|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?
Da har jeg ingen goder. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Det er forskjell på hva som er et gode, og hva man digger med jobben sin. At mobiltelefon er dekket vil kunne være et gode selv om det er påkrevd i jobben, fordi man normalt ville måtte ha mobiltelefon privat også, og dermed slipper å bruke de pengene. Men det er ikke et gode å reise på spennende utenlandsreiser med jobben - det er bare en kvalitet ved jobben som man liker. Synes no eg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg skiller på utenlandsreiser. Deltakelse på møter, opplæring eller konferanser er jobb. Ikke den delen av jobben jeg klager mest på akkurat, men det er jobb. Premieringsturer til utlandet med noen timer faglig og masse gøy fordi vi har gjort det bra, er et gode; synes jeg.
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Da er vi altså oppe i tre kategorier! Goder, fordeler og bonuser. Kan vi klare fire?
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?mobil, hjemmekontorløsning, en liten sum til klesbusjett (5000 i året) dekker deler av treningskortet - og det er vel alt. (Rabatter gjennom jobben er vel ikke et gode? - isåfall har vi rabatt på bilverksted og sykkelverksted)
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Og "fordeler med jobben" blir prinsipielt noe annet, synes jeg - enten det er "få lov til å reise på kule konferanser" eller "får jobbe med unger hele dagen".
|
|
|
#9 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan vel variere ut ifra dagshumøret - både ditt og hans. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Gratis ved. Sist redigert av banana : 25-04-12 kl 19:32. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Tja, jeg er slettes ikke sikker på at noen andre her ville sett på dette som et gode, men det er definitivt en del av "bonusen" som gjør at jeg elsker jobben min, og kommer til å bli i den i mange år til; Tindrende barneøyne, og spontane klemmer fra lykkelige unger. Helt himmelsk, og jeg er faktisk villig til å takke nei til fleksitid, betalt telefon, høyere lønn, og hjemmekontor, bare for dette. :BTDT:
|
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Når man ikke har gått opp i lønn på 2 år, og man vil være litt forsiktig i ønsket sitt om lønnsøkning, hva krever man da?
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Da jeg skulle forhandle lønn etter nesten 2 år uten økning så tenkte jeg at jeg skulle be om 10 % økning, men fikk tilbud om 20% (og med lovnad om minst like mye året etter). Det er lov til å ha flaks noen ganger.
Sist redigert av Tjorven : 24-04-12 kl 16:26. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Er vi heldig så går vi opp 2%, kanskje 3%.
|
|
|
|
#16 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Kaffe
|
|
|
#17 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?I tillegg til "kontorjobbgoder" som fleksitid og sommertid (som jobbes inn om vinter), har jeg også fri enten nyttårsaften eller julaften. Vi har en sommerlunsj og en julelunsj. Jeg har tilgang på hjemmekontor (men det forutsetttes at jeg er mest på jobb).
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Etter siste definisjon på gode, har jeg visst bare en liten rabatt på treningssenteret, samt velferdsgoder som permisjon med lønn om jeg eller ungene skal til legen. Pc'en er nødvendig for å gjøre jobben min, så da utgikk den.
|
![]() |
|
|