Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 14:43   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg vet ikke helt. Jeg ser at ørepynt er populær bursdagsgave til de som har fått hull i ørene, og billigpynt er vel som regel ikke nikkelfri. Tvert imot. Vil man klare å holde disse gaveøredobbene unna 7-åringen? Jeg tror ikke det.

Godt poeng. Jeg ville trolig ha kastet billigpynten som ungene fikk i gave, men det hadde jo hatt helt andre og mindre hyggelige konsekvenser, så klart …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 15:20   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg vet ikke helt. Jeg ser at ørepynt er populær bursdagsgave til de som har fått hull i ørene, og billigpynt er vel som regel ikke nikkelfri. Tvert imot. Vil man klare å holde disse gaveøredobbene unna 7-åringen? Jeg tror ikke det.

Å joda. Eldstemor har erfart hva ørepynt som ikke er ekte gjør. Hun fikk noen fra min mor som vi trodde var ekte (del av sånn barneserie fra gullsmeden), og der ble det betennelse. Det likte hun særdeles dårlig, og er veldig klar på selv hva hun skal bruke. Hadde hun fått juggel så hadde hun takket pent (for det gjør vi alltid), men så hadde vi snakket etterpå om bruksområdet. Både hun og jeg kan bruke uekte i ørene noen timer på dagen, men det må tas ut om kvelden. Derfor foretrekker hun rent sølv til vanlig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 14:47   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min snart 5.klassing er en av veldig få jenter på trinnet som ikke har hull i ørene. Jeg har inntrykk av at de fleste fikk det i løpet av 3. eller 4.

Gammel 14-08-12, 15:17   #4
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

.......
Så ja, vi svelget en kamel - men heldigvis har det gått helt fint og hun har tålt dem.
.......

At hun tåler det greit nå er ingen garanti for at hun ikke kan komme til å utvikle nikkelallergi.

Selv tok jeg hull i ørene som tenåring (hadde noen hull i barnealder som måtte gro igjen grunnet betennelse).
Jeg brukte kun gull eller sølvøredobber, men det hindret ikke at jeg utviklet kraftig nikkelallergi. Til slutt, i voksen alder, kunne jeg hverken bruke gull eller sølv, bare hvit gull. Da ga jeg opp og jeg har ikke hatt en dobb i ørene på 15 år, det er ikke verdt det!

Gammel 14-08-12, 15:27   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke bare mot smykker og andre ting av metall man kan reagere på. I mascara feks er det vanlig at det er nikkel i. De som er uten koseter en del mer. Det er i hvert fall kjedelig.

Gammel 14-08-12, 15:39   #6
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Fordi jeg har lest en del info så har jeg valgt at min 3.klassejente ikke har fått hull i ørene. Men nå er hun den eneste jenten i klassen av 14 stk som ikke har det. Så jeg kjenner presset for å være helt ærlig. Håper jeg klarer å stå den av så lenge som mulig spesielt siden vi har nikkelallergi i familien. Men det er ikke lett. Selv om jeg i utgangspunktet er en type mamma som "driter i at alle andre blablabla".

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:10   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers lurer jeg på om det kan tankes å være en sammenheng mellom egen allergi og viljen til å gi ungene hull i ørene tidlig?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:22   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ellers lurer jeg på om det kan tankes å være en sammenheng mellom egen allergi og viljen til å gi ungene hull i ørene tidlig?

Jeg har ingen allergier, men er allikevel motstander av hull i ørene på små mennesker.

13-åringen min får lov nå, 13-årsgrensen ble satt for ti år siden eller noe da det virket veldig langt frem, men hun vil ikke ha. Jeg "måtte" stikke opp igjen mine egne hull for noen år siden og hun husker at jeg den gang da klaget på at jeg hadde glemt hvor vondt det egentlig gjorde. Hun gidder ikke utsetter seg selv for noe som gjør vondt og jeg maser ikke!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:54   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg vil nok tro at de fleste som har nikkelallergi er motvillig til å la barna ta hull i ørene, men det er nok ikke det eneste argumentet mot. Selv har jeg ikke hull i ørene selv, og heller ingen allergier (sammenheng?), og kommer til å holde igjen på hull i ørene så lenge som overhodet mulig. Har ikke satt noen aldersgrense, det får vi se når/hvis det blir aktuelt, men de skal være klar over hva de går til og i stand til å stelle ørene selv.

