Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 11:17   #101
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?

Jeg tror ikke dette kommer til å forandre meg personlig så mye. Trolig kommer jeg til å bli mer på hugget i forhold til egne unger og det at de skal engasjere seg for gode ting, og at de aldri skal bli fanatiske - i noen retninger. Jeg kommer nok også til å bli enda mer direkte i undervisninga. Det har dødd lokale ungdommer i denne massakren, de skal ikke glemmes. Jeg har lenge vært ganske konfronterende med grumstete holdninger til det flerkulturelle, men jeg opplever samtidig at de hos de aller fleste ungdommene sitter lite dypt. Det er ofte i det hverdagslige at de har møtt situasjoner som de opplever som problematisk, jeg føler kanskje det blir litt min oppgave å forhoindre at disse opplevelsene blir løftet opp til et generalisert samfunnssyn.

Jeg tror at dette var en manns verk, det er lite sannsynlig at vi trenger å frykte noe lignende, selv om jeg tror at vi kommer til å gå mot et mer voldelig samfunn i ytterligående miljøer på flere kanter. Hos mine egne unger så vektlegger jeg at de kan føle seg trygge, og at det viktigste vi gjør framover er å ta vare på hverandre, engasjere oss, passe oss for ekstreme holdninger.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 11:52   #102
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?

Jeg håper backlashen kommer så fort som mulig så vi får tatt den først som sist. Det er helt ok - la den komme. Du og jeg og alle sammen får ta et visst ansvar for å kravle oss ut av fp og svare. Vi har sittet måpende her inne og latt nettavisene renne over av rasisme og søppel - vi får ta mer ansvar utover også. Og svare saklig og ryddig og vise at dette ikke er gjengs standpunkt for flere enn de få som sitter i nettavisene og driter seg ut.

I tillegg synes jeg vi skal ta noen runder som forbrukere overfor de nettavisene som ikke opptrer saklig og bevisstgjøre dem hva de gjør seg til talerør og mikrofonstativ for - og at dette får konsekvenser for hva vi som er av de kjøpesterke bruker av penger.

Det er på tide å svare. Demokratisk, ryddig og saklig - men svare.
Jeg ser frem til å få si høyt at jeg ikke finner meg i homohets fra imamer mer enn jeg finner meg i muslimhets fra rasister. Jeg krever at folk ter seg som folk samme søren hvor de kommer fra.

Sist redigert av Slettet bruker : 26-07-11 kl 12:08.
  Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 11:59   #103
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje det er helt greit at man får tatt den diskusjonen åpent. Det er jo litt tabu å diskutere denne typen holdninger, det blir i hvertfall ikke mindre av dem ved at diskusjonen holder seg i lukkede nettsamfunn der meningsfeller får dyrke sine egne meninger uten korrigerende innspill fra omgivelsene.

Kanskje er det helt greit at det blir en debatt om påvirkining av norsk kultur og om holdninger vi ikke ønsker å importere på et høyere nivå og uten rasistiske og nasjonalistiske undertoner og uten den polariseringen som er idag - enten er du grumsete brun og tar den helt ut eller så er du snill og synes alt som kommer utenfra er like bra. For å sette det på spissen. Jeg tenker som SF, la debatten komme jo før jo heller. Få den frem i lyset.

Gammel 26-07-11, 13:20   #104
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får ikke prikket smilefjes igjen akkurat nå, men synes hun sier det veldig bra her!

Litt på siden, men ser noen andre har nevnt det også. De gamle sangene som jeg har sunget en del i arbeiderbevegelsen med en viss ironisk distanse har nå fått en annen klang for meg. De har surret i hodet mitt siden fredag og har på en måte gitt meg trøst og styrke. Spesielt de to siste versene i denne sangen har gått på repeat:

Nei, nå gjelder det mere enn før!
For hvis samholdet rakner og dør,
venter fiender nok
som vil splitte vår flokk.
Og vår flamme blir aske og glør.

Du skal synge, men aldri i moll!
Du skal kjempe, men aldri med vold!
Tusner støtter vår sak,
så vær stolt og stå rak!
Ta hverandre i handa, og HOLD!

Ville bare dele det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 13:30   #105
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det på samme måte som deg, Vixen.

