Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammetelt: Smart eller teit?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 17:11   #101
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ammetelt: Smart eller teit?

Jeg håper ikke ammetelt får fotfeste her i Norge. Trist om en så naturlig ting skal skjules. Da jeg ammet brukte jeg sette meg litt usjenert på kafe for eksempel. Etterhvert ble jeg vant til å amme ute på byen og da satte jeg meg der det passe og bare vendte meg litt vekk fra andre gjester. Der det var mulig ammet jeg på handikaptoalettet om det føltes bedre ut.

Om jeg var i utlandet og det å amme offentlig ikke var naturlig der så kunne ammetelt vært en fin ting, men i utgangspunktet nei til det.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 17:15   #102
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 10-10-10, 17:31   #103
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I'm with esme. Nå løste jeg dette relativt elegant ved å investere en liten formue i Boob ammetopper. Men jeg er heller ikke av den legning at jeg syns det er dritkult å flashe pupper offentlig, med eller uten sugende unge.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 17:41   #104
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Så vi som har store pupper skal ikke få amme offentlig, eller??

Kan De ikke kontrollere puppen Deres, frue så kan den ikke være i det offentlige rom. Det blir det samme som med hunder.

Gammel 10-10-10, 17:45   #105
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Sånn bortsett fra at jeg føler på det med å (nesten) sprute melk på andre pga. virrende baby, så må jeg si at jeg gir beng i folk som 007 og m^2 altså. Jeg nekter å sitte hjemme eller i telt hele babytiden fordi babyen kanskje plutselig blir sulten et sted jeg ikke kan amme i fred.

Neimen så hyggelig da.
Les en gang til det jeg skrev, også forteller du meg hvor jeg har bedt den ammende gjøre noe som helst, bli hjemme eller dekke seg til, eller har indikert at det at jeg er ukomfortabrl er noen andres problem enn mitt eget. Det problemet eier jeg, og jeg blir hverken sur eller grinete om noen ammer rundt meg. Så hvorfor du skal bli så snurt av det fatter jeg ikke. Men som sagt - det kan hende jeg tar meg en tur fordi JEG føler jeg invaderer den ammendes private sfære.

Sist redigert av m^2 : 10-10-10 kl 18:24.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 17:50   #106
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne heller aldri falt meg inn å selv spise under ammingen. Eller selv spise toppløs eller rundt andre toppløse. Ammingen eller ei.

Gammel 10-10-10, 17:53   #107
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Samme her. Jeg syns f.eks. det er mye mer sjenerende med svette og hårete turistmenn i bar overkropp i matbutikker om sommeren. Kanskje det burde finnes et telt for sånne.

Det er faktisk noe av det aller-aller verste jeg ser. Sånn BTW, i USA er de kjempestrenge på dette feltet også. Menn der bør ytterst sjeldent gå i bar overkropp offentlig.

Dulter forøvrig på Esme av det som ser sagt her tidligere, fint at vi har det fritt og greit her i Norge, og fint at de finner løsninger andre steder, så kanskje de får det friere og greiere der etterhvert. Det viktigste er jo faktisk at de får opp ammeprosenten og derved normaliserer dette. Der er hverken USA eller UK nå, og det er jo opplagt disse markedene produktene retter seg mot, ikke fritt-frem-for-puppen-hvor-man-vil-Norge.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 19:22   #108
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Så vi som har store pupper skal ikke få amme offentlig, eller??

Les videre det jeg skriver, vær så snill. Størrelsen har ikke noen betydning.

Gammel 10-10-10, 19:46   #109
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde aldri giddet å anskaffe meg noe sånt. Amming er den naturligste ting i verden og man kan dekke det litt til på helt andre måter hvis man føler seg ubekvem.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:06   #110
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Neimen så hyggelig da.
Les en gang til det jeg skrev, også forteller du meg hvor jeg har bedt den ammende gjøre noe som helst, bli hjemme eller dekke seg til, eller har indikert at det at jeg er ukomfortabrl er noen andres problem enn mitt eget. Det problemet eier jeg, og jeg blir hverken sur eller grinete om noen ammer rundt meg. Så hvorfor du skal bli så snurt av det fatter jeg ikke. Men som sagt - det kan hende jeg tar meg en tur fordi JEG føler jeg invaderer den ammendes private sfære.

Redigerte du?

Jeg mente at jeg ikke bryr meg om at for eksempel du og 007 blir ukomfortable fordi jeg ammer. Eller ammet. Nå er heldigvis fullammingen forbi for denne gang. Og jeg var i grunnen ikke snurt, og det var sikkert teit å dra frem deg og 007, men dere var de to jeg så som syns offentlig amming var sjenerende. Beklager hvis det kom for sterkt ut. Jeg gir selvsagt ikke beng i dere på andre områder selv om jeg lett hadde ammet foran dere.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:09   #111
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir ikke plaget at andre ammer diskret. Men jeg synes det er direkte ubehagelig om de veiver med puppen som om detvar en naturiststrand når jeg sitter på cafe.