Gammel 15-08-12, 01:48   #10
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg vil nok tro at de fleste som har nikkelallergi er motvillig til å la barna ta hull i ørene, men det er nok ikke det eneste argumentet mot. Selv har jeg ikke hull i ørene selv, og heller ingen allergier (sammenheng?), og kommer til å holde igjen på hull i ørene så lenge som overhodet mulig. Har ikke satt noen aldersgrense, det får vi se når/hvis det blir aktuelt, men de skal være klar over hva de går til og i stand til å stelle ørene selv.

Jeg har ikke allergi, ikke hull i ørene og tillater ikke at barnet får selv om hun har ønsket seg det lenge. Jeg skylder på helse, men ok: jeg synes ikke hull i ørene er noe fint. Jeg kan godt bruke clips/ ørepynt - men øret blir virkelig ikke særlig pent med det hullet. Og det er irreversibelt. Det hjelper ikke med 20 år med hengeøredobber, heller. Sånn, der sa jeg det

Og være klar over hva de går til. Kan et barn egentlig gi et informert samtykke til en piercing?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 08:24   #11
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig glad over at Mazungen ikke vil ha hull i ørene, hun er veldig ansvarlig og skikkelig, og når alle jentene i klassen har hull i ørene hadde jeg nok kanskje ikke vært den flinkeste til å si nei, men her er det ikke et tema.

Tror det har noe med hysterisk gråt i frisørstolen ved siden av Mazungen for 4-5 år siden.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 09:18   #12
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er veldig glad over at Mazungen ikke vil ha hull i ørene, hun er veldig ansvarlig og skikkelig, og når alle jentene i klassen har hull i ørene hadde jeg nok kanskje ikke vært den flinkeste til å si nei, men her er det ikke et tema.

Tror det har noe med hysterisk gråt i frisørstolen ved siden av Mazungen for 4-5 år siden.

Jeg vil ikke akkurat påstå at Fireåringen min er uansvarlig og uskikkelig bare fordi hun ønsket seg hull i ørene altså.
Og nei, jeg har heller ikke tenkt å forsvare at vi lot henne få hull i ørene. Hadde vi syns det var dumt eller White trash så hadde vi ikke gjort det.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:11   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen allergier, men er likevel imot å ta hull i små kropper bare for gøy.

Gammel 14-08-12, 17:55   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke det er noe interesse for hull i ørene her. Rett og slett.

Men alle som drar "før' argumentet, er ting likt nå? Av utstyr og sånn? Om man googler dette så flommer det ikke over av advarsler akkurat, så synes ikke det er alt for rart at noen gjør dette på sine barn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 20:42   #15
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men alle som drar "før' argumentet, er ting likt nå? Av utstyr og sånn? Om man googler dette så flommer det ikke over av advarsler akkurat, så synes ikke det er alt for rart at noen gjør dette på sine barn.

Jeg synes det er rart selv om ikke det skulle være kjempefarlig.

Det er jo å lage hull i huden på ungen sin fullstendig unødvendig. Selv om det ikke prosentvis er snakk om stor sjans for varige mén og store plager så er det mange som får småplager og vondt. Hva er vitsen i å påføre ungen noe slikt? Jeg skjønner det ikke.
Er den lille ørepynten verd det?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:56   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men alle som drar "før" argumentet, er ting likt nå? Av utstyr og sånn? Om man googler dette så flommer det ikke over av advarsler akkurat, så synes ikke det er alt for rart at noen gjør dette på sine barn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:27   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er motstander av å ta hull i ørene på små barn av ymse årsaker. Først og fremst fordi det kan trigge allergi. Jeg hadde ikke en allergi før jeg som sjuåring fikk hull i ørene, og de hulla ble til kjøttkakesår etter at jeg hadde gått med ørepynt jeg fikk i bursdagsgave. Jeg har ennå hull i ørene, men bruker kun reint gull, eller om jeg skal ha dingel-dangel en kveld, lakkerer jeg alle deler som skal i kontakt med hud, med klar lakk, da kan jeg bruke noen timer, om jeg renser godt med pyrisept i etterkant.

Det hjalp neppe på allergien at jeg som lettpåvirkelig fjortis kjørte ei brent stoppenål gjennom ene øreflippen, for å få et hull nr 2, fordi to venninner av meg hadde gjort det samme.

Som barnehageansatt har jeg og sett hvor fort ørepynt kan hekte seg fast og, i verste fall, rives ut av øreflippen, sammen med en bit av øreflippen, under leik.