Mine egne, glade minner fra Utøya flasher i hodet mitt hele tiden og "Ta hverandre i handa og hold" går på repeat.

Gammel 26-07-11, 13:30   #106
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det kan ikke bli sånn at alt som er typisk norsk, enten det er kulturhistorie, flagg eller nasjonalromantikk blir forbundet med høyreekstremisme. Vi har hatt en epoke med nasjonalromantikk i likhet med mange andre land. Det har kommet mye flott kunst og musikk ut av den epoken. Jeg synes på en måte vi har tapt hvis vi blir så opptatt av å ta avstand fra nasjonalisme at vi blir skeptisk til å bruke norske nasjonalsymboler og klassisk norsk musikk, kunst og kultur.

Her satt du veldig godt ord på det jeg også mener. Helt ærlig så var min første tanke da jeg så alle flaggene på fb: Oi, nå er det Norge for nordmenn opplegg og nå blir det bråk.
Tanken varte ikke lenge, jeg fikk selv flagg på bildet og aldri om høyreekstremistene skal få ta fra meg bruken av vårt flagg. Ikke faen, aldri.
Den stoltheten jeg føler over samholdet kan ikke beskrives.

Jeg håper også at skolen lærer litt av fengselskulturen. Jeg likte det jeg leste om Ila, der var det mobberne som ble fjernet fra fellesskapet, ikke mobbeofferet. Dette visste alle innsatte. Ikke at jeg på noen vis har sympati for de på nederste rangstige, men på at systemet i fengsel virker.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 14:01   #107
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke dette kommer til å endre hverdagen til "vanlige" folk i nevneverdig grad. Det vil selvsagt blir gjennomgang av sikkerhet, etteretning og overvåkning i samfunnet, men de aller, aller fleste av oss vil jo ikke merke noe til eventuelle endringer på denne fronten.

Jeg tror faktisk ikke samfunnet kommer til å bli så mye varmere heller, etterhvert som tiden går. Senest i går fikk jeg bekreftet følelsen av at de aller fleste som var seg selv nærmest FØR 22/7, fortsatt er _det_, noen dager etterpå...

Jeg håper ikke at denne hendelsen kommer til å kneble samfunnsdebatten på noe vis, men er redd for at ytringsfriheten vi nå snakker så varmt om, fort kan komme til å lide under faren for at ethvert ikke-sosialistisk standpunkt kan henges på de grusomhetene som ABB har gjennomført. Jeg er redd for at nyansene i samfunnsdebatten kan forsvinne, at vi rett og slett blir så opptatt av å være PK, at vi mister evnen til å se viktige saker (for eksempel integreringspørsmål) fra flere sider. Jeg håper at krav om demokrati og ytringsfrihet kommer til å gjelde alle i alle politiske leire.

Jeg synes det er trist at så mange benytter anledningen til å henge dette på Frp - å score politiske poeng på en slik tragedie er bare trist og smakløst.

Gammel 26-07-11, 14:10   #108
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ser tegn til at man ønsker å kneble debatt allerede her:
http://www.aftenposten.no/kul_und/article4184153.ece

Jeg syns ikke man skal det. La de nå komme med sine meninger sånn at det går an å få besvart dem. Helt greit - kom igjen. Vi skal da for svingende greie å svare såpass for oss at vi tåler at noen ønsker å diskutere ting vi ikke er enige i?
Noe av det fineste en gammal raddis kan tenke på er jo hvordan vi møtte Myrdal på Youngstorget dengangda - masse folk med ryggen til så kunne han bare snakke i vei. Og svosj - borte vart'n.

Åpenhet - det er tingen.

Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 14:17   #109
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg syns ikke man skal det. La de nå komme med sine meninger sånn at det går an å få besvart dem. Helt greit - kom igjen. Vi skal da for svingende greie å svare såpass for oss at vi tåler at noen ønsker å diskutere ting vi ikke er enige i?
Noe av det fineste en gammal raddis kan tenke på er jo hvordan vi møtte Myrdal på Youngstorget dengangda - masse folk med ryggen til så kunne han bare snakke i vei. Og svosj - borte vart'n.

Åpenhet - det er tingen.