Gammel 10-10-10, 20:12   #112
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Redigerte du?

Jeg mente at jeg ikke bryr meg om at for eksempel du og 007 blir ukomfortable fordi jeg ammer. Eller ammet. Nå er heldigvis fullammingen forbi for denne gang. Og jeg var i grunnen ikke snurt, og det var sikkert teit å dra frem deg og 007, men dere var de to jeg så som syns offentlig amming var sjenerende. Beklager hvis det kom for sterkt ut. Jeg gir selvsagt ikke beng i dere på andre områder selv om jeg lett hadde ammet foran dere.

Så lenge du ammer diskret og jeg slipper å se hele puppen din + magen din mens jeg spiser, så vær så god. :raus: Og hva er galt med å bruke en ammetopp?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:20   #113
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og hva er galt med å bruke en ammetopp?

De ammetoppene er for de første veldig dyre, de selger dem ikke i byen min slik at jeg ikke får prøvd dem på og de jeg har prøvd er rett og slett ikke flatterende til restene av gravidemagen. Jeg syns det er kjipt betale 500 kr pr. topp når de må vaskes etter hver bruk pga. lekkasjer og gulp, og jeg ville garantert ikke brukt dem etter endt ammeperiode selv om det mot formodning skulle være noe igjen av dem. Kjedebutikkene har dessverre sjelden ammeklær inne.

Ja, og jeg tror nok det finnes kafegjengere som har sett hele puppen min i løpet av vinteren. På grunn av nysgjerrig baby.

Men, ferdig nå!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:52   #114
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Redigerte du?

Ja. Når jeg syntes det var kjipt skrevet av deg fant jeg ut at jeg behøvde ikke å være like kjip tilbake ved å bruke samme ordlyden.

Sist redigert av m^2 : 10-10-10 kl 21:12.
Gammel 10-10-10, 20:58   #115
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser for meg en fp-dame sitte midt i en kafé, omgitt av lange og digre ammepatter som henholdsvis henger til tørk eller spruter små fontener av melk på Odd Molly skjorta hennes. Innimellom reiser en og annen barselmamma seg og veiver puppen opp i ansiktet hennes. Det er kvapsete nylig-født mager så langt øyet rekker, og de ammende mødrene multitakser: Ammer og spiser, spiser og ammer. Fp-damen er selvsagt pk: Blek, men tilsynelatende uberørt, smiler hun tappert. Inni seg tenker hun Sitt™.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:58   #116
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Ikke lest hele tråden?

Gammel 10-10-10, 20:59   #117
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Les videre det jeg skriver, vær så snill. Størrelsen har ikke noen betydning.

Note to self: Lese hele tråden før man svarer.

Gammel 10-10-10, 20:59   #118
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg ser for meg en fp-dame sitte midt i en kafé, omgitt av lange og digre ammepatter som henholdsvis henger til tørk eller spruter små fontener av melk på Odd Molly skjorta hennes. Innimellom reiser en og annen barselmamma seg og veiver puppen opp i ansiktet hennes. Det er kvapsete nylig-født mager så langt øyet rekker, og de ammende mødrene multitakser: Ammer og spiser, spiser og ammer. Fp-damen er selvsagt pk: Blek, men tilsynelatende uberørt, smiler hun tappert. Inni seg tenker hun Sitt™.

Gammel 10-10-10, 21:03   #119
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge du ammer diskret og jeg slipper å se hele puppen din + magen din mens jeg spiser, så vær så god. :raus: Og hva er galt med å bruke en ammetopp?

For å ta det siste først, de finnes ikke i store størrelser og dernest lurer jeg litt på hva du evt skulle gjort med folk som blotter mer enn du ønsker å se? Siden altså diskret amming er greit, mens udiskret amming ikke er greit?

Jeg gir virkelig blaffen i hva andre måtte føle om at jeg ammer der det finnes andre mennesker, som noen skrev lenger opp, de eier sitt eget sjenanseproblem, det er virkelig ikke mitt.
Jeg er komfortabel med den mengden hud jeg viser og egoistisk som jeg er så er det det eneste jeg bryr meg om. Men andre er som nevnt før, hjertelig velkommen til å bli både brydd og/eller kvalme (det finnes faktisk folk som blir kvalme av å se på amming, uansett diskresjon ).

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:05   #120
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Telt er Teit.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.