|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tøff
|
Sv: Barn av regnbuenNoen synes dette ble feil måte å markere avsky for ufattelige handlinger og feiring av samhold, og på FP blir de faktisk sablet ned ... Det overrasker meg. Det er kanskje ikke den beste saken å komme sammen og diskutere i et skriftlig forum i disse dager?
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn av regnbuen
Der traff du meg Pappalille. At dette er en følelsesladet sak er det jo lite tvil om, det viser bare denne diskusjonen. Jeg tror ingen av de 40.000 stilte opp for å være prektige, men for meg føltes det ikke rett selvom jeg hadde hatt anledning. Folk må få lov til å reagere forskjellig. Hva med de som er berørt og har helt andre følelser en toleranse og nestekjærlighet i seg? Kommer de til orde? Er ikke det legitime følelser?
|
|
|
#3 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn av regnbuenJeg fikk, som Maverick, også en Jantefølelse av innlegget til Koko. Vi må for all del ikke tro vi er for flinke, liksom.
|
|
|
#4 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn av regnbuenNå har jeg ikke lest hele tråden, men svarer likevel for meg selv.
Sist redigert av Arran : 27-04-12 kl 18:28. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Barn av regnbuenFolk er ulike. Jeg følte ikke behov for å delta i rosetog, og jeg ble småsvett da det var snakk om å synge sangen kl 12 i går - på jobbseminar.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Selvsagt er det lov å mene forskjellig, men det er lett å tolke disse motforestillingene som kritikk, at det var dumt, kleint, naivt, svulstig, ikke originalt nok osv. I en følelsesladet situajon er det ikke noe hyggelig åf å følelsen av at andre mener man reagerer feil, det går faktisk begge veier.
|
|
|
#7 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Jeg tror det oppleves sårbart å skulle la seg "rive med" i en sånn følelsesladet sammenheng, særlig fordi frykten for å blir sentimental og svulstig sitter ganske dypt i en kultur som preges av en kombinasjon av den tilsynelatende distanserte, jordnære norske folkesjela og ironigenerasjonen. Vi vil jo ikke være lysfontener heller, liksom. Det sagt, så er det også tøft å oppleve at man føler noe som går på tvers av det "alle andre" føler. Og særlig i en sånn situasjon hvor det lett kan tolkes som at man ikke bryr seg.
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg er veldig enig med deg her, Pelle. Og så synes jeg at man i denne saken skal være uhyre forsiktig med å "arrestere" andres måter å reagere og føle på. Jeg prøver å være obs på at andre kan formulere sine tanker og følelser like klønete som meg, og det forventer jeg også av andre. Jeg har tidvis nærmest følt meg som en kynisk raring når jeg ikke automatisk rives med av lystenning, blomsteropptog, felles sang og gråting på åpen gate, og det er forvirrende og ingen god følelse å ha. Jeg sørger på min måte, og det må jeg minne meg selv om at er helt greit og lov. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Librocubicularist
|
Eg får ikkje lov å prikke deg, men sjølv om eg er veldig ueinig i synspunkta dine i denne saken, synest eg det er viktig at vi har denne diskusjonen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Barn av regnbuenJeg synes det var ganske trist å høre på radio om hva nyhetskanaler og -aviser i andre land sa om sammenkomsten i Norge. At nordmennene er samlet for å synge sangen massemorderen hater. Jeg synes det var et dumt valg av sang nettopp fordi budskapet kan mistolkes.
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
Sv: Barn av regnbuenJeg reagerer følelsesmessig negativt på flere av innleggene i denne tråden. Jeg prøver å få tak i akkurat hva som skjer når jeg leser, og jeg tror det kan oppsummeres i at jeg jeg er drittlei av en kynisk tilnærming til ting som engasjerer og rører mange. Det kan gå litt sport i å være kritisk. For om man er kritisk - og skeptisk - da er man Klok. Det var sikkert upresist og klønete ordlagt, men jeg finner ikke helt ordene mine når det gjelder denne saken.
|
|
|
#12 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg har det også sånn, at jeg blir mindre kynisk med årene, men det sitter fremdeles mye igjen hos meg. Så jeg tenker nok ikke helt som deg, men synes likevel du beskriver noe fint på en fin måte. Takk for det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Men hvem er det en trist greie for? Er det trist for deg at det fins noen som ikke liker den sangen du liker? Eller er det trist for oss som du tror er så harde og kyniske at vi ikke liker den? Eller er det generelt sørgelig at det fins noen som ikke liker den? Jeg liker mange sanger som sikkert mange syns er naive og kleine, sånn er livet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Barn av regnbuenJeg er en pragmatisk og ganske rasjonell person, hva kan jeg si? Jeg anser meg ikke for å være spesielt mye klokere enn de fleste andre, selv om jeg reagerer relativt sakelig på ganske mye i livet.
|
|
|
#20 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Neida, jeg synes du har gjort det helt fint i denne tråden og jeg kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver. Sist redigert av Lisa : 27-04-12 kl 23:14. |
|
|
|
![]() |
|
|