Det er det jeg mener, alt blir litt mindre farlig i lyset. Og så er det lurt for alle å huske på at ingenting er bare svart eller hvitt.

Gammel 26-07-11, 14:21   #110
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er det jeg mener, alt blir litt mindre farlig i lyset. Og så er det lurt for alle å huske på at ingenting er bare svart eller hvitt.

Jepps. Jeg er like forbanna på imamers homoutspill i dag som jeg var for en uke siden. Og jeg er like forbanna på rasisme i dag som for en uke siden.

Eneste forskjellen er at jeg har bestemt meg for å si mer om hva jeg mener utenfor fp også.

Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 14:35   #111
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jepps. Jeg er like forbanna på imamers homoutspill i dag som jeg var for en uke siden. Og jeg er like forbanna på rasisme i dag som for en uke siden.

Eneste forskjellen er at jeg har bestemt meg for å si mer om hva jeg mener utenfor fp også.

Det tror jeg er utrolig viktig! Som mange andre har jeg sittet og himlet med øynene over alle de sinte mennene der ute som poster idiotkommentarer på diverse nettsteder. Jeg skal jammen meg bli mye flinkere til å argumentere i mot fremfor å himle.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 14:42   #112
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Tja, det disse aksjonistene ønsker er jo å sette en stopper for dialog mellom religionene (spesifikt dialog med muslimer, så klart) - er ikke det nettopp et forsøk på å kneble debatt? Biskopen bruker voldsomt store ord, og kunne godt dempet seg en smule, men de andre som er sitert er da ganske så tilbakeholdne.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 14:48   #113
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Tja, det disse aksjonistene ønsker er jo å sette en stopper for dialog mellom religionene (spesifikt dialog med muslimer, så klart) - er ikke det nettopp et forsøk på å kneble debatt? Biskopen bruker voldsomt store ord, og kunne godt dempet seg en smule, men de andre som er sitert er da ganske så tilbakeholdne.

Det er jo dessto større grunner til å la dem snakke i vei da. La dem snakke seg tomme og komme med hva søren de nå har sånn at de ikke kan sitte i en eller annen mørk krok og furte over at Verden Vil Bedras. La dem bare få si sitt og vise sin mening så kan de heller ta til etterretning at etter å ha tatt et informert valg så er verden fremdeles ikke enig med dem.

Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 15:07   #114
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biskopen bruker voldsomt store ord, og kunne godt dempet seg en smule, men de andre som er sitert er da ganske så tilbakeholdne.

Stålsett er klok, som vanlig: "Vi må føre en åpen samtale slik at den typen fanatisme ikke får grobunn. Det maner til ettertanke og en viss ydmykhet at terroristen ikke var en muslim, men en som ønsket å ivareta en kristen tradisjon. Det er farlig å leke med den ilden som fundamentalisme representerer. Jeg vil be aksjonistene om å tenke seg om, slik at den ikke fremstår som støttespillere for et slikt tankegods."

Gammel 26-07-11, 15:31   #115
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Det er jo dessto større grunner til å la dem snakke i vei da. La dem snakke seg tomme og komme med hva søren de nå har sånn at de ikke kan sitte i en eller annen mørk krok og furte over at Verden Vil Bedras. La dem bare få si sitt og vise sin mening så kan de heller ta til etterretning at etter å ha tatt et informert valg så er verden fremdeles ikke enig med dem.

Ja, selvsagt skal de få snakke, men vi skal ikke la dem få innta offerrollen. Det er jo en favorittstrategi å fremstå som de «ærlige» som sier det «folk flest» mener, de som ikke slipper til i de slemme mediene. Eenhver krtitikk er dermed å anse som «knebling» og angrep på deres ytringsfrihet.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 15:34   #116
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, selvsagt skal de få snakke, men vi skal ikke la dem få innta offerrollen. Det er jo en favorittstrategi å fremstå som de «ærlige» som sier det «folk flest» mener, de som ikke slipper til i de slemme mediene. Eenhver krtitikk er dermed å anse som «knebling» og angrep på deres ytringsfrihet.

