|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar ofte barna sitte i bilen hvis jeg skal innom bensinstasjonen, posten eller en av nærbutikkene her. Jeg kan på disse stedene se bilen innenfra og da føler jeg det er greit.
|
|
|
#62 |
|
Leser
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg gikk aldri fra barna da de var småbarn. Da de var babyer fordi jeg var redd det skulle skje noe som gjorde at jeg ble forsinket til bilen, og at de derfor ble for varme/kalde. Når de ble eldre fordi de kunne komme seg ut. Nå lar jeg eldste sitte alene i bilen, og yngste får sitte alene i bilen sammen med søsteren.
Ungene får velge selv om de vil sitte i bilen eller ikke. Spesielt på obs bygg vil de helst være i bilen - det er ikke yndlingssjappa for å si det slik.
|
|
|
#64 |
|
Peppy!
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Høh, pussig at dette kom opp i dag. For tidligere i formiddag parkerte jeg bilen utenfor en Rimi-butikk, og da spurte sønnen min om han kunne få vente i bilen. Da tenkte jeg seriøst over å la han få lov (han er 4,5 år), men jeg kom frem til at det var for risikabelt. Det var tanken på biltyveri som hindret meg. Han har aldri blitt sittende alene i bilen tidligere heller. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De sitter i bilen om de ikke har lyst til å være med inn, sånn er det. Da er tenningen selvsakt slått av og nøklene med mor.
|
|
|
#68 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Hvorfor går egentlig folk inn på bensinstasjonen for å betale?
|
|
|
#70 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Da jeg hadde ett barn og han var liten (under 2?) syns jeg foreldre som gikk fra barna sine i bilen (uansett grunn) var uansvarlige og tankeløse. Og jeg delte villig mine meninger om dette (dessverre).
|
|
|
#71 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Står på egne ben
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Lar dere bilen stå åpen når dere går fra bilen med ungene i? Jeg låser bestandig for jeg vil jo ikke at noen andre skal ha muligheten til og komme inn i bilen den korte stunden. Ungene er store nok til og ta av beltene selv og dørene går opp innenfra så fort de tar i håndtaket for og åpne døra. At bilen skal trille eller noe sånt er jeg aldri redd for, for jeg parkerer bestandig på flat mark og setter håndbrekket på om ungene skal sitte inni der. Og det er ingen ting ungene klarer og løsne på der så lenge nøkkelen ikke er i bilen. Sist redigert av Elisabet : 14-11-09 kl 20:44. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Ja, det skjer daglig.
|
|
|
#75 |
|
Tankefull
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Branner og bilstjeling nevnes her, men min hovedgrunn til å ikke gå fra barn i bil er fordi jeg ikke stoler på at de blir i bilen. Mine er snart 2 år og 5 år. Når de er gammle nok til at jeg tørr å slippe de ut i det området vi er på uten tilsyn kan de få sitte litt i bilen uten tilsyn.
|
|
|
#76 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Min snart femåring får vente i bilen hvis jeg skal rett inn på benisnstasjonen å betale (fordi kortautomaten var opptatt
|
|
|
#77 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar barna vente i bilen, hvis jeg skal noe jeg er sikker på tar minimalt med tid...
|
|
|
|
#78 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg går aldri fra ungene i bilen. Mest fordi jeg er redd for at de selv skal reagere på et eller annet. Dessuten synes jeg ikke at det er så mye pes å ta de med inn.
|
|
|
|
#79 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?
Min har aldri sittet igjen i bilen uten at det har vært på grunnlag av eget ønske. Men, igjen - min var rimelig stor da jeg begynte med å la han få lov til det. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Mine er ganske happy-go-lucky og syns det er greit.
|
![]() |
|
|