Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - Din arbeidstid

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 15:52   #101
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - Din arbeidstid

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og det er kanskje grunnen til at den andre tråden ble som den ble.

Vi som jobber fulle dager syntes det var for ille å fortelle hvor sent vi kommer hjem, så noen lot det rett og slett være.

Jeg er helt på linje med resten av nabolaget. Vi henter samtidig. Men de tar bussen samtidig med mannen min om morgenen (altså en time etter at jeg har møtt opp på jobb), og de jobber da fullt, eller?

Tsk, vi var på jobb og så ikke den andre tråden før nå. Like før vi skulle halse hjemmover.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 16:40   #102
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer hjem like seint som deg, Tjorven, og en gang i uken kommmer jeg enda seinere, og så også at det var andre - ikke lærere - som kom hjem før meg.
:vantro:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 16:48   #103
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fleksitid der vanlig arbeidstid er 8.00-15.30. Men jeg kommer sjelden inn døra på jobb så tidlig, og ofte drar jeg hjem litt seinere. Tar igjen det tapte grupper og undervisning på kveldstid av og til.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 16:56   #104
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen min leverer i barnehagen og jeg henter. Arbeidstiden min er 8-15.30, men med fleksitid skal jeg i teorien være på jobb 7-14.30 for å gi kortere dager i barnehagen. Men etter at jeg fikk noen nye arbeidsoppgaver har jeg en sjelden gang vært så kort som 7,5 timer på jobb. (Er en for lite på de oppgavene nå så mer faller på meg.)

Storebror deltar på svømmekurs to ganger i uken og spiller fotball og Lillestorebror starter opp igjen med svømming nå. Storebror går sammen med en kamerat på svømmingen så vi bytter på hvem som følger.

Det hjelper å ha kort avstand til skole/barnehage/jobb/aktiviteter. Jeg tar bussen til/fra jobb. Iberegnet gåing til og fra denne bruker jeg ca 20 min (litt trafikkavhengig).

Sist redigert av Éowyn : 06-09-11 kl 17:19.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 16:59   #105
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber fra 0815 til 1515. Har betalt matpause. Perfekt arbeidstid for meg.

Gammel 06-09-11, 17:02   #106
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber 8-15.30 (betalt lunsj) + en god del på kveldstid i tillegg (er lærer, komprimert år). Drar 07.15 (mannen leverer på skole/bhg) også henter jeg i bhg rundt 16.15.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 17:10   #107
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har arbeidstid fra 8-16, men det varierer velig hvor lange dager/uker jeg har. Kan jobbe 6-18 ei uke, og neste uke 8-14 om jeg vil. Sjefen lar meg styre det selv, og for å si det sånn; det vinner han på.
Det blir av og til kvelder og helger, og jeg kan ha hjemmekontor hvis jeg virkelig er bakpå i forhold til frister/leveranser. Mannen jobber stort sett 8-16, men kan til en viss grad styre det selv han også. Også han jobber noe kveld og helg. En av de voksne bør jo i alle fall være hjemme for å stelle i stand middag, og det klarer vi alltid å ordne oss imellom.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 17:24   #108
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jobber 8-16. Ikke mulighet for flexitid, men har jeg mulighet til å avspasere etter overtidsarbeid som skjer de få dagene jeg har barnefri ila året, tar jeg det igjen en halvtime morgen og/eller ettermiddag. Litt vanskelig, da jeg ikke kan gå fra kunder, selv om jeg har bestemt jeg skal gå før. 3 min. å gå til bilen, 20 minutters kjøring, så da rekker jeg sfo bare akkurat. Drar 0715 og er hjemme 1635 som regel.

Hadde jeg hatt ungene mindre, hadde jeg sikkert jobbet lengre dager 1-2 dager i uka. Jeg ligger alltid på etterskudd, og innimellom henter mamma unger så jeg får hentet meg inn igjen på jobb. Når ungene er hos faren (i skoleferiene), begynner jeg tidlig, og jobber seint. Men det trengs..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 17:27   #109
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Mann jobber 8-16,Han har ikke flexitid, men kan jobbe litt hjemme fra om han må noe om mårningen eller før han er ferdig. jeg jobber 8-15.30,og han ikke flexe, vi har første pasient 8,15 så da må jeg være inne på kontoret ferdig skiftet og helst satt frem ting som skal brukes.Jeg løper som oftest inn døra på jobb sånn 1 min før 8

Har 10 min kjøre vei te jobb,begge 2.Og bhg er på veien hjemme fra,må kjøre for bi der uansett hvor vi skal.
Turbo tar buss til og fra skolen,og er hjemme alene litt over 1 time før vi kommer hjem

Gammel 06-09-11, 18:07   #110
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er selvstendig næringsdrivende og bestemmer derfor arbeidstiden min selv. Er på jobb litt over kl 08 og har første pasientavtale 08.30. I utgangspunktet setter jeg opp avtaler til kl 15, men avslutter sjeldent behandlinger før 15.30. Deretter er det papirarbeid, vanligvis er jeg ute av døra ca 16.10. Jobber i utgangspunktet 80% med fri hver fredag, men fridagen utgår jevnt og trutt. Jeg regner med at jeg kommer til å ta fri bare annenhver fredag etterhvert. Annenhver onsdag har jeg en annen jobb (offentlig), der starter jeg kl 08 og går hjem når jeg er ferdig - vanligvis en gang mellom 15.30 og 18.30.