Jepp. Enig. Det er derfor folk skal ta ansvar for demokratiet sitt. Sånn at når en eller annen tulling med hjemmelaget solkors på gardintau sier "folk flest" så roper flertallet "niks - her er vi - flertallet - og vi mener ikke det der."

Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 16:05   #117
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt noen jobber der jeg har vært så heldig å få stirre dypt ned i folkehavet. Av og til ringte det folk som snakket i en slags kode, fordi de var avlyttet, mente de. Eller som mente at de nye strømledningene, bakkenettet, kabel-TV'en eller internettoppkoblingen var avlytting, at "de"/myndighetene holdt oss alle for narr, vi var brikker i et spill, vi fikk mikrochips under huden når vi fikk vaksine som barn osv.

[høy hviskestemme]Nå er de her igjen! De fra myndighetene! De i oransje kjeledress! De monterer overvåkningsutstyr! De graver en slags tunnell!"[/høy hviskestemme]

-Si meg, står det noe på kjeledressene?

[fra høy hviskestemme til skingrestemme]Ja, det står, det står, det står... MESTA! Noen må si fra! Myndighetene sitter inne i hjernen på alle og fjernstyrer dem, det er bare jeg som forstår dette!"[/fra høy hviskestemme til skingrestemme]

Og så kunne man velge. Jatte med og avslutte samtalen for så å bli oppringt senere og få kjeft fordi vi ikke hadde gjort noe med denne presserende saken og derfor var hjernevasket vi også. Eller yte motstand i første samtale og blir beskyldt for å være hjernevasket med en gang.

Gammel 26-07-11, 18:22   #118
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg gruer meg til backlashen, jeg. Når den første kommentatoren skal "bryte tabuer" og ta opp "det som det har blitt umulig å snakke om etter Utøyaterroren, men som vi likevel må tørre å diskutere. Hvordan skal vi møte trusselen fra en stadig økende islamisering av Europa og Norge? Hvordan skal vi bekjempe de middelalderens holdningene de bringer inn i landet vårt?"

Sann mine ord. Det kommer. Jeg gir det maks 6 måneder. 6 måneder der dette sinnsyke manifestet har fått modnet i underbevisstheten til "folk flest" og argumenter derfra dukker opp som sannheter.

Jeg har allerede sett den andre "baklashen".
Der hvor man hinter frempå om at Utøya-massakren er Frp's politikk "i praksis".
Hvor man drar ting ut av sin sammenheng, og siterer meninger der det passer seg. :yak:

Sist redigert av bønna : 26-07-11 kl 20:16.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 18:58   #119
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Anders Giæver siterte deler av diktet "Vi overlever alt" av Arnulf Øverland fra 1940, som virkelig grep meg, særlig de siste fire linjene:

Vi eide ikke sverd!
Vi trodde mer på freden,
fornuften, arbeidsgleden,
på selve livets verd!
Vi trodde ikke drap og brann
i lengden gavnet noget land.
Vi trodde på en seier
for rettsinn og forstand.
Vi hadde ikke skjold.
Vi kjente ingen fare;
vi hadde venner bare.
Da ble vi tatt med vold

Gammel 26-07-11, 19:16   #120
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg gruer meg til backlashen, jeg. Når den første kommentatoren skal "bryte tabuer" og ta opp "det som det har blitt umulig å snakke om etter Utøyaterroren, men som vi likevel må tørre å diskutere. Hvordan skal vi møte trusselen fra en stadig økende islamisering av Europa og Norge? Hvordan skal vi bekjempe de middelalderens holdningene de bringer inn i landet vårt?"

Sann mine ord. Det kommer. Jeg gir det maks 6 måneder. 6 måneder der dette sinnsyke manifestet har fått modnet i underbevisstheten til "folk flest" og argumenter derfra dukker opp som sannheter.

Men, dette ER jo temaer som må kunne diskuteres? Eller er det sånn at du helst ser at noen temaer ikke er OK for meningsutveksling? Hvordan skal du da kunne argumentere for det du mener? Når all diskusjon foregår på egnede nettsteder og ikke i det åpne rom. Og hvor ble det da av demokrati og ytringsfrihet. Er ikke det nettopp at alle skal kunne debattere og fremme det de sakene har lyst til? Så er det opp til oss andre å svare med enda _bedre_ argumenter...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.