|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen
Godt poeng. Jeg ville trolig ha kastet billigpynten som ungene fikk i gave, men det hadde jo hatt helt andre og mindre hyggelige konsekvenser, så klart … |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å joda. Eldstemor har erfart hva ørepynt som ikke er ekte gjør. Hun fikk noen fra min mor som vi trodde var ekte (del av sånn barneserie fra gullsmeden), og der ble det betennelse. Det likte hun særdeles dårlig, og er veldig klar på selv hva hun skal bruke. Hadde hun fått juggel så hadde hun takket pent (for det gjør vi alltid), men så hadde vi snakket etterpå om bruksområdet. Både hun og jeg kan bruke uekte i ørene noen timer på dagen, men det må tas ut om kvelden. Derfor foretrekker hun rent sølv til vanlig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMin snart 5.klassing er en av veldig få jenter på trinnet som ikke har hull i ørene. Jeg har inntrykk av at de fleste fikk det i løpet av 3. eller 4.
|
|
|
#4 |
|
Weeeee
|
At hun tåler det greit nå er ingen garanti for at hun ikke kan komme til å utvikle nikkelallergi.
|
|
|
#5 |
|
superbruker
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenDet er ikke bare mot smykker og andre ting av metall man kan reagere på. I mascara feks er det vanlig at det er nikkel i. De som er uten koseter en del mer. Det er i hvert fall kjedelig.
|
|
|
#6 |
|
Tåler regn
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenFordi jeg har lest en del info så har jeg valgt at min 3.klassejente ikke har fått hull i ørene. Men nå er hun den eneste jenten i klassen av 14 stk som ikke har det. Så jeg kjenner presset for å være helt ærlig. Håper jeg klarer å stå den av så lenge som mulig spesielt siden vi har nikkelallergi i familien. Men det er ikke lett. Selv om jeg i utgangspunktet er en type mamma som "driter i at alle andre blablabla". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Jeg har ingen allergier, men er allikevel motstander av hull i ørene på små mennesker.
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#10 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Jeg har ikke allergi, ikke hull i ørene og tillater ikke at barnet får selv om hun har ønsket seg det lenge. Jeg skylder på helse, men ok: jeg synes ikke hull i ørene er noe fint. Jeg kan godt bruke clips/ ørepynt - men øret blir virkelig ikke særlig pent med det hullet. Og det er irreversibelt. Det hjelper ikke med 20 år med hengeøredobber, heller. Sånn, der sa jeg det |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg er veldig glad over at Mazungen ikke vil ha hull i ørene, hun er veldig ansvarlig og skikkelig, og når alle jentene i klassen har hull i ørene hadde jeg nok kanskje ikke vært den flinkeste til å si nei, men her er det ikke et tema. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil ikke akkurat påstå at Fireåringen min er uansvarlig og uskikkelig bare fordi hun ønsket seg hull i ørene altså.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenTror ikke det er noe interesse for hull i ørene her. Rett og slett.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg synes det er rart selv om ikke det skulle være kjempefarlig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenTror ikke det er noe interesse for hull i ørene her. Rett og slett.
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg er motstander av å ta hull i ørene på små barn av ymse årsaker. Først og fremst fordi det kan trigge allergi. Jeg hadde ikke en allergi før jeg som sjuåring fikk hull i ørene, og de hulla ble til kjøttkakesår etter at jeg hadde gått med ørepynt jeg fikk i bursdagsgave. Jeg har ennå hull i ørene, men bruker kun reint gull, eller om jeg skal ha dingel-dangel en kveld, lakkerer jeg alle deler som skal i kontakt med hud, med klar lakk, da kan jeg bruke noen timer, om jeg renser godt med pyrisept i etterkant.
|
|
|
#18 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
En venninne av meg tok med datteren til en akupunktør for at denne skulle vise (merke?) hvor hull var "greit".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenNår småbarnsforeldre googler hull i ørene hos barn, får man bl.a.:dette treffet. Der står det bl.a. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMen har det ikke også noe med hva slags nerver og greier som er i ørene, og som ikke er ferdig utviklet før man er over 12 års alder også da? For hvis det er tilfellet, så er det noe med at frisører ikke har nok kunnskap om dette, og kan treffe veldig feil. Eller noe sånt. Jeg skal se hva jeg finner om det.
|
![]() |
|
|