|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Der er ingen botsystem i minsten Sin barnehage, de fleste dagene er alle ungene hentet fem minutter før stengetid. Det har hendt at mange har kommet for sent. Men da har brua blitt stengt uten forvarsel, men ingen har fått bot for det.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg har barna i samme barnehage som jeg selv jobber i. Veldig greit mtp. henting og levering. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Vi har også botsystem i vår barnehage. Jeg har blitt bøtelagt en gang, da hadde toget fått stans midt i marka og det var fint lite å gjøre med det. Ettersom jeg er gal og legger inn buffere i alle retninger kom jeg da bare ti minutter for seint, heldigvis!
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Ene barnehagen jeg hadde praksis i hadde foreldre som var resurssterke og utnyttet botsystemet. Flere ganger i uken kom de forsent fordi de jobbet overtid osv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg har aldri hørt om at vi har bot-system i vår barnehage. Uansett er vi så heldige at andre foreldre nok kan stille opp dersom vi vet at vi ikke kan komme til barnehagen i tide. Men jeg har såppass respekt for deres tid også, at det skulle vært i ytterste nødsfall.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?
Man har i utgangspunktet betalt for å ha barnet sitt i barnehagen hver dag i åpningstiden hele året gjennom. Barnehagen er et tilbud og man har ikke møteplikt i barnehagen. Om man velger å ikke benytte tilbudet en dag så påfører man med dette barnehagen ikke en eneste krone ekstra kostnad - for man betaler allerede full pris for tilbudet om plass. |
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er enig i at det blir for dumt om foreldre må betale fordi de velger å ta ekstra fri, men jeg skulle virkelig ønske at de kunne sagt i fra, rett og slett fordi vi da kan organisere driften på en annen måte. F.eks kan man la ansatte få avspasering dersom man vet at det blir mindre unger enn oppsatt.
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Vi har ikke hatt bøtelegging i hverken eldste eller yngstes barnehage, men det hadde vært helt greit for meg. Vi henter en god time før stengetid allikevel og om vi ikke gjorde det så har vi nå ingen rett til å stjele av de ansattes tid eller lønnsbudsjettet.
|
|
|
#9 |
|
I endring
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg bor i en pendler kommune hvor man kan oppleve mye trøbbel med ferjer o.l så hos oss har de ikke botsystem vi er også heldige å har åpningstider fra 0630-1645(17 i barnehagen som guttungen gikk i)
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Vi har ikke bøter i bhg vår, men jeg hadde ikke vært negativt innstilt til en slik ordning om foreldres forsentkomming var et utbredt problem. Mange av de ansatte har jo små barn og tidsklemme de også, og min tid er da virkelig ikke mer verdt enn deres. Forøvrig har bhg vår lang åpningstid, fra 06.45-16.45, og sliter man med å hente i tide da så bør man kanskje vurdere å endre arbeidssituasjonen sin. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg vet ikke om vi har bøter jeg. Har aldri tenkt noe over det, da vi aldri kommer for sent. Barnehagen er åpen fra 7-17. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg vet ikke om bhg har bøter eller ikke. I de 14 årene jeg har hatt pass til ungene har jeg kun kommet for sent en gang og da ringte jeg sfo for å si at jeg satt i kø (ulykke). Jeg kom ca 1 min etter stengetid.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Om man klarer å hente avhenger jo en del av når man slutter på jobben. Hvis man slutter 16.00 og har 45 minutters reisevei, så blir det jo trangt om tid. Det betyr jo ikke at ungen(e) har trengt å være spesielt lenge i barnehagen.
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Det er ikke noe botsystem her iallefall.
|
|
|
#15 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Realiteten er som følger:
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Jeg er veldig klar over realiteten.
|
|
|
#17 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg visste ikke at du var førskolelærer, så jeg beklager te-skje-metoden
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#19 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Nix botsystem i barnehagen vår utelukkende fordi det aldri har vært et problem. Barnehagen har åpent fra 0645-1715. (Blir det et problem så vil de innføre det, men foreløpig så skjer det nesten aldri at foreldre henter for sent.)
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Så lenge barnehagen ikke gir meg penger tilbake for dager jeg ikke bruker, forbeholder jeg meg retten til å ikke detaljplanlegge sommremånedene for min egen del. store deler av sommeren er jobb som ellers med vakter hvor jeg har eller ikke har sovet. Hvis jeg ikke har sovet må mini i barnehagen, hvis ikke blir det fridag på han. Hadde jeg fått bøter for en sånn praksis hadde jeg blitt ganske vanskelig å ha med å gjøre. Hvis jeg imidlertid betalte kun for bruk, er jeg med på resonnementet. For ordens skyld: jeg sier fra om sammenhengende ferie.
|
![]() |
|
|