Synnemormannen, også i selvstendig næring, jobber likt med meg (men uten fredagsfri) + at han har en 20% off.stilling som han sprer utover ettermiddager og kvelder (Administrasjon og møter). I tillegg har han vakter ca 2 ggr i mnd, dette er fra 16-08 på hverdager og enten 20-08 el. 08-20 i helger.

Vi bor sentrumsnært i middels by, hele familien går sammen om morgenen. Skolen er på vei til jobben vår, vi bruker 20 min på å gå til jobb og under 10 min til skolen. Alle barnas aktiviteter er mellom huset vårt og jobben vår. :indoktrinert barna til å like aktiviteter som er lett tilgjengelige:

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.

Sist redigert av Synnemor : 06-09-11 kl 20:57.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:07   #111
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jobber 8 timer om dagen, har en time reisevei hver vei. Så jeg er hjemmefra ca 10 timer om dagen hvis jeg ikke arbeider over.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:27   #112
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg bor ca midt i mellom skolen på den ene siden og barnehagen/jobb på den andre siden. SFO og jobben min (altså barnehagen) har samme åpningstider, og jeg er alene ca annenhver uke med barna, og må altså av og til åpne barnehagen samtidig som SFO åpner. Det tar 8-10 minutter i bil mellom skolen og barnehagen, avhengig av trafikken. Det går med et nødskrik nå, og merker det skal bli bra å få litt større barn som er mer selvgående.

Arbeidstidene varierer, 33,5 t/u på arbeidsplassen, og ingen fleksitid. Jeg slutter på jobb 14.10, 16 eller 16.40 alt etter som hvilken vakt jeg har.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:34   #113
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber 100% i staten, og har en uke alene med barna, en uke uten barn. Min arbedstid er 7 timer om sommeren (15/5-15/9), ellers 7,75 timer (inklusiv lunsjpause).

Den uka jeg er alene med barna leverer jeg dem 8, er på jobb 8.45. Jobber til 15.30 og henter i barnehagen tidligst 16.20. Vi er hjemme 16.30 hvis alt går på skinner, nærmere 17 når jeg går ned på skolen og vi somler oss hjem med alt av regnklær osv. stappet i ikea-poser.

Den observante leser ser at jeg jobber kun 6,75 timer når jeg leverer og henter barn, denne timen må tas inn. Heldigvis kan jeg jobbe kveld eller ekstra i den barnefrie uka. Hadde jeg og barna vært hakket mer morgenfugler ville jeg forsøkt å rekke 7.30-toget. Men dengang ei...

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:35   #114
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber halv ni til halv fire, har 5 min kjøring til jobb og barnehagen er 2 min å gå fra huset!

I tillegg har jeg fleksitid og mulighet for hjemmekontor.

Det har ikke alltid vært sånn, så jeg er utrolig takknemlig og glad for å kunne ha det sånn samtidig som jeg har min mest utfordrende og interessante jobb hittil!

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 06-09-11 kl 23:08.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 18:36   #115
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hehe, det er noen som har det

Gammel 06-09-11, 20:09   #116
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Både jeg og mannen har i utgangspunktet 8-16 jobber og jobber fulltid. Er derfor tidligst hjemme mellom 16 og 17 på vanlige dager.

Jeg har 1 kveldsvakt i uka (11-19) og jobber hver fjerde helg. Kan ikke benytte fleksitiden helt som jeg vil da vi har vakter og møter som ofte inngår i kjernearbeidstiden (9-15).

Barnehagen ligger 15 min med sykkel hjemmefra. Jobben 10 min (samme retning).

Gammel 06-09-11, 21:15   #117
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber 8 timer om dagen, har fleksitid og jobber 07-15.

Gammel 06-09-11, 21:22   #118
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber i barnehage og rullerer på vaktene gjennom uke.
Jeg begynner mellom 7 og 9.30 og slutter mellom 14.30 og 17.00, og jobber 7,5 timer pr dag.

Mannen er lokfører, jobber alle slags tider på døgnet, alt fra lange vakter til enda lengre vakter, samt annenhver helg..

Gammel 06-09-11, 21:26   #119
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jobber fra 8-16, går hjemme fra litt over kl.07.00 og tar bussen som går enten kl.07.10 eller 07.20. Er da hjemme litt over 17.00. Har ikke sjangs å komme hjem før nei. Jobber i Oslo sentrum og bussen tar en 30 minutter.

Mannen har mer fleksitid og er som regel hjemme litt før meg.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 21:49   #120
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nesten funnet ut av fotballen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.