Jeg er og motstander, ut fra et hygieneperspektiv. Små barn spiser gjerne på fingrene sine - spiser på kompisene, putter fingre i sandkassa, og gjerne i bleia til naboungen - før de fikler med de samme fingrene oppe i ørene, hvor det er hull i flippen. Større barn er selvsagt flinkere til å la være fikle med pynten, så fra et par-tre års alder, faller det argumentet kanskje vekk?

Reint estetisk, syns jeg ikke ørepynt er pent på små barn, men det går på smak og behag, og er egentlig ikke noe argument.

Og så, for de som tror på akupunktur (har studert med slike folk) - i øreflippen er det visst fler områder som er sensitive for akupunkturpress, eller hva det nå heter. Stikker man hull i en ikke fullt utviklet øreflipp, og setter inn en øredobb, kan man visst for alltid ødelegge et slikt punkt, eller treffe feil punkt, som kan gi smerter og ubehag i andre deler av kroppen seinere. Tar man hull i ørene i voksen alder, bør man gå til en piercer, som har peiling på akupunkturbaner.

Ikke et argument for folk som ikke tror på akupunktur, men et veldig viktig argument for de som tror på slik, skal jeg dømme ut fra de jeg kjenner i de kretser.

Ellers er jeg fornøyd med at Guttungen enn så lenge fnyser av komiser med bling i ørene, og om han vil ha det sjøl, får han pent vente til han er gammel nok til å gjøre det på skikkelig vis, med ordentlig utstyr, hos en piercer, og de har vel en nedre aldersgrense på 16?

Gammel 14-08-12, 22:19   #18
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og så, for de som tror på akupunktur (har studert med slike folk) - i øreflippen er det visst fler områder som er sensitive for akupunkturpress, eller hva det nå heter. Stikker man hull i en ikke fullt utviklet øreflipp, og setter inn en øredobb, kan man visst for alltid ødelegge et slikt punkt, eller treffe feil punkt, som kan gi smerter og ubehag i andre deler av kroppen seinere. Tar man hull i ørene i voksen alder, bør man gå til en piercer, som har peiling på akupunkturbaner.

Ikke et argument for folk som ikke tror på akupunktur, men et veldig viktig argument for de som tror på slik, skal jeg dømme ut fra de jeg kjenner i de kretser.

En venninne av meg tok med datteren til en akupunktør for at denne skulle vise (merke?) hvor hull var "greit".

Selv er jeg imot, men da jeg var liten var det viktig hva jeg ville. Jeg ville ha hull i ørene. Jeg ville også dra til barnehagen med pysj og lakksko på kaldeste vinteren. Begge deler fikk jeg lov til, for jeg ville jo. (Jeg mistenker at det var noe med tiden også. Fri barneoppdragelse og alt det der.)

I tillegg har jeg noe som minner om et arr på det ene øret etter at jeg hadde en barnevakt som visst også var sterk i viljen. Rødglødende nål og illskrikende barn var resultatet. Og mamma som var rasende, selvsagt.

Jeg har ikke så veldig uttalt nikkelallergi. Eventuelt er jeg god på å holde meg unna. Men jeg tåler ikke "juks" så godt og har vel ikke brukt øredobber siden en gang på begynnelsen av nittitallet.

Jeg vet ikke om det er fair å si at mine barn ikke får lov til å ha hull i ørene, egentlig, all den tid det aldri har vært noe spesielt ønske om det såvidt jeg kan huske. Men de har i alle fall ikke hull og jeg synes ikke hull i ørene er noen god idé.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:36   #19
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Når småbarnsforeldre googler hull i ørene hos barn, får man bl.a.:dette treffet. Der står det bl.a.
"Dr. Miklos Degre er spesialist i mikrobiologi og professor ved Rikshospitalet, og mener risikoen for infeksjoner ikke er større om man tar hull i øret som baby enn om man venter til barnet er eldre.

- Dette er ikke veldig skadelig. På medisinsk grunnlag skal det ikke være noen forskjell om barnet er 6 måneder eller 12 år, sier han til klikk.no.

Carola Lidén, professor i yrkes- och miljødermatologi på Karolinska Institutet sier videre at det ikke er bevist at det er større risiko for at barn utvikler nikkelallergi enn voksne".

Hva skal man tro?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 20:05   #20
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men har det ikke også noe med hva slags nerver og greier som er i ørene, og som ikke er ferdig utviklet før man er over 12 års alder også da? For hvis det er tilfellet, så er det noe med at frisører ikke har nok kunnskap om dette, og kan treffe veldig feil. Eller noe sånt. Jeg skal se hva jeg finner om det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.