barn i bil er fordi jeg ikke stoler på at de blir i bilen. Mine er snart 2 år og 5 år. Når de er gammle nok til at jeg tørr å slippe de ut i det området vi er på uten tilsyn kan de få sitte litt i bilen uten tilsyn.
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Min snart femåring får vente i bilen hvis jeg skal rett inn på benisnstasjonen å betale (fordi kortautomaten var opptatt
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg går aldri fra ungene i bilen. Mest fordi jeg er redd for at de selv skal reagere på et eller annet. Dessuten synes jeg ikke at det er så mye pes å ta de med inn.
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Mine er ganske happy-go-lucky og syns det er greit.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Ja, de har sittet alene i bilen. Kontroll på temperatur selvfølgelig, og etter at de er store nok til at jeg stoler på at de blir i bilen og kan komme seg ut hvis det skulle være nødvendig. Og ikke hvis det er en storhandling på obs, det blir nok litt lenge selv for storebror. Som regel får de valget, av og til får de beskjed om å bli i bilen fordi jeg bare skal inn i to strakser. Og ja de er komfortable med det, hvis det er protester er det kun fordi de kalkulerer sjansen for å få noe som større om de blir med inn. Eldstemann har fått ha nøkkelen i bilen for å høre på radio et par ganger, men det har jeg bare følt meg halvkomfortabel med. Selv om dørene da har vært låst og han har beskjed om å ikke slippe noen inn. Jeg husker nemlig en kidnappingssak/biltyveri hvor en bil ble stjålet med en unge baki.
|
|
|
#6 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Vi har aldri latt våre barn på 5 og 6 år være i bilen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?
Jeg tror du skal tenke hjemme alene mer enn i et rom alene. De bør være til å stole på og istand til å komme seg ut ved behov. Men ikke gå ut når det ikke er behov.
|
|
|
#8 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Nei, men så er min sønn såpass liten at han ikke hadde kommet seg løs på egen hånd, samt fått litt hetta om han oppdaget at han var alene inni der.
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Nei, det er veldig sjelden.
|
|
|
#10 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Det hender av og til men bare for en bitteliten stund.
|
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Poden sitter ofte i bilen når jeg skal inn å betale et eller annet på bensinstasjonen. Hvis han hadde ønsket å sitte alene i bilen når jeg skulle småhandle noe så hadde han fått det også, men han vil ikke. Han spør noen ganger om lov, men når jeg sier ja så vil han ikke likevel.
|
![]() |
